Citat:
Pichler hade verkligen så mycket rätt igår om så många saker.
Vi får INTE glömma att Johannes Lukas tog över ett landslag skapat utav just Pichler. (Samt fortfarande har dom "spelarna" som just Pichler tagit in.)
Inget har hänt alls sen Johannes tagit över.
Som Pichler sa, han tog alltid in juniorer som t.ex Fredrik Lindström, Sebastian Samuelsson.
När dessa personer slutar som han säger. Då ser det väldigt nattsvart ut, Speciellt på herrsidan.
På damsidan har vi bara Elvira.
Men vi har verkligen inte mycket bakom oss. Att blanda juniorer och veteraner är enligt mig väldigt viktigt ta lärdom medans man kan.
Vi skulle helt klart kunna sluta köra med Femling/Nelin som nästan aldrig slåss om palplatser, men ändå får dom köra år ut och år in, Vi behöver ta in hungriga juniorer för att satsa mer på framtiden.
T.ex 2 juniorer + 2 veteraner känns ju enligt mig som ett bra kort att köra på.
-----------------------
Hans kommentar om Femling var ju klokren igår... Satan vad Yvette bajsade ner sig totalt och behövde "fina till det han sa"
Vi får INTE glömma att Johannes Lukas tog över ett landslag skapat utav just Pichler. (Samt fortfarande har dom "spelarna" som just Pichler tagit in.)
Inget har hänt alls sen Johannes tagit över.
Som Pichler sa, han tog alltid in juniorer som t.ex Fredrik Lindström, Sebastian Samuelsson.
När dessa personer slutar som han säger. Då ser det väldigt nattsvart ut, Speciellt på herrsidan.
På damsidan har vi bara Elvira.
Men vi har verkligen inte mycket bakom oss. Att blanda juniorer och veteraner är enligt mig väldigt viktigt ta lärdom medans man kan.
Vi skulle helt klart kunna sluta köra med Femling/Nelin som nästan aldrig slåss om palplatser, men ändå får dom köra år ut och år in, Vi behöver ta in hungriga juniorer för att satsa mer på framtiden.
T.ex 2 juniorer + 2 veteraner känns ju enligt mig som ett bra kort att köra på.
-----------------------
Hans kommentar om Femling var ju klokren igår... Satan vad Yvette bajsade ner sig totalt och behövde "fina till det han sa"
Lukas har ignorerat talangfulla Tilda Johansson under 4 år. Vann IBU-cupen förra året. Jeanmanmot vann 2021-2022. Ni ser hur hon skördar 2 år senare..Tjänstefel av Lukas.
Johanna Skottheim är i grunden en mycket bra skidskytt. Behöver mycket förtroende och stöttning. Nej,
Sara Andersson åker JVM när hon borde åkt VM.
Anton Ivarsson, Emil Nyqvist, Bröderna Brandt..nej då satsas det på Nelin och Femling. Lukas har satsat på Stina Nilsson under 4 år..när Pichler lyckas omvandla skidåkare till skidskyttar..misslyckas Lukas med detta.
Pichlers adepter utgör en liten sekt i landslaget där Lukas är sektledaren. Kritik tillåts inte för då blir man ratad. Kritik utifrån tillåts inte för då sluter vi oss i gruppen och vänder taggarna utåt.