Citat:
Du menar om de har samma moral som Netanayu?
Skulle inte se så snyggt ut i den amerikanska opinionen snarare.
Redan nu är det protester mot Israel på gatorna i USA.
Jag kan inte tänka mig att gå ut och dema. Jag nöjer mig med att konstatera fakta även om du inte gillar det.
Frankrikes president vill gå ett steg längre:
"French President Emmanuel Macron said Friday, October 11, that "stopping the export of weapons" used in Gaza and Lebanon was the only way to end fighting there, and also condemned the "deliberate" targeting of UN peacekeepers. "We all know it. It's the unique lever that would end it,"
https://www.lemonde.fr/en/international/article/2024/10/11/france-summons-israeli-envoy-after-attack-on-un-peacekeepers-in-lebanon_6729089_4.html
Han tror att konflikten med Libanon, Iran osv kommer att upphöra den dagen USA slutar skicka vapen till Israel vilket är vad Macron föreslår
Skulle inte se så snyggt ut i den amerikanska opinionen snarare.
Redan nu är det protester mot Israel på gatorna i USA.
Jag kan inte tänka mig att gå ut och dema. Jag nöjer mig med att konstatera fakta även om du inte gillar det.
Frankrikes president vill gå ett steg längre:
"French President Emmanuel Macron said Friday, October 11, that "stopping the export of weapons" used in Gaza and Lebanon was the only way to end fighting there, and also condemned the "deliberate" targeting of UN peacekeepers. "We all know it. It's the unique lever that would end it,"
https://www.lemonde.fr/en/international/article/2024/10/11/france-summons-israeli-envoy-after-attack-on-un-peacekeepers-in-lebanon_6729089_4.html
Han tror att konflikten med Libanon, Iran osv kommer att upphöra den dagen USA slutar skicka vapen till Israel vilket är vad Macron föreslår
Haha, vad går sådant där trams ut på? Vem tror du att du lurar?
Att du skriver så beror ju enbart på att du är sur över att Netanyahu inte går i FN:s ledband och låter sig tämjas utan tar ett steg närmare terroristernas egna metoder.
Du vet ju lika bra som alla andra vilka som inte skulle tveka en sekund att trycka på avtryckaren för att förinta hela Tel Aviv. Om de kunde.
Men det kan de inte, det är därför ni gnäller som skitungar som fått stryk av storebrorsan till killen ni just mobbat.
En del västledares reaktioner skall man nog mer se i ljuset av vad som gynnar dem själva. Makaronen har ett land fyllt av spränglada muslimer att ta hänsyn till t.ex. Men jag är för processer när kriget är slut. Men då skall naturligtvis FN:s 18-åriga passivitet i Libanon och Gaza skådas under lupp. Vi får se hur det blir.