2024-02-23, 10:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tänk om en diskussion om tvingad vådnadsansvar för män är vad som behövs?

Tänk om en kvinna som vill göra abort när mannen inte vill tvingas att föda barnet och tvingas vårdansvar?
Citera
2024-02-23, 10:37
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Största hindret för oss (mig och tjejen) är alla blattar i landet.
Det finns ju ingenstans att bo i närheten av en stad där ungarna kan ha en svensk, lugn och trygg uppväxt.
Om vi börjar få ordentlig politik och utvisar samt återkallar medborgarskap för ca 1 500 000 blattar så kommer svensken se ljusare på sin framtid med barn i

Dom ofödda har tyvärr ingen möjlighet att uttrycka sig här. Jag undrar hur många som ej blivit till som en direkt konsekvens av förd politiskt spår med ökad otrygghet som effekt.
Citera
2024-02-23, 10:39
Medlem
KjellKjellborns avatar
Svenska kvinnor är bland de värsta att ingå ett seriöst förhållande med. Tyvärr är Sverige är mecca för feminazism.

Aborter & ökandet av degenerering, homosexualitet osv hjälper inte heller.
Citera
2024-02-23, 10:40
Avslutad
Oj vad konstigt att ingen vill föda barn i ett land i ett krigsliknande tillstånd med mångkulturellt inbördeskrig, bostadsbrist, sjukvårdskris, kassa skolor, 60+ ghetton osv.

Jag bor kvar i Sverige för att jag är singel och för att framtiden kan bli bättre men om jag hade skaffat familj nu eller de senaste åren skulle jag låtit barnet växa upp i något annat land.
Citera
2024-02-23, 10:41
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernael
Största hindret för oss (mig och tjejen) är alla blattar i landet.
Det finns ju ingenstans att bo i närheten av en stad där ungarna kan ha en svensk, lugn och trygg uppväxt.
Om vi börjar få ordentlig politik och utvisar samt återkallar medborgarskap för ca 1 500 000 blattar så kommer svensken se ljusare på sin framtid med barn i

Det ser likadant ut överallt**, det här är inget som är unikt för Sverige. USA har knappt 1,6 och kineserna under 1,0. Även i Indien ligger man under ersättningsnivåerna (som är ca 2,1 barn per kvinna).

Vissa tror att AI är lösningen.

Frankrike och Sverige brukade vara de två undantagen i Europa, inte nu längre. Båda ligger idag under 1,6 barn per kvinna. De sämsta födelsetalen i världen hittar vi i Sydost Asien.

Dagens ekonomiska system kommer behövas uppdateras, det kommer inte att gå att ha en tillväxtekonomi när befolkningen minskar överallt. Japan verkar vara landet som är först ut och blir intressant för alla andra att följa. Vi kan räkna med billiga bostäder iaf i den här nya ekonomin som kommer växa fram framgent. Många bostäder kommer stå tomma när befolkningen försvinner.

** Afrika och delar av MÖ undantaget
Senast redigerad av TotalWar 2024-02-23 kl. 10:48.
Citera
2024-02-23, 10:42
Medlem
Citat:
- Ekonomisk kris
- Klimatkris
- Sämre politiska tider i världen, med galna gubbar med för mycket makt lite överallt, som ännu galnare? idioter i befolkningen verkar acceptera och tom gilla.

Inte så konstigt att många inte är så sugna sätta barn till världen.

Det var alltså lättare att skaffa 7 barn på medeltiden.
Citera
2024-02-23, 10:42
Medlem
"Sverige beräknas få största befolkningsökningen i EU
BRYSSEL 23 maj 2022
År 2100 beräknas Sveriges befolkning uppgå till närmare 13,7 miljoner invånare. Invandring är samtidigt avgörande för att hålla uppe befolkningsantalen i EU, enligt beräkningarna.

Eurostat gör även en projektion som antar att ingen in- eller utvandring äger rum till eller från medlemsländerna under perioden. Detta skulle få tydliga konsekvenser för antalet invånare. EU skulle i detta scenario ha 291 miljoner och Sverige 8,6 miljoner invånare."

https://www.europaportalen.se/2022/05/sverige-beraknas-fa-storsta-befolkningsokningen-i-eu

var det inte reinfeldt som sa (något i stil med) att framtiden finns i afrika?
Citera
2024-02-23, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Sverige beräknas få största befolkningsökningen i EU
BRYSSEL 23 maj 2022
År 2100 beräknas Sveriges befolkning uppgå till närmare 13,7 miljoner invånare. Invandring är samtidigt avgörande för att hålla uppe befolkningsantalen i EU, enligt beräkningarna.

Eurostat gör även en projektion som antar att ingen in- eller utvandring äger rum till eller från medlemsländerna under perioden. Detta skulle få tydliga konsekvenser för antalet invånare. EU skulle i detta scenario ha 291 miljoner och Sverige 8,6 miljoner invånare."

https://www.europaportalen.se/2022/05/sverige-beraknas-fa-storsta-befolkningsokningen-i-eu

var det inte reinfeldt som sa (något i stil med) att framtiden finns i afrika?

8,6 - 9 miljoner invånare är vad Sverige är anpassat för. Inte 10.5. Landet skulle må mycket bättre då.
Citera
2024-02-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänk om en kvinna som vill göra abort när mannen inte vill tvingas att föda barnet och tvingas vårdansvar?
Tänk om en man som råkat göra en kvinna ofrivilligt på smällen för att han "glömde" kondomen, och hon inte får lov, inte kan, inte vill etc göra abort tvingas till delad vårdandsansvar, dvs verkligen tvingas ta 50% av kostanden, arbetet , tiden och ansvaret för barn.

Tvång av man, kanske hade lett till att en del kvinnor tänkt att ja men då kan jag tänka mig skaffa barn om jag bara behöver "betala" 50%.

återigen jag fattar inte varför allt fokus alltid ska ligga på kvinnan då det kommer till mänsklig reproduktion.
Citera
2024-02-23, 10:45
Medlem
Barentss avatar
Det är internets fel. tiktok är roligare än sex och parbildning. Internet kommer att minska jordens befolkning till 100M men kanske lika bra det.
Citera
2024-02-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Det var alltså lättare att skaffa 7 barn på medeltiden.

Vill du ha medeltiden tillbaka?
är det din lösning på att svenska nativiteten idag ligger där den ligger?

Medeltiden är inte jämförbar med nutiden situation.
Citera
2024-02-23, 10:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Tänk om en diskussion om tvingad vådnadsansvar för män är vad som behövs?
Nej, inga samhällen eller vuxna människor behöver tvångshjälp för att klara sina familjeliv. Sluta vara så Vänster. Sluta föreslå att människor gör sig beroende av Staten. Det är motsatsen som gäller.

Min egen familj motbevisar din tes i liten skala. Jag har 5 barn. Samhället var endast inkopplat på så sätt att bra föräldrapenning och bra dagis gör att man orkar skaffa 5 barn. Men nu räcker inte längre samhällets stöd, allting har blivit för dyrt inklusive boende. Vem har längre råd att som jag skaffa en 11-rumsvilla. Men det gick på 90/00-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in