2024-03-07, 19:37
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Finns det forfarande Svenskar som är så korkade att vilja vara med i denna dödskult!
Vi hade ju dåren Skråmo men trodde hans öde skulle avskräcka!
Säkert är det två knarkare och lodare, eller så är en av bröderna svagbegåvad och inlurad av sin psyksjuka men normalbegåvade bror.
Citera
2024-03-07, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Altså, jag jobbat i psykiatri i 8 år. Finns evidence på att många som är väldigt religiösa är psykiskt sjuka

Sjuka eller onda. Det är en hårfin gräns. Så mycket önska har gjorts i religionens namn. Det är som att jävulen står med "boken" i handen och talar om vad "Gud" vill. Efter ett tag är hen självaste Gud.
Citera
2024-03-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Får en känsla om att de planerade att slå till mot morgondagens koranbränning på odenplan.

Är ju även Mellofinal i Solna på lördag. Men kanske är ett lite för stort event för några muslimska terrorister att ge sig på.
Citera
2024-03-07, 19:39
Medlem
Hur många år har föreningen haft lokalen?
Senast redigerad av abidazz 2024-03-07 kl. 19:42.
Citera
2024-03-07, 19:40
Medlem
”Famnen full med automatvapen”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisens-tillslag-famnen--full-med-automatvapen/

Många goda Svenskar hade kunnat få sätta livet till om de gjort slag i saken och börjat slakta i gallerior.

Ruskigt! Muslimer som vanligt… Usch!!
Citera
2024-03-07, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Oavsett vad så om någon i din närhet konverterar till islam, då är nått fel. Ingen frisk människa söker sig till den där skiten. Ingen människa som mår bra söker sig till islam.

Man ska direkt ringa psyket

Ens tro är något privat. Inget man behöver prata, förklara eller tycka något om, enligt mig.

Problemet börjar när andra ska diskutera, pracka på eller vad de nu börjar med. Sjukt är det när någon planerar ett attentat.
Citera
2024-03-07, 19:45
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Med liberalerna, centern och miljöpartiet. Inte konstigt att det har gått utför de senaste åren.
Förklarar det mesta.
Citera
2024-03-07, 19:45
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Slår vad om att det rör sig om babbar
Citera
2024-03-07, 19:46
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Egentligen skulle det väl ha varit högern som skulle styra men sen gick en centerpartist och bytte sida eller hur det var.
Det var en politiker (som var en invandrare) som omkullkastade allt.

Mycket riktigt röstade en skelögd centerpartist från pluggvägen emot sitt egna parti:
https://mrkoll.se/person/Raymond-Moub-Pluggvagen-23-C-Tyreso/cYfruerAdYQacYfruerAbTAQmcYfrcYfrkyqRaQbTAQmdYQaue rArahA

Bara för att ta avstånd från SD, frågan är om denna snubbe har någon koppling till detta också då ABF "Hantverksgården" på pluggvägen eller bollmoravägen 95 också som kände sig hotade av att SD skulle stoppa finansieringen av sina terrorplaner för IS?

Skulle inte förvåna mig om fler tillslag kommer ske mot ABF lokalerna då det uppenbarligen varit en lekstuga över hela landet för att tillverka sina bomber eller vad man nu gör på en "hantverksgård"?

Artikeln från slutet av år 2022 efter valet kring hans revolt:
https://www.mitti.se/nyheter/centerpartiet-ityreso-tar--kliv-bort-fran-m-sd-och-kd-6.3.42104.9098a1cab8

"Centerpartiet i*Tyresö tar kliv bort från M, SD och KD

Enas. Ulrica Riis-Pedersen (C), gruppledare, var glad över att ha lyckats ena sina partikamrater. Men frågan är om det håller. Foto: Pekka Pääkkö
2022-11-16
09:07
2022-11-24 13:44
I söndags såg Centerpartiet ut att kunna lappa ihop relationerna efter dramat där Raymond Moubé (C) röstade fram ett S-lett styre. C-ledamöterna beslutade att trots allt gå i enad oberoende opposition. Men direkt börjar nya sprickor framträda.
DelaFacebookTwitterEmailCopy LinkReddit
På Centerpartiet i Tyresös medlemsstämma den 13 november beslutades att partiet ska gå in i en oberoende oppositionsposition. Det innebär att de nu backar från M, KD och även SD som de tidigare inlett ett samarbete med.

– Vi kommer varken att välja den blå eller röda sidan. I kommande kommunfullmäktige förväntar jag mig därför att vi alla tre centerpartister lägger ner vår röst för att vara neutrala i opposition, säger Raymond Moubé (C).

ANNONS

Centerpartiets gruppledare Ulrica Riis-Pedersen vill fortfarande inte kommentera Raymond Moubés beslut att rösta emot resten av partikamraterna under kommunfullmäktige den 27 oktober, då det tänkta M-C-KD-styret röstades ner på grund av samarbetet med SD.

– Jag har inväntat den medlemsstämma vi hade i söndags med att uttala mig då det har varit viktigt att alla medlemmar får tycka till. Nu har vi landat i det här vägvalet att vara i opposition. Det känns bra och jag ser fram emot att kunna driva vår politik framöver, säger Ulrica Riis-Pedersen (C).

Oförändrad ställning mot SD
Enligt Ulrica Riis-Pedersen innebär beslutet att partiet kan arbeta med frågorna man gick till val på, som en likvärdig skola, regnbågsboende, trygghet och att bevara gröna och blå stråk.

– Alla våra medlemmar deltog i medlemsstämman och vi står enade i att det här är ett bra vägval för oss. Nu önskar vi få lite ro och få jobba framåt.

Enligt Raymond Moubé innebär detta att läget är i princip oförändrat.

– Centerpartiet var redan i opposition efter kommunfullmäktige 27 oktober och vi kommer fortsätta driva vår politik med samma hjärtefrågor. Mitt eget ställningstagande mot SD förblir oförändrat.

Inför kommunfullmäktige den 27 oktober ingick C i en valteknisk samverkan med M, KD och SD. Men enligt Ulrica Riis-Pedersen har avtalet aldrig inneburit något politiskt samarbete med SD.

Jag kan konstatera att mina partikamrater inte har följt planen

– Det har aldrig varit en fråga om något samarbete från vår sida och det har inte funnits några förhandlingar med SD. Jag tänker inte lämna några övriga kommentarer utöver det.

Konflikt kring uttalandet
Raymond Moubé vill dock påpeka att medlemmarna inte var överens om pressmeddelandet.

– Vi hade bestämt att gå ut i en presskonferens som en enad front och lämna besked om hur vi kommer agera. Jag kan konstatera att mina partikamrater inte har följt den planen och därför kan jag inte garantera hur de kommer agera framöver.

Ulrica Riis-Pedersen har en helt annan bild.

– Vi beslöt under ett internt styrelsemöte den 1 november som Raymond Moubé var med på att vi i ett pressmeddelande skulle gå ut med vad vi kommit fram till under söndagens medlemsstämma.

Huruvida förhandlingarna i styret påverkas av Centerpartiets beslut är inget Raymond Moubé vill uttala sig om i nuläget.

– Om jag går i opposition efter det här har jag inte hunnit fundera på och vi i styret har inte hunnit prata efter kretsstämman. Jag sitter fortfarande kvar i kommunstyrelsen.

Julia Wide"
Senast redigerad av Fr3ak0ut90 2024-03-07 kl. 19:49.
Citera
2024-03-07, 19:48
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarSten

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisens-tillslag-famnen--full-med-automatvapen/

Många goda Svenskar hade kunnat få sätta livet till om de gjort slag i saken och börjat slakta i gallerior.

Då undrar man ju lite hur många fler som är involverade i detta, och som fortfarande springer lösa. Hoppas på fler tillslag. Stäng alla moskéer. Det om nåt sänder väl signaler om att islamister inte är välkomna i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarSten

Åfan, det kan ju ha varit nära inpå skarpt läge där Säpo till slut väljer att ingripa.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Slår vad om att det rör sig om babbar
Ett gång babbeluringar och enligt rykte två (svagbegåvad) svenska bröder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in