Citat:
Ursprungligen postat av
xavi8222
Jag undrar varför det inte är tillåtet att sälja så kallade ölportföljer på Systembolaget? Det är 24 burkar som är inneslutna av papp så att man enkelt ska kunna bära hem dem från bolaget. De har ett handtag, så att man kan ta en portfölj i varje hand.
Varför är detta förbjudet i Sverige?
en gång för länge sedan hörde mig för med varför man vägrade sälja kyld öl på systemet så fick jag 2 förklaringar.
1. systemet ska inte uppmuntra till konsumtion av systembolagets prdukter (vilket är wierd men visst)
2. inga produkter specefika/varumärken får premieras. (vilket är rätt logiskt i ett statligt komunist bolag)
så. ska ett "ölbrand" ha en smidig protfölj, SÅ SKA ALLA ÖL(brands) ha det.
Ska en öl säljas kall, SÅ SKA ALLA ÖL(brands) erbjudas kylda.
- pga av det som jag råkade ut för i Canada och som föranledde mig att då kontakta Systemet väl tillbaks i sverige), du tar din "öl-portfölj", går fram till disken för att betala, då frågar de, "do you want that cold, sir?", och "There is a promotion where you get this "cold-carry backpack" if you take a "weekender-pack" (25öl istället för 18 öl (eller liknande.).
och törsting buissnessman som man är så lämnar man med 25öl kalla öl i en kylryggsäck.
han tryckte på sin kassapparat , och ur ett hål i väggen dudnrade en kall "förpackning" ut från kyllagret, och mina fesjumna ställdes förmodligen tillbaks på golvet i butiken....