2026-09-18, 11:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexmester
Du sa förra säsongen att han var den hetaste anfallaren i Europa. Då ska man inte se så här dålig ut mot ipswich i liga cupen efter ett halvår.

Och Viktor jämfördes med Håland, helvete vad skrattretande.

Ja, det var en period på 3-4 veckor under 25/26 där Gyökeres var den mest effektiva 9:an i Europa. Dock så har jag aldrig jämfört honom med Haaland, och jag har inte hört/läst några andra göra det heller.
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Håller med om att folk i Sverige generellt är snabba med att såga svenska spelare. Märkligt och smått patetiskt i många fall. Med det sagt så är situationen för Gyökeres oroande. Han får begränsat med speltid och är helt uppenbart bortvald. Jag är rädd för att detta inte kommer ändras i Arsenal. Jag hoppades på en värvning till Atletico Madrid, där tror jag att han hade kunnat blomma ut igen. Dessvärre behöll man honom och låter han nöta bänk. Otroligt tråkigt att se.

Det är såklart ett helt verklighetsfrånvänt uttalande. Gyökeres är inte, och har aldrig varit, Europas hetaste anfallare. Möjligtvis hypemässigt när han spelade i Portugal och drog till sig intresse men det krävs att prestera i en toppliga för att nämnas i dessa sammanhang. Däremot är han en otroligt skicklig spelare som jag verkligen hoppas kommer komma till en klubb där han får alla förutsättningar för att blomma ut, då tror jag att vi kommer få se en enorm utveckling jämfört med vad vi gör nu.
Precis. Om inte våra svenska profiler gör braksucce i varenda match så är de en flopp

Jag är inte orolig för Gyökeres, inte ett dugg. 9 av 10 spelare har en svacka eller t,o.m en sämre säsong i bland.
Citera
2026-09-18, 11:55
Medlem
Hexmesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, det var en period på 3-4 veckor under 25/26 där Gyökeres var den mest effektiva 9:an i Europa. Dock så har jag aldrig jämfört honom med Haaland, och jag har inte hört/läst några andra göra det heller.

Precis. Om inte våra svenska profiler gör braksucce i varenda match så är de en flopp

Jag är inte orolig för Gyökeres, inte ett dugg. 9 av 10 spelare har en svacka eller t,o.m en sämre säsong i bland.

Nej du skrev bäst/hetast. Han har aldrig varit bättre än Kane eller Håland.
Citera
2026-09-18, 12:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej du skrev bäst/hetast. Han har aldrig varit bättre än Kane eller Håland.
Jo, det var de facto en period på 3-4 mndr där Gyökeres var den mest effektiva målgöraren i Europa. Men det betyr ju givetvis inte att han är bättre än varken Haaland eller Kane
Citera
2026-09-18, 12:48
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Jo, det var de facto en period på 3-4 mndr där Gyökeres var den mest effektiva målgöraren i Europa. Men det betyr ju givetvis inte att han är bättre än varken Haaland eller Kane
Jo enligt dig (?)
Citera
2026-09-18, 13:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Jo enligt dig (?)
Enligt statistiken.
Citera
2026-09-19, 14:42
Medlem
Citat:
Vilka 3-4 månader var detta? Jan-mars gjorde han 9 mål så jag antar att det är den perioden du pratar om? Den perioden var han iallafall inte den som gjorde flest mål men det kanske finns nån annan period du tänker på?
Citera
2026-09-19, 15:28
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Världens enligt generaltroll bästa anfallare petad igen.
Citera
2026-09-20, 19:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Vilka 3-4 månader var detta? Jan-mars gjorde han 9 mål så jag antar att det är den perioden du pratar om? Den perioden var han iallafall inte den som gjorde flest mål men det kanske finns nån annan period du tänker på?
My bad, menade i en 3-4 veckor under 25/26. Dock så minns jag inte exakt när det var, men det var under vårsäsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Världens enligt generaltroll bästa anfallare petad igen.
Vem har påtstått att Gyökeres är världens bästa anfallare, Huh? Du är det största trollet som jag nånsin har stött på
Citera
2026-09-20, 21:47
Medlem
Citat:
My bad, menade i en 3-4 veckor under 25/26. Dock så minns jag inte exakt när det var, men det var under vårsäsongen.

