2024-02-07, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Knappast något fel på Hannas skytte. Och hon var väl tvåa på sin sträcka.

Tvåa på sin sträcka säger inte särskilt mycket när det var de sämsta skidskyttarna på just den tredje sträckan. Mona hade sopat mattan med dem utan extraskott.

Efter Samuelsson var H. Öberg klart sämst bland svenskarna. Skillnaden är bara att herrarna inte kan byta Samuelsson mot något kapabel medan en världsskidskytt som Mona Brorsson får stå åt sidan... ledarmisstag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Hen har det bare litt kul og gjør sine egne Tenbaggerinnlegg. Renspikket ironi og humor bare. Skratter godt av dem

Hade jag varit norrman hade jag legat sömnlös över Thignes Böööös skytte inför resten av mästerskapet, bådar inte gott!
Citera
2024-02-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Känslan inför loppet förstärktes minst sagt efteråt. Framför allt Hanna Öberg var seg som sirap i spåret och sköt som en blind gnu. Med Mona Brorsson i lager hade vi tampats med fantastiska Frankrike om guldet.

Johannes Lukas måste avgå.
Haha, vilken superanalys.
Jag som tyckte det var Sebbe som var den som förstörde för sverige, tänk va fel man kan ha.
Citera
2024-02-07, 22:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Tvåa på sin sträcka säger inte särskilt mycket när det var de sämsta skidskyttarna på just den tredje sträckan. Mona hade sopat mattan med dem utan extraskott.

Efter Samuelsson var H. Öberg klart sämst bland svenskarna. Skillnaden är bara att herrarna inte kan byta Samuelsson mot något kapabel medan en världsskidskytt som Mona Brorsson får stå åt sidan... ledarmisstag.

För Braisaz är ju en så dålig skidskytt, har typ inte vunnit något i världscupen denna säsong. Häcki-Gross och Preuss är också dåliga skidskyttar, har inte ens varit nära pallen denna säsong.

Var minsann inget fel Hannas ståndskytte idag.
Citera
2024-02-07, 22:07
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
För Braisaz är ju en så dålig skidskytt, har typ inte vunnit något i världscupen denna säsong. Häcki-Gross och Preuss är också dåliga skidskyttar, har inte ens varit nära pallen denna säsong.
Hen bare ironiserer og har kul så det står om det Alki
Citera
2024-02-07, 22:11
Medlem
Han kommer tillbaka !

Citat:

Hade jag varit norrman hade jag legat sömnlös över Thignes Böööös skytte inför resten av mästerskapet, bådar inte gott!
Citera
2024-02-07, 22:11
Avslutad
Citat:
Känslan inför loppet förstärktes minst sagt efteråt. Framför allt Hanna Öberg var seg som sirap i spåret och sköt som en blind gnu. Med Mona Brorsson i lager hade vi tampats med fantastiska Frankrike om guldet.

Johannes Lukas måste avgå.

Håller med, jag trodde tidigare att Höberg skulle få ihop det till VM men hon är precis som hon var under världscupen, oberäknelig, seg och oinspirerad.

Systrarna Öberg har uppenbarligen fått storhetsvansinne och verkar numera tro att formen kommer infinna sig per automatik pga gamla meriter och verkar helt enkelt inte göra jobbet som krävs, dessutom är de vidrigt självgoda.

Glapp-häng-käften Sebbe ska vi inte ens tala om.

Nej tack till dessa pösmunkar, det blir att vifta med grodlår och Trikoloren genom hela mästerskapet.
Citera
2024-02-07, 22:13
Medlem
Nio extraskott ses som högt, men ändå väl värt ett brons.

Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
9 extraskott..

Hade vi haft Nelin hade vi vunnit..
Citera
2024-02-07, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Du är medveten om att Hanna fick åka skidor bredvid hela skidskyttevärldens största tjockis (inklusive herrsidan)? Och höll väl knappt jämna steg med henne... Hanna peakade för flera år sedan. Hon är inte ens motiverad längre utan gör det bara för sponsorpengarna.

Bättre då med Mona som dels är mer motiverad och dels är en bättre skidskytt.
Citera
2024-02-07, 22:29
Medlem
Ligger felet i skyttetränaren? Eller ligger felet hos landslagen som är för känsliga?
Nåt är det.
Citera
2024-02-07, 22:33
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Bränholm är motbjudande. Jag började hata honom efter att jag såg honom i bild första gången. Då föll bitarna på plats. Fet och otränad, en typisk parasit som lever på och tar näring från andras idrottsframgångar. Han överskattar ständigt stafettbrons och "pallplatser" i världscupen. Det är väldigt typiskt för folk som bara tittar på sport, utan att träna själva, att vara överviktiga p g a ett ständigt överskott av kortisol (och generellt dåliga matvanor p g a låg intelligens).

Man måste ha en sund relation till sport och kunna gå vidare från både segrar och besvikelser. Ferry har själv ett flertal gånger kallat skidskytte för "vuxenlekar", och det är precis vad man måste acceptera att det är.

100% detta. Brännholm OCH Fahlberg är katastrof.
Citera
2024-02-07, 22:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
En kul tävling i alla fall. Men funderar på att titta utan ljud nästa gång. Lukas och Ola är väl gladast över bronset.

Både Lukas och Ola sa att Sverige "vinner en medalj". Inte fan vinner man om man kommer trea.
Citera
2024-02-07, 22:40
Medlem
Mohaves avatar
Tyvärr sviktar det både i åkningen och skyttet. Brons med ett nödrop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in