2024-03-06, 18:21
Medlem
Skum fråga kanske men jag måste ju ställa den någonstans och Flashback känns som ett hyfsat kompetent forum för frågor som denna. Saken är att vi har en Alaskan huskyvalp som inte har några bröstvårtor vilket känns lite udda. Har haft en hel drös med hundar förr och kan inte säga att brist på bröstvårtor är något jag letat förr men de har kanske haft bröstvårtor så att jag inte reagerat. Skitsamma...
Hunden är iaf en alaskan husky på snart 5månader, en tik. Mamman är Siberian husky/Alaskan husky och pappan grönländare. Som sagt frågan är skum och förmodligen även dum men hundvalpen har ta mig sjutton inte den minsta tillstymmelse till bröstvårtor. Är det normalt?
Senast redigerad av Moderatorhora 2024-03-06 kl. 18:24.
Citera
2024-03-06, 18:34
Medlem
ABBORREs avatar
Skum fråga tillbaka, är du 100 på att det är en tik ?
Citera
2024-03-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Hyfsat säker då även uppfödare och veterinär anser det. De hundar jag haft tidigare har varit av olika kön så jag vet ju att även hanhundar har bröstvårtor.
Citera
2024-03-06, 18:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Spelar ingen roll, även hanhundar har spenar och i valpstadiet ser de likadana ut på båda könen.

TS, spenarna framträder mer när valpen blir större, men självklart ska de finnas där från början... Jag tycker också att du ska fråga en veterinär, och skriv svaret här sedan! Skitkonstigt, juh!
Citera
2024-03-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Spelar ingen roll, även hanhundar har spenar och i valpstadiet ser de likadana ut på båda könen.

TS, spenarna framträder mer när valpen blir större, men självklart ska de finnas där från början... Jag tycker också att du ska fråga en veterinär, och skriv svaret här sedan! Skitkonstigt, juh!

Ja, jag kommer ju självklart fråga vid tillfälle då det känns lite konstigt. Grejen var att tjejen kliade på valpens mage och påpekade at hon inte hade några bröstvårtor. Självklart var man då tvungen att kolla lite mer noggrant och mycket riktigt finns det inga. Som jag skrivit i trådstarten finns det inte ens några antydningar.
Citera
2024-03-06, 23:13
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Ja, jag kommer ju självklart fråga vid tillfälle då det känns lite konstigt. Grejen var att tjejen kliade på valpens mage och påpekade at hon inte hade några bröstvårtor. Självklart var man då tvungen att kolla lite mer noggrant och mycket riktigt finns det inga. Som jag skrivit i trådstarten finns det inte ens några antydningar.

Kan du inte ta en bild på den hårlösa delen av valpmagen och visa hur den ser ut, jag blev mkt nyfiken på hur en tuttelös hundmage ser ut. Precis som hos människor har båda könen av hund bröstvårtor men på valpar är de inte så utvecklade (inte hos vuxna män/hanhundar heller).
Citera
2024-03-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Kan du inte ta en bild på den hårlösa delen av valpmagen och visa hur den ser ut, jag blev mkt nyfiken på hur en tuttelös hundmage ser ut. Precis som hos människor har båda könen av hund bröstvårtor men på valpar är de inte så utvecklade (inte hos vuxna män/hanhundar heller).

Haha, nu är valpens mage knappast hårlös men jag kan absolut filma och lägga upp de obefintliga bröstvårtorna eller spenarna som någon annan benämnt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in