2024-02-05, 08:16
Medlem
Xilalos avatar
Kraftig jävla smäll, vaknade mitt i natten av den. Kan sticka dit och försöka få lite bilder.
Citera
2024-02-05, 08:17
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Jag citerar:

Att hänga ut boende i den här trappuppgången som potentiellt kriminella och misstänks för att den här bomben riktad mot sig bara för att de förekommer i den där sketna lexbase, men egentligen så har de kanske hamnat på den listan enbart för att de haft en skillsmässotvist är att förtala folk.

Om du ser ett enda namn angivet i tråden så tror jag du ska sluta röka på, alternativt uppsöka specsavers.
Citera
2024-02-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nu är kylan och snön borta, då börja spräng sägongen. Vi Svenskar fundera på hur politiker kunde stå och säga att man tackade dessa kriminella element för dom valde Sverige. Mångkulutren har ett högt pris för oss Svenskar.

Vi kan ändå se att de s.k. "sprängämnesexperterna" i vissa gäng ser både etniskt svenska ut och har svenska namn.
Citera
2024-02-05, 08:23
Medlem
Finns det någon som har bättre bilder än de från ab och expressen? På själva sprängningen.
Otroligt jävla allvarligt!
Men när jag läser sprängning så förväntar jag mig mer än en lite splittrad trädörr.
Citera
2024-02-05, 08:30
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Finns det någon som har bättre bilder än de från ab och expressen? På själva sprängningen.
Men när jag läser sprängning så förväntar jag mig mer än en lite splittrad trädörr.
Det här inlägget kan kanske leda till det besked som du önskar!
Citera
2024-02-05, 08:33
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Vi kan ändå se att de s.k. "sprängämnesexperterna" i vissa gäng ser både etniskt svenska ut och har svenska namn.
Förutom 4lfred W€nnberg, vilka då?
Citera
2024-02-05, 08:40
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
På adressen bor en ung man som nyligen anhölls i utredningarna av ett mord och två mordförsök med koppling till Foxtrot-konflikten.
enligt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwyr5o/handen-haninge-explosion-vid-flerfamiljshus
Senast redigerad av Uteliggarn 2024-02-05 kl. 08:52.
Citera
2024-02-05, 08:55
Medlem
Ska vi ta varandra i Handen (hehehe) och så sansar vi oss lite.
Dennna tråd handlar inte om Lexbase utan det som trådskaparen så fint anget i både rubrik och inlägg.

Det är ingen som hängs ut då det inte nämns namn på de två som förmodligen inte var måltavlor för detta dåd.

Offentlighetsprincipen är dock ett aktuellt och hett ämne, så vill man gå all in i den diskussