2024-02-28, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det verkar inte vara att förhindra lidande i alla fall, så vad är i så fall Guds högsta prioritet och hur vet vi i så fall det?

Med Gud menar jag en omnipotent entitet.

Ifall Gud är själva varandet - "Jag är den jag är" (2 Mos 3:14) - så kan inte Gud ha någon prioritet utöver sitt eget varande. Detta eftersom det skulle innebära att Gud inte vore fullkomlig i sig själv.
Senast redigerad av Tubbo 2024-02-28 kl. 23:27. Anledning: Formulering och tillägg
Citera
2024-02-28, 23:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det verkar inte vara att förhindra lidande i alla fall, så vad är i så fall Guds högsta prioritet och hur vet vi i så fall det?

Med Gud menar jag en omnipotent entitet.
Vi vet ingenting, i synnerhet ens om det finns några gudar eller högre väsen, och om så vore fallet om denna "Gud" vore en av dom. Jag vänder på din fråga. Varför tror du på en "Gud" som du, med fog, inte tror vill förhindra lidande?
Citera
2024-02-28, 23:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Ja jag är chockad att så få delar mina upplevelser.
Ok om det var i 10 år men är snart 40..
Det är inte ens som andar det är som energi i maskinformat..
Men vissa har ju sina upplevelser de verkar vara helt annorlunda än mina och att de är betydligt lugnare dyker upp mer sällan isåfall.
Utan att förringa din upplevelse är vad du beskriver inte ovanligt för människor med psykisk ohälsa.
Citera
2024-02-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vi vet ingenting, i synnerhet ens om det finns några gudar eller högre väsen, och om så vore fallet om denna "Gud" vore en av dom. Jag vänder på din fråga. Varför tror du på en "Gud" som du, med fog, inte tror vill förhindra lidande?

Ja med tanke på hur världen är skall vi nog vara glada att det förmodligen inte finns en skapare. Och inget liv efter döden heller. Trist att man inte får återse sina nära och kära. Men en gud som står bakom en sådan här värld skulle vara en värre mardröm.
Citera
2024-03-01, 12:46
Medlem
Citat:
Utan att förringa din upplevelse är vad du beskriver inte ovanligt för människor med psykisk ohälsa.

Jo men deras energier är som ihoptryckta väggar i alla håll och kanter som fräter i nerverna.

Dessutom deras symptom stämmer inte in på några sjukdomar alls.
Det är för mycket saker samtidigt.

Men de är inte lite avancerade på attacker..
Tror ni ska akta er för att leta efter gud i såna här situationer för det blir värre i vissa fall.
De lever på sådana som ska vifta bort problemet.
Jag menar de vill inte ha fri vilja ens här men hos de flesta är det självklart.

De är antihumanister varför letar ni efter andlighet i världen ?
Citera
2024-03-01, 12:57
Medlem
Citat:

Finns ingen de har inte riktig kärlek för människor.
De har något slags bredband i atmosfären som skickar energi till hjärnan och nervsystemet men det gäller även demoner.
De får göra precis vad fan som helst varje dag.
Konstiga fantasier om både sig själva och människor.
Citera
2024-03-01, 13:23
Medlem
Ni får tro på gud men ofta hamnar ni hos gubbar som är avundsjuka på människor de vill trötta ut hjärnan så ni tar självmord.
De pratar som att de inte är fiende med oss.

Den svarar åt alla tex börjar man tänka på Buddha eller Jesus svarar den som en 5 åring att den vill inte prata..
Och alltid med samma röst.
Som när man pratar i telefonen med en kompis.
Men det som de pysslar med i bakgrunden är ju sjukt.

Men menar de verkar syfta på att det handlade aldrig om gud utan den själv alltid för alltid..

Det är inte kul att skriva om det är ingen fin reklam man gör för det här.
Men är jag förvirrad fortfarande kommer ni alltid vara det också.

Och om man tänker något positivt om gud blir den sur tänker man något mindre bra lika sur.
Kommer dö ut med samma frågor som man alltid hade.

Att de flesta går runt med fikaproblem och börsen som sina enda problem är inte svårt räkna ut varför.

Jag märker att de kan manipulera gravitationen eller koncentrera energi runt föremål det kan vara förklaringen på tex poltergeist.
Citera
2024-03-07, 16:45
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Lidandet kan vara lärorikt, för att bära med sig erfarenheter som är av äkta substans.
Citera
2024-03-07, 17:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Lidandet kan vara lärorikt, för att bära med sig erfarenheter som är av äkta substans.
Lidandet är nog t.o.m. viktigt.
Hur ska vi kunna utvecklas utan det?
Se på ett bortskämt barn som fått allt och aldrig någonsin lidit.
Är det ett bra barn?
Kommer den bli en bra människa?
Citera
2024-03-07, 17:30
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ni får tro på gud men ofta hamnar ni hos gubbar som är avundsjuka på människor de vill trötta ut hjärnan så ni tar självmord.
De pratar som att de inte är fiende med oss.

Den svarar åt alla tex börjar man tänka på Buddha eller Jesus svarar den som en 5 åring att den vill inte prata..
Och alltid med samma röst.
Som när man pratar i telefonen med en kompis.
Men det som de pysslar med i bakgrunden är ju sjukt.

Men menar de verkar syfta på att det handlade aldrig om gud utan den själv alltid för alltid..

Det är inte kul att skriva om det är ingen fin reklam man gör för det här.
Men är jag förvirrad fortfarande kommer ni alltid vara det också.

Och om man tänker något positivt om gud blir den sur tänker man något mindre bra lika sur.
Kommer dö ut med samma frågor som man alltid hade.

Att de flesta går runt med fikaproblem och börsen som sina enda problem är inte svårt räkna ut varför.

Jag märker att de kan manipulera gravitationen eller koncentrera energi runt föremål det kan vara förklaringen på tex poltergeist.
Wow. Du verkar sitta inne på en hel del info men samtidigt känns du lite osammanhängande.
Du får gärna utveckla lite och förklara för inte riktigt säker på att jag uppfattade vad du är ute efter helt.

Edit: märker jag missat en del du skrivit så läser på mig av det.
Senast redigerad av Rastapunx 2024-03-07 kl. 17:32.
Citera
2024-03-07, 17:36
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Hur kan gud begränsa sin makt till förmån för alla människor? Leder inte det bara till att de svaga förslavas under de starkastes välde?
Det är det ända sättet att pröva en själ.

Betänk att själen försöker kontrollera hjärna och kropp.
Det är något vi lär oss bemästra tidigt.
Vi ska kuva hjärna och kropp. Som ofta vill andra saker en själen/en själv.
Senast redigerad av Rastapunx 2024-03-07 kl. 17:50.
Citera
2024-03-07, 17:46
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Finns ingen de har inte riktig kärlek för människor.
De har något slags bredband i atmosfären som skickar energi till hjärnan och nervsystemet men det gäller även demoner.
De får göra precis vad fan som helst varje dag.
Konstiga fantasier om både sig själva och människor.
Känns som det är demoner du har runt dig. De hatar människor. De kan bara påverka dig via hjärnan. De är inte kraftigare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in