Vem har påtstått att Gyökeres är världens bästa anfallare, Huh? Du är det största trollet som jag nånsin har stött på
Ah okej då är jag med på vad du menar! Vi får hålla tummarna på att han snart får chansen och att det lossnar ordentligt!
Citera
2026-09-21, 07:12
Medlem
Citat:
Du sa förra säsongen att han var den hetaste anfallaren i Europa. Då ska man inte se så här dålig ut mot ipswich i liga cupen efter ett halvår.

Och Viktor jämfördes med Håland, helvete vad skrattretande.

Han hade bättre skottkonverteringsgrad än Haaland förra säsongen och var nog den största orsaken till varför arsenal vann ligan. Denna säsong så har arsenal gått tillbaka till vad som inte har generat titlar, och av någon lustig anledning petat Viktor. Man kan dock inte påstå att gyökeres inte presterade förra säsongen. Sedan hur högt man ska rangordna han bland alla världens forwards är en annan sak.

Haaland är ju enbart en målskytt, ganska så kass i övrigt. Mbappe får nog anses som världens bästa centrala forward. Mbappe kan skapa mer på egen hand och är faktiskt betydligt bättre defensivt än Haaland. Mbappe får oförtjänt mycket skit. Enda utmanaren är Kane, i alla fall förra säsongen. Haaland, inkl våran Isak och gyökeres är en bit efter.
Senast redigerad av pending1 2026-09-21 kl. 07:17.
Citera
2026-09-21, 18:18
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Han hade bättre skottkonverteringsgrad än Haaland förra säsongen och var nog den största orsaken till varför arsenal vann ligan. Denna säsong så har arsenal gått tillbaka till vad som inte har generat titlar, och av någon lustig anledning petat Viktor. Man kan dock inte påstå att gyökeres inte presterade förra säsongen. Sedan hur högt man ska rangordna han bland alla världens forwards är en annan sak.

Haaland är ju enbart en målskytt, ganska så kass i övrigt. Mbappe får nog anses som världens bästa centrala forward. Mbappe kan skapa mer på egen hand och är faktiskt betydligt bättre defensivt än Haaland. Mbappe får oförtjänt mycket skit. Enda utmanaren är Kane, i alla fall förra säsongen. Haaland, inkl våran Isak och gyökeres är en bit efter.

Maken till att snacka upp Gyökeres och få in hur begränsad Håland är.

Den största anledningen till att Arsenal vann ligan var sitt kompletta lag och sitt försvarsspel (och som det alltid är, att vissa favoriter på förhand inte lever upp till förväntningarna. City orkade inte hela vägen fram, och Arsenal vann mycket välförtjänt). Att kalla Gyökeres den största orsaken är ju bara löjligt. Han var bidragande, men Arsenal hade vunnit även utan honom och med en annan forward.

Man bänkar inte sin största orsak till framgång säsongen efter, när laget och tränare är kvar i samma form. Med din logik skulle City enkelt bestämma sig för att bänka Håland eftersom han inte gör så mycket annat än mål i spelet.

Arsenal kan mycket väl få betala för att de inte köpte in en bättre forward, för där är man fortfarande en bit efter de andra topplagen. Man har inte den där givna stjärnan på topp.

Håland är minst lika bra som Mbappe är, och har levererat var han än har spelat. Han är mils före horungen Isak och Gyökeres. Det är en skymf att ens börja jämföra de två med Håland, som är ett fenomen. Isak är ungefär som Ollie Watkins, en spelare som garanterar ett visst antal varje säsong men aldrig varit i närheten av de högsta höjderna, och Gyökeres är sämre än Isak, han är som Belotti, med en supersäsong här och där, men ingenting man bygger ett framgångsrikt topplag i en toppliga kring.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-09-21 kl. 18:20.
Citera
2026-09-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pending1

Haaland är rakt av skit i allt annat förutom positionering och klinisk i straffområdet. Det räcker dock långt.

Är övertygad att han inte kan trixa till 50, riktig kantig spelare, och sedan jämför folk honom med Zlatan eller Ronaldo bara pga att han öser in mål, men generellt är han långt ifrån dessa i sin prime.

Isak är bättre än Haaland på allt i spelet förutom att han har det svårt med målskyttet och i dagens fotboll är statistik allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in