Citat:
Ursprungligen postat av
snoppmassage
Är lite desperat här. Min son mobbas i skolan, han kommer hem helt förstörd varje dag. Jag har gjort vad jag kan med kontakter med skolan osv, men det sker inget, nada, zero. Absolut ingenting har skett trots flera möten med rektor, föräldrar, lärare mm. Som förälder blir jag helt förstörd och galen på detta, man vill ju bara ge horungen till mobbare och dess föräldrar en stenhård jävla lavett, men det kan man ju liksom inte göra. Jag undrar vad JAG som förälder kan göra i detta fallet när skolan ej agerar? Vi kan tyvärr inte ta honom ur skolan, byta skola, på grund av flera olika anledningar. Min polare föreslog lite skämtsamt att jag skulle dra på mig en balaclava och sparka den jäveln stenhårt i njuren, men det går ju naturligtvis inte. Vad kan jag göra för att få allt detta att stoppa, utan att ta min son ur skolan? Ska jag kontakta Stockholm stad/kommun igen för ny hjälp?
Om skolan inte tar det på allvar så tycker jag att du ska skrämma upp mobbarna ordentligt. Sök upp dom maskerad och begå en lätt misshandel samt förklara att de aldrig mer ska jävlas. Gör klart att berättar de för någon så blir det värre nästa gång. Berätta lugnt att nästa gång de jävlas kommer du att binda fast hans handleder runt en stolpe och benen bak på bilen och gasa så han delas itu.
Jag menar det. Som flera andra i tråden skriver så kan mobbning förstöra en människa för flera år framöver. Din sons utbildning förstörs och han är rädd och ledsen när han måste till skolan för att utstå denna tortyr.
Du måste göra det som krävs.