Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-12, 00:18
Medlem
Svt rapporterar om samma sak, inom 100 år så kommer det vara -20 grader i Sverige... Förväntas att breaking point sker inom 60 men kan ta upp till 100.

Så jävla bra, hoppas alla flyttar och skapar ett nytt paradis på en varmare plats
Citera
2024-02-12, 00:21
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Ah, du lyckades få in din syn på invandring här med. Vad bra, så ingen tråd går förlorad till temat eller bra innehåll.

Precis. Invandringen påverkar alla, betydligt mer än klimatet eller dagens väder.

Blir det kallare kan man klä på sig. Är det varmt, är stranden förstörd med kebabrök.
Blir det ännu fler invandrare, vad ska du göra då? Just ja, de tar hand om dig när du är pensionär, och kör dig i taxin.
Citera
2024-02-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Fast här sammanfattar ju du hela miljörörelsen

Människor i allmänhet är som han beskriver.
Citera
2024-02-12, 00:34
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Ska bli skönt när det blir kallare. Ingen mygg och inget tjat i kvällspressen om sommarens badmode.
När detta väder slår till flyttar familjen ut vårat prpperhus där vi även har ett stort odlingshus för grönsaker som man kan driva året runt med hjälp av en vedeldad värmekälla. Kommer bli intressant och se hur Järvafältets raketforskare klarar av kylan.
Citera
2024-02-12, 00:39
Medlem
OlleLisss avatar
Jag är lite nyfiken på hur de kom fram till att det kan bli 30 grader kallare. Jämförbara städer på vår breddgrad i Sibirien har mellan -8 till -5 grader grader över hela året beroende på om den ligger vid vattnet eller i inlandet(Yakutsk har -8). I Sverige är den siffran mellan 6-8 plusgrader för samma bredgrad. Så jag får det till 13-14 grader. Men visst en förändrad ström kanske har synergieffekter som gör det extra kallt, vad vet jag. -30 i medeltemp låter dock extremt.
Citera
2024-02-12, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Jag är lite nyfiken på hur de kom fram till att det kan bli 30 grader kallare. Jämförbara städer på vår breddgrad i Sibirien har mellan -8 till -5 grader grader över hela året beroende på om den ligger vid vattnet eller i inlandet(Yakutsk har -8). I Sverige är den siffran mellan 6-8 plusgrader för samma bredgrad. Så jag får det till 13-14 grader. Men visst en förändrad ström kanske har synergieffekter som gör det extra kallt, vad vet jag. -30 i medeltemp låter dock extremt.

Vad jag förstår det 30 grader kallare på vintern, och kanske 5 grader kallare på sommaren, så snittet kan bli ungefär som du säger.
Citera
2024-02-12, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tänker du också att framtiden ser mörk ut även med mer snö och kallare klimat? Det är en sjäjvmotsägning.

Nej? Jag har begripit att ingen annan bryr sig om vad jag tycker så jag håller mig oftast till ämnet och håller käften om annat.
Citera
2024-02-12, 00:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Nej? Jag har begripit att ingen annan bryr sig om vad jag tycker så jag håller mig oftast till ämnet och håller käften om annat.

Så vad tror du kanske kan hända? Blir Stockholm som Yakutsk?
Citera
2024-02-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vi måste genast höja skatten på plastpåsar så golfströmmen blir återställd

Glöm inte bort att det åter igen är "geniet" Rockström som tycker att vår "klimatpolitik" inte ger tillräckligt med pengar till honom och hans kollegor...

"Om golfströmmen kollapsar, kan temperaturerna i Europa sjunka med upp till 30 grader på 100 år.
Enligt experten Johan Rockström är Sveriges klimatpolitik inte i linje med vad som krävs för att hantera denna risk."

Alltså ärligt, skall denna idiot brandskatta oss ännu mer? Killen har inte en enda gång gissat rätt. Självklart låter det fördjävligt om Golfströmmen kollapsar nästa år, men vad gör han i Sverige? Vi har inte ett djävla dugg med detta problem att skaffa. Han borde kanske prata med de riktiga miljöbovarna - Kina och Indien. Den enda anledningen till att undergången pluggas i Sverige är att här finns de mest lättlurade könlösa idioterna i världen.

Rockström och alla imbecilla bögpolitiker till mongon kan ta sina plastpåsar, elbilar, vindkraftverk och köra upp i sina spatiösa rövhål. Av mig får de inte en spänn till. Däremot kan de få en fet djävla smäll. De har aldrig gjort en enda bra sak för mänskligheten i hela sina pissiga liv. Skaffa ett jobb och börja bidra till Sverige.
Senast redigerad av aklagarmyndigheten 2024-02-12 kl. 01:03.
Citera
2024-02-12, 01:00
Medlem
Södra Sverige blir knappast omöjligt att bo i, Moskva är på ungefär samma latitud som Malmö, och har följande klimat:
https://www.climatestotravel.com/climate/european-russia/moscow#google_vignette

Kallt på vintern, men fullt möjligt att bo i. Sommaren ungefär som nu.

Kanske är Malmö Sveriges huvudstad om 100 år. På fullaste allvar.
Citera
2024-02-12, 01:10
Medlem
christallqhulaaas avatar
Var det inte varmare det skulle bli?ni klimattomtar är riktiga psysjuka troll.ni har haft fel i precis allt.
Citera
2024-02-12, 01:12
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Intressant att ni tolkar ifrågasättande av mongolidernas argumentation som att jag ”tagit ställning” i det här ämnet, trots att jag uttryckligen skrev att jag inte läst artikeln.

Jag påpekade bara att mongolidernas känslor inte står över verkligheten - oavsett om artikeln har fel eller ej. Det behöver man inte ha läst artikeln för att räkna ut.

Jag påpekar detta för att jag ogillar fientlighet mot vetenskap, kunskap, tänkande och verkligheten - och varför mongolidernas argument i den här tråden är ogiltiga. Inte för att jag har tagit ställning till artikelns påstående.

Men det är intressant hur ni tolkar det som att jag ställt mig på er motsatta sida. Tyvärr så är det nog så att det isåfall bara råkar bero på att ni har samma ståndpunkt som mongoliderna.

Men vad jag sagt omfattar även mongoliderna som argumenterar på samma sätt men är av den motsatta ståndpunkten.

Tack för att du säger det man alltid tänker när man läser Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in