Jag mår sådär extra bra när jag får städa och fixa i hemmet, se hur något stökigt/smutsigt blir rent - då finner jag harmoni.
Doften av nystädat är fanimej en oslagbar eufori!
Det kan även vara att ta mig an något kreativare projekt och göra om något i hemmet. Exempelvis möblera om, byta möbelklädsel eller gardiner, organisera utrymmen, måla om etc.
Att fixa och dona med mina plantor gör susen för måendet också!
Och sen finns det såklart en speciell favoritfilm som man redan sett 17 gånger men som man kan fortsatt se tusen gånger om - min är ’En oväntad vänskap’. Den får mig alltid att bli sådär varm i själen och ler alltid när jag ser den (i de glädjande scenerna såklart).
Eller när jag hör en av mina många favoritlåtar/artister som gör att det spritter i hela kroppen.
Dessa är bara ett urplock av några saker som ger ro i mitt sinne och som får mig må bra.
Undrar lite nyfiket vad ni blir glada och mår bra utav?
ett par timmar i skogen.
fälla ett träd, såga upp det och hugga upp det till ved.
har skog så träd är inga problem att hitta...
Restaurera gamla fönster (skrapa färg, skära till glas,kitta om, måla). Greja i trädgården, plantera. Fixa till hemma, skapa ordning. Och min absoluta favorit för i år: mata fåglarna utomhus! Kan sitta i timmar och kolla när de äter från fågelborden jag fixat.
En riktigt lång semen retention-streak ihop med skogspromenad eller mediation vid vatten i bra väder. Även ett hårt styrketräningspass på gymmet är kraftfullt. Finns ingen bättre känsla när man kombinerar allt detta. Total eufori när man har sin spirituella energi på topp och testosteron och dopamin flödar.