Citat:
Ja, det var en period på 3-4 veckor under 25/26 där Gyökeres var den mest effektiva 9:an i Europa. Dock så har jag aldrig jämfört honom med Haaland, och jag har inte hört/läst några andra göra det heller.
Citat:
Precis. Om inte våra svenska profiler gör braksucce i varenda match så är de en flopp
Håller med om att folk i Sverige generellt är snabba med att såga svenska spelare. Märkligt och smått patetiskt i många fall. Med det sagt så är situationen för Gyökeres oroande. Han får begränsat med speltid och är helt uppenbart bortvald. Jag är rädd för att detta inte kommer ändras i Arsenal. Jag hoppades på en värvning till Atletico Madrid, där tror jag att han hade kunnat blomma ut igen. Dessvärre behöll man honom och låter han nöta bänk. Otroligt tråkigt att se.
Det är såklart ett helt verklighetsfrånvänt uttalande. Gyökeres är inte, och har aldrig varit, Europas hetaste anfallare. Möjligtvis hypemässigt när han spelade i Portugal och drog till sig intresse men det krävs att prestera i en toppliga för att nämnas i dessa sammanhang. Däremot är han en otroligt skicklig spelare som jag verkligen hoppas kommer komma till en klubb där han får alla förutsättningar för att blomma ut, då tror jag att vi kommer få se en enorm utveckling jämfört med vad vi gör nu.
Det är såklart ett helt verklighetsfrånvänt uttalande. Gyökeres är inte, och har aldrig varit, Europas hetaste anfallare. Möjligtvis hypemässigt när han spelade i Portugal och drog till sig intresse men det krävs att prestera i en toppliga för att nämnas i dessa sammanhang. Däremot är han en otroligt skicklig spelare som jag verkligen hoppas kommer komma till en klubb där han får alla förutsättningar för att blomma ut, då tror jag att vi kommer få se en enorm utveckling jämfört med vad vi gör nu.
Jag är inte orolig för Gyökeres, inte ett dugg. 9 av 10 spelare har en svacka eller t,o.m en sämre säsong i bland.