Citat:
Ursprungligen postat av
ollahenne
Själv tror jag på kombination av låg iq och kass kvinnosyn.
Självklart att muslimska män från arabländer generellt en väldigt rutten kvinnosyn, i alla fall mot västerländska kvinnor. Men det krävs nått mer för att man ska begå en sån handling och spela in det. Man måste vara riktigt jävla dum i huvudet. Antingen det eller så är kvinnosynen och synen på sex så förvrängd att de som jag tidigare skrev inte ens fattar att de gjort fel. Att det var moraliskt och etiskt rätt.
Såg en artikel där det nämndes att svarta rika områden hade högre grad av kriminalitet än vita fattiga områden. Det här var i USA, men eftersom det finns en korrelation mellan inkomst och iq, och många vita fattiga också kan ha en dålig kvinnosyn, måste benägenheten att utföra så grova brott mot andra bero på något annat.
Någon nämnde avsaknad av empati, men många psykopater i väst blir läkare, företagsledare och forskare, så det kan inte förklara hela bilden.
Det skulle kunna vara en genetisk defekt. Jag nämner defekt, eftersom jag inte kan se ett liknande beteende hos djur trots att djur generellt sett har lägre iq än människor.
Eller så är synen på kvinnor och sex lika förvrängd i hela befolkningen. En studie undersökte kvinnors inställning till våldtäkt i Afrika. Kommer inte ihåg vilka länder det handlade om, men kvinnorna i studien tyckte inte det var konstigt alls att bli våldtagna. De förväntade sig att bli våldtagna och såg inget negativt med det. Inte alla tyckte om det, men majoriteten var ok med att bli våldtagna.
En studie har visat att vita med låg iq har högre grad av konsekvenstänk än svarta med högre iq. Det kan bidra till kriminellt beteende.
Troligen beror den grova sexuella brottsbenägenheten på en blandning av låg iq, avsaknad av empati, genetisk defekt, låg grad av konsekvenstänk och en förvrängd syn på kvinnor och sex.