2024-02-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunryger
Brukar punda alkohol och försöka döda folk och våldta. Alkoholen gör så att jag känner mig som den största knarkaren

Arab?
Citera
2024-02-25, 12:23
Medlem
Pungpuckels avatar
Ett och annat kreativt projekt därhemma.
Men inget slår alkoholen förstås, och gärna en rökbit till.
Citera
2024-02-25, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PorslinsAnka
Jag mår sådär extra bra när jag får städa och fixa i hemmet, se hur något stökigt/smutsigt blir rent - då finner jag harmoni.
Doften av nystädat är fanimej en oslagbar eufori!
Det kan även vara att ta mig an något kreativare projekt och göra om något i hemmet. Exempelvis möblera om, byta möbelklädsel eller gardiner, organisera utrymmen, måla om etc.
Att fixa och dona med mina plantor gör susen för måendet också!
Och sen finns det såklart en speciell favoritfilm som man redan sett 17 gånger men som man kan fortsatt se tusen gånger om - min är ’En oväntad vänskap’. Den får mig alltid att bli sådär varm i själen och ler alltid när jag ser den (i de glädjande scenerna såklart).
Eller när jag hör en av mina många favoritlåtar/artister som gör att det spritter i hela kroppen.
Dessa är bara ett urplock av några saker som ger ro i mitt sinne och som får mig må bra.

Undrar lite nyfiket vad ni blir glada och mår bra utav?

Den känslan får jag av långa promenader med min hund. Jag tar in alla intryck och dofter av naturen. Tittar på knoppar på träden. Kollar molnen, solen, himlen, allt.
Fy bubblan vad jag mår bra av det.
Och det bästa är om jag slipper människor på rundan. Jag kan hälsa men pratar inte med någon. Då finns risken jag blir mottagare av någons negativa energi.
Det aktar jag mig för.
Citera
2024-02-25, 13:11
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Även om man inte är religiös borde man inte helt kategoriskt underkänna religös filosofi, då gör man sig en stor otjänst. Men med det sagt så ogillar jag den trångsynta dogmatismen som också ofta är sammankopplad med religion. Man får helt enkelt skilja på religion och andlighet.

Ja verkligen, det är dag och natt i min värld.

Religon är ett maktmedel som innehåller förtryck, söndra och härska dvs. Alla stora religoner bygger på det och massa rolig vackra sagor.

Andlighet är något helt annat som vi nog alla ser lite olika på

Ha en fin söndag hälsa kyrkan! (Ironi och det förstår du nog ändå)
Citera
2024-02-25, 13:13
Medlem
Rensa och sälja gammalt skräp gör mig lättare.
Träna är skönt.
Snickra möbler eller bygga hus är kul och jag känner mig stolt efteråt.
Köpa billigt och sälja dyrare ger tillfredställelse.
Citera
2024-02-25, 13:19
Medlem
nittinies avatar
Tror ingen annan har svarat "Alkohol".
Så jag säger alkohol.
Choklad och alkohol, rött kött och alkohol, päron och ost och alkohol, mellan tuttarna-alkohol, lakrits och alkohol, i hårbotten-alkohol, öl och snaps, snaps och promenad, plantera om växter och cava, plocka blåbär nykter går ju inte, xhamster och gin, och framförallt : BRÄNNVINSOST!
Indränkt i genever.
Apelsinmarmelad med whisky.
Mums.
Citera
2024-02-25, 13:20
Medlem
Att vistas i naturen på olika sätt och träning
Citera
2024-02-25, 13:31
Avslutad
Lägga telefonen på en annan våning, se nån serie lr ta en promenad
Citera
2024-02-25, 13:34
Medlem
Blir glad av våren och solen.

Att gasa på lite på motorvägen med bra musik, torr väg och blå himmel.

En kaffe el. glas rosé lutad mot en varm husvägg i april. Då känner jag att livet återvänder.
Citera
2024-02-25, 13:48
Medlem
Sinraths avatar
Försöker folk göra en listtråd med flit? Måste TS skriva "skriv med egna ord lite utförligt varför du upplever saken du nämner gör dig glad och rensar sinnet" för att inte få "choklad/vin/öl/knulla." som ensamt ord svar?

För mig är det att baka bröd och göra kombucha. Det är något tillfredsställande med att ha hand om något levande som utvecklar sig med tiden till något riktigt gott. Hur man vet att allt man stoppat i är bara ingredienser utan innehållsförteckningar. Mjöl, salt, vatten, jäst på surdeg, solrosfrön. Det känns bra och nyttigt. Delar även med mig så andra får uppleva något liknande.

Annars är det super gött att komma in i "runners high" när man joggar ett varv och känner bara njutning av att springa vidare när andning och hjärtslag får en slags rytm ihop.
Städning känns bra..när man är klar. Att påbörja och göra det är bläh.
Citera
2024-02-25, 14:04
Medlem
Karl.von.Fittlers avatar
Köra motorcykel på gata och bana.
Citera
2024-02-25, 14:08
Medlem
När jag sköter om mina odlingar försvinner alla bekymmer. Flow i kubik och fullständig tillfredsställande🌸💕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in