2024-03-10, 01:51
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja. USA är en NATO-medlem så naturligtvis har de med NATO att göra.

Vi har en mycket gammal tradition av samarbete med USA. Det började 1943.

Åtalsimmuniteten gäller ju bara Svenska åtal. Kriminella amerikaner kommer att åtalas i USA.

Måste jag förklara att straffen oftast är mycket hårdare i USA än i Sverige? USA vill inte att deras personal hr ska få Svenska räkmackor när de begår brott. Det är hela saken. Förstår du inte det?

I så fall är så ju otroligt korkad.

Så vad fick amerikanen som ertappades med att ha köpt sex av en ukrainska när han var på permission i huvudstaden för straff när han senare kom hem till JudeSA? En ryggdunk lr?
Citera
2024-03-10, 03:19
Medlem
Inhale82s avatar
Älskar trådar som dessa.
Ryssrunkare går bananas.

Ryssen kan ju försöka kränka vårat luftrum igen nu, som de gjort 100 gånger tidigare.

Och allt det här jävla tjatet om Amerikanska kärnvapen.
Tror ni på det själva?
Såklart att vi inte ska ha några sådana i Sverige.
De ska givetvis placeras i Finland istället mot den Östra gränsen, fyller ett mycket bättre syfte där.
Närmre till Kreml.
Citera
2024-03-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Vi har officiellt jobbat med NATO sedan 1994. Inofficiellt sedan 24 augusti 1949.

Fucking millenials

Skillnad på att jobba med och att vara medlemmar. Att man måste samarbeta på olika plan och i olika frågor är nog ett måste.

Millenials? Jag är bra mycket äldre än så.
Citera
2024-03-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vad tror du att Trump ska göra? Tvinga NATO medlemmar att gå med på att stödja Ryssland? Lycka till med det företaget.

Successivt dra sig ur Nato, engagera sig mindre, lägga mindre pengar i Nato. Vad Nato gör åt det skiter väl de i. Trump och Putin talar väl samma språk så jag tror faktiskt att vad det gäller relationen till Ryssland kommer Trump i det fallet föredra samtal. Vad som sker med Ukraina skiter han nog i. Europa får väl bara stå och se på gissar jag? Det är vad jag tror.
Citera
2024-03-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Successivt dra sig ur Nato, engagera sig mindre, lägga mindre pengar i Nato. Vad Nato gör åt det skiter väl de i. Trump och Putin talar väl samma språk så jag tror faktiskt att vad det gäller relationen till Ryssland kommer Trump i det fallet föredra samtal. Vad som sker med Ukraina skiter han nog i. Europa får väl bara stå och se på gissar jag? Det är vad jag tror.

Förutom att Trump inte har den makten. USA är inte en diktatur.
Visst skiter han i Ukraina, han fölrstår sig inte på sin omvärld och hur beroende av Europa USA är. När han vänder Europa ryggen så kommer uSA få det rätt mycket svårare.
Citera
2024-03-10, 13:34
Medlem
Citat:
Skillnad på att jobba med och att vara medlemmar. Att man måste samarbeta på olika plan och i olika frågor är nog ett måste.

Millenials? Jag är bra mycket äldre än så.

Som han skrev har vi inofficiellt varit medlemmar i Nato sedan fredsfördraget stadgades, vi vad nämligen den staten som medlade fördraget och gick med bakom Norge. Frågan är av exakt samma art som att FRA plötsligt fick laga befogenhet att avlyssna år 2001.
Citera
2024-03-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som han skrev har vi inofficiellt varit medlemmar i Nato sedan fredsfördraget stadgades, vi vad nämligen den staten som medlade fördraget och gick med bakom Norge. Frågan är av exakt samma art som att FRA plötsligt fick laga befogenhet att avlyssna år 2001.
Hur exakt lyder vårat inofficiella medlemsavtal i Nato.
Citera
2024-03-10, 14:06
Medlem
Citat:
Förutom att Trump inte har den makten. USA är inte en diktatur.
Visst skiter han i Ukraina, han fölrstår sig inte på sin omvärld och hur beroende av Europa USA är. När han vänder Europa ryggen så kommer uSA få det rätt mycket svårare.

Det är ingen diktatur nu, men det kan ju ändras ganska snabbt.

Varför skulle USA vara så beroende av Europa? Känns mer som att de är beroende av sitt förhållande till andra delar av världen.
Citera
2024-03-10, 14:11
Medlem
Citat:
Det är ingen diktatur nu, men det kan ju ändras ganska snabbt.

Varför skulle USA vara så beroende av Europa? Känns mer som att de är beroende av sitt förhållande till andra delar av världen.

För att utan Europa så kollapsar hela nationen. Då dera diplomati och handel är mer eller mindre beroende av EU.
Citera
2024-03-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Hur exakt lyder vårat inofficiella medlemsavtal i Nato.

Vad är det med ordet inofficiell du inte förstår?
Vi hade inget avtal med Nato, vi var en del av Nato genom Norge. Vi hade, som du vet, däremot avtal med Norge som en del av den Nordiska försvarsalliansen. Anledningen till varför vi inte officiellt var med i Nato var för vårt utmärkta läge för signalspaning, vilket även idag är Sveriges uppdrag. Det var bättre att verka "neutral" när vi kunde röra oss fritt. Som jag skrev blev denna officiella ansökan exakt av samma art som att FRA plötsligt fick laga befogenheter att signalspana.
Citera
2024-03-10, 15:24
Medlem
Citat:
För att utan Europa så kollapsar hela nationen. Då dera diplomati och handel är mer eller mindre beroende av EU.

Grabben vet inte om att USA och Kanada snyltar och är kraftigt beroende av det brittiska imperiet. Som du skriver är USA ingenting utan vissa stater i EU.
Citera
2025-03-11, 14:16
Medlem
Såg de nyss i Stockholm, enormt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här