2024-03-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hur många miljoner dollar förlorade bankerna?

Varför har vi ingen målsägande och ingen part som lidit skada?

Hur har man kommit fram till 400 miljoner i skada när ingen deklarerat förlust?

Läs domen, där visar domstolen på hur NY stad och Florida förlorat på Trumps agerande, det är också detta (se annat inlägg) som sätter nivån på böterna.
Citera
2024-03-05, 12:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Läs domen, där visar domstolen på hur NY stad och Florida förlorat på Trumps agerande, det är också detta (se annat inlägg) som sätter nivån på böterna.
Vi som läst domen vet att du ljuger. De visar inte på någon förlust alls, som är orsakad av brott. Tvärt om har NY tjänat stora pengar på Trump.

Vi vet ju sedan tidigare att du har svårt med engelskan. Om du citerar de stycken där du upplever att domstolen skriver det du påstår så kan jag lättare hjälpa dig.
Citera
2024-03-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, det är ju helt ologiskt att föredra att ligga ute med 100 mille än 450 mille. Nu blir det riksrätt och 100 år på singsing.

Nej det blir det inte, det blir ”fram med pengarna, eller vi tar dina fastigheter i pant”.

Trump ville vara världens rikaste man, han ljög både om sina fasta såväl som rörliga tillgångar. Detta fungerade enda till han blev synad och nu står han med rumpan bar.
Citera
2024-03-05, 12:52
Medlem
Citat:
Du menar alltså att NY sålde en fastighet till Trump, som gav ett erbjudande som NY accepterade och att Trump tjänade pengar på affären efter att ha investerat i en renovering. På något sätt har du fått för dig att detta är olagligt.

NY kanske borde konfrontera och avskeda de revisorer som inte kan värdera NYs eget fastighetsbestånd?

Läs på!
Citera
2024-03-05, 12:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej det blir det inte, det blir ”fram med pengarna, eller vi tar dina fastigheter i pant”.

Trump ville vara världens rikaste man, han ljög både om sina fasta såväl som rörliga tillgångar. Detta fungerade enda till han blev synad och nu står han med rumpan bar.
Ja, jag förstår att det är svårt för dig att acceptera att Trump hellre ligger ute med 100 mille än 450 mille. Det är ok att du finner detta ologiskt.

Jag har aldrig sett Trump kalla sig för världens rikaste men. Kanske beror denna missuppfattning på dina svårigheter att greppa stora tal.
Citera
2024-03-05, 12:54
Medlem
Citat:
Det är inte brottsligt att köpa ett posthus till ett pris som bestäms tillsammans med säljaren (NY), även om säljaren sedan ångrar sig pga politiska skäl.

Detta är grundläggande inom marknadsekonomin. Säljare och köpare förhandlar om ett pris, kommer överens och sedan skriver kontrakt.

Om du väljer att sälja din bostad till underpris är det ditt beslut.

Ja det är det faktiskt. Att ljuga i ett anbudsförfarande, som detta var, bryter mot upphandlingsregler och är därmed diskvalificerade.
Citera
2024-03-05, 12:55
Medlem
Citat:
Vi som läst domen vet att du ljuger. De visar inte på någon förlust alls, som är orsakad av brott. Tvärt om har NY tjänat stora pengar på Trump.

Vi vet ju sedan tidigare att du har svårt med engelskan. Om du citerar de stycken där du upplever att domstolen skriver det du påstår så kan jag lättare hjälpa dig.

Nej, du har som vanligt inte brytt dig om att läsa dokumentationen, i detta fall domslutet. Det visar du med stor tydlighet i din argumentation.
Citera
2024-03-05, 12:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Läs på!
Det har jag. Du har fel. Om du citerar något stycke ur domen så kan jag hjälpa dig att förstå.

Jag måste ge dig en eloge för din debatteknik. "Läs på", "Du har fel" och "Du är sämst" är samtliga exempel på din vältalighet och tänkvärda argument för din sak.
Citera
2024-03-05, 13:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Läs på!
Fantastiskt argument. Jag har läst på. Jag har rätt och du har fel.
Citat:
Ja det är det faktiskt. Att ljuga i ett anbudsförfarande, som detta var, bryter mot upphandlingsregler och är därmed diskvalificerade.
Det är inte köparens uppgift att korrekt värdera säljarens vara. Det är säljarens uppgift. Detta förstår du och känner dig lite dum nu. Därav din desperation och frenesi i ditt postade. Du verkar ha tappat det. Totalt.
Citat:
Nej, du har som vanligt inte brytt dig om att läsa dokumentationen, i detta fall domslutet. Det visar du med stor tydlighet i din argumentation.
Ja, dina känslor och allmänna tyckande har verkligen tyngd och bäring...
Jävla stolpskott.
Citera
2024-03-05, 13:07
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är ingen vettig människa som tar anklagelserna mot Trump på allvar. Alla fattar att det är politisk förföljelse. Det är bara ni småsinta vänsterpajsare som sväljer lögnimperiets propaganda och sitter och hetsar på i hopp om att dra en stor vit man ned i smutsen.

Du är ett troll.

Trump är halvt galen, för gammal för att vara president (Biden också) och att han försöker styra ett land som ett företag med en psykopat som ledare borde säga en del.

Jag kan bara hålla med om att han är stor, den fete grisen. Knullar runt med luder, våldtar och så vidare gör han också. Usch.

Och nej, jag är varken vänster eller pajsare. Tycker bara det är skrämmande att släppa in en skvatt galen mytoman med storhetsvansinne som ledare för ett av världens största länder.
Citera
2024-03-05, 13:14
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte end of story. Trump har överklagat, hur jobbigt det än är för dig att förstå.

Jag avser att avlägsna mig från denna story. Finns ju inget mer att diskutera, men fortsätt du att trampa vatten om du finner det värdigt.
Citera
2024-03-05, 13:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Jag avser att avlägsna mig från denna story. Finns ju inget mer att diskutera, men fortsätt du att trampa vatten om du finner det värdigt.
Innan tuppen gal imorgon kommer du ha skrivit tre inlägg till om detta. Minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in