2024-09-28, 22:37
Avstängd
Börsmarknaden lär väl dyka nästa vecka efter det här som hänt under helgen..
Citera
2024-09-28, 22:48
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Jaja, jämför man Hizbollah med IDF så är skillnaden enorm. Men som du säger, många höga ledare inom Hizbollah är borta och styret är nog en riktig sopa nu.

Är väl Iran som Israel oroar sig för mest, men de verkar inte ha något att sätta emot direkt.

När det gäller markstrider är Israel lika överlägsna som vad de är i luftrummet. - Drönare som flyger runt och ser varenda truppförflyttning.

Jag hör "bina" nu på mina Webbkameor, surrar just som bin i natten.

- Forntida strategi med attacker i gryningen är helt passé.

IDF ser varenda person som rör sig i natten. Thermal imaging är en del, IR en annan...

Drönarna gör sitt jobb. - Inte bara att explodera här och där som i Ukraina.

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 22:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Börsmarknaden lär väl dyka nästa vecka efter det här som hänt under helgen..

Jag skulle vilja säga att de flesta aktiemäklare (och här visar råvarumarknaden vägen likt kanariefågeln i gruvan) redan har räknat med denna möjlighet och att inget kommer att hända. Tvärt om kommer vi att se en försiktig ökning under nästa vecka.
Citera
2024-09-28, 22:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Turkiet är det landet som lagt ner mest resurser o försöker stoppa kriget, jag gillar inte heller Erdogan men han har gjort mycket för att lösa konflikten men har man Israel o en Israelisk galning emot sig så finns tyvärr inte mycket mer att göra än att lägg sig i kriget. Alla tittar på medans det sker ett folkmord

för det första skulle turkiet inte få transitera trupp genom syrien. för det andra skulle libanon/hizbollah inte bjuda in dom till libanon, med följden att all närvaro i libanon vore folkrättsvidrigt. för det tredje är erdogan en skramlande tom tunna som inte skulle gå emot big daddy i NATO.
Citera
2024-09-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
När det gäller markstrider är Israel lika överlägsna som vad de är i luftrummet. - Drönare som flyger runt och ser varenda truppförflyttning.

Jag hör "bina" nu på mina Webbkameor, surrar just som bin i natten.

- Forntida strategi med attacker i gryningen är helt passé.

IDF ser varenda person som rör sig i natten. Thermal imaging är en del, IR en annan...

Drönarna gör sitt jobb. - Inte bara att explodera här och där som i Ukraina.

Mvh

/WTF

Vilka webbkameror följer du?

Israel har verkligen bevisat att de är på en helt annan nivå gällande teknologi och krigföring än de flesta länder.

Vad tror ni, kommer Iran våga göra något?
Senast redigerad av janedoe88161 2024-09-28 kl. 22:55.
Citera
2024-09-28, 22:57
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hur kunde judarna ha ”tagit arabernas land” om du samtidigt säger att judar ska ”flytta(r) hem till Mellanöstern.”

Det är paradoxalt, ja, men nu finns ju Israel så judarna har ett hemland. Frågan är alltså vad judarna gör hos oss européer då?
Citera
2024-09-28, 23:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoifiKatamaxClub
Judarna vill ha sitt Stor Israel (Eretz Israel) och tar nu chansen. Det har inte räckt med att döda tusentals barn i Gaza utan nu ska man även död libaneser.

Beteende judarna uppvisar i Israel ser vi över hela västvärlden. De är rasistiska, egoistiska och våldsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Dom är ju förfan omringade av muslimska extremister som gör allt för att provocera. Tro fan att Israel tröttnat tillslut, det hade vi också gjort om vi hade varit omringade av såna byfånar.

Såvida man väljer att bosätta sig i "byfånarnas", så ska man inte klaga på att vara omgiven av byfånar. Man ska inte börja göra sig ovän med alla byfånar. Och ifall man ändå är dum nog att starta ständigt nya krig mot byfånar, så förtjänar man ingen som helst sympati. Min sympati går till byfånarna som plågas av dom elaka nykomlingarna.

Jag ser bara 1 lösning eländet: Det är dags att avsluta experimentet Israel. Det fungerade inte.
Citera
2024-09-28, 23:03
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Såvida man väljer att bosätta sig i "byfånarnas", så ska man inte klaga på att vara omgiven av byfånar. Man ska inte börja göra sig ovän med alla byfånar. Och ifall man ändå är dum nog att starta ständigt nya krig mot byfånar, så förtjänar man ingen som helst sympati. Min sympati går till byfånarna som plågas av dom elaka nykomlingarna.

Jag ser bara 1 lösning eländet: Det är dags att avsluta experimentet Israel. Det fungerade inte.

Helt riktigt. Om judarna dessutom är så smarta så kan man ju fråga sig varför det är ett evigt krig med dem och sina grannar?

Den dagen USA slutar förse judarna med vapen och pengar + uppbackning av den amerikanska militären så kommer staten Israel upphöra att existera.
Citera
2024-09-28, 23:04
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Vilka webbkameror följer du?

Israel har verkligen bevisat att de är på en helt annan nivå gällande teknologi och krigföring än de flesta länder.

Vad tror ni, kommer Iran våga göra något?

Jag kan inte avslöja det.

- Men om moderatorerna på "Flashback" inte har något emot det. - Så kan jag ju en länk till somliga av dem.

https://www.youtube.com/watch?v=ACrpTtHw3Ws&ab_channel=DDCyprus1Click

- Har streamat från 7 oktober 2023. Vissa kameror har i direktsändning flugit i luften. - AFP:s kamera i Gaza "LIVE" sa "Goodbye" efter raketattack.

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-09-28 kl. 23:08.
Citera
2024-09-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Nu pratar vi om marken där israel ligger. Bara för att en grupp blir förföljd och behandla illa ger det inte dom rätten att gå och göra samma sak nån annanstans. Offerkortet är så himla lågt.
Shiamuslimer i Libanon är varken förföljda eller generellt dåligt behandlade. Varför inleder då hashbullarna återigen en konflikt med Israel? Det finns ingen annan anledning än att terrorisera israeler. Hashbullarna vet givetvis att Israel kommer att svara vid något tillfälle och har inget problem med att offra några tusen libaneser.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Nej fler än 100 m , 85 e det du googlat upp, verkligheten är annan dom har inte räknat in alla finns massa o räknade istanbul 13 m skriver dom snarare 25 m invånare, lägg där till 20 tal milj turkar utomlands, 40 miljoner i manpower aktiva just nu ja över 350k men det ändras snabbt vid minsta konflikt. Obmannade flyg, nr 1 i drönare - bara våra drönare pippar Israel, o ja vi har kärnvapen belägrade i Turkiet med genom Nato men även avtal med Ryssarna vid minsta krig.

Ok, du får ju tro på det - fakta säger ju annat men du är ju lite faktaresistent. Alla dessa 120 miljoner turkar är förstås män i stridsduglig ålder som har utbildning och utrustning?

Herrejesus, har du också fått din hjärna urblåst av en hizbollasökare?
Citera
Medlem
analkings avatar
I bagdad försöker nu muslimerna storma usascambassad pga att israel avlägsnat gubben i skägg och klänning

Källa

https://x.com/Brigitte_khair/status/1840124049730527415
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in