Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Mysig ekvation. Självstyre = Flygvapen? Pajas.
Hade de inte självstyre då? när de valde Hamas som statsskick,
och hade miljarder till att bygga terrortunnlar istället för hus?
Tror "open air prison" är en koranisk paranoid vanföreställning/illusion, för om Israel nu hade full koll över Gaza: varför är Hamas som statsskick plus varför har de en massa underjordisk terrorinfrastruktur och raketer i garage?
Det tyder på självstyre enligt mig: frihet och pengar, men de använde pengarna fel för Koranen (imamerna som Nasrallah) tog över friheten.
I ett fängelse kan man lixom inte göra sådant...
Därför menar jag att en 2-statsLösning hade/(har?) inte gett dem något mera/extra iom att de redan hade frihet o pengar men valde att spendera dem fel, vilket Israel nu styr upp...
Dvs en 2-statsLösning hade inte förändrat något i praktiken så länge Islam orsakar paranojja via sina imamer, förutom att ge dem mer stridsverktyg som flygvapen och pansarvagnar. Och det hade ju varit en jävla soppa nu? eller hur? om de hade haft en militär (enda skillnaden i självstyre) i en 2-statsLösning.
Stat=frihet (islam), pengar, militär.
Och Palestina hade redan frihet och pengar (vilket jag argumenterade bevis för åvan).
Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Jävla massa svammel. Kan säga det alla innerst inne vet. Vilket jävla öde för palestinierna som får betala priset att vita tysk européer dödade sex miljoner judar. Alla vet det handlar om det.
Men västs makt kommer inte för alltid bestå. Just vår dubbelmoral speciellt när det kommer till Israel skrämmer mig. Läs kommentarerna världen över. Väldigt få (många svenskar förövrigt) försvarar detta dödande. USA har helt tappat ansiktet. Tror du på fullaste allvar att nästa krig som Kina eller Ryssland osv begår kommer vara rent? Man kommer använda exakt samma ord som Israel och USA.
Eller turkarna mot kurder osv. Nästa gång det börjar sprängas bilar världen över, så kom i håg vems som öppnade pandoras ask.
PS jag stödjer Ukraina men kommer aldrig stödja denna psykopatiska israeliska regeringen.
Den president'en sattes redan post 9/11 när USA gick in i MÖ. Terrorattacker efterföljs av stora invationer, sedan 9/11.
Och nu har det och kommer det inte komma fler 9/11s ur Afghanistan iallafall.
Sen om det var värt det är en fråga om vilket spann av tid man tittar på.
Men sådana resonemang är så jävla bittert mörka, om de inte efterföljs av ett ljust meddelande: vetenskapen har bevisat att Gud inte skrev (Koranen) eller skrev öht. Väntar bara på att den infon ska nå MÖ.
Tummregeln är la "mindre muslim = bättre muslim", och det gäller på individnivå (moderata muslimer har mindre t.ex. Lex Sharia än mer extrema muslimer som s.a.s. gått all-in).
Men det (enligt Israel och många på Flashback) gäller även societal skala (grupper/länder).
Mindre muslim = bättre muslim, på individ och gruppnivå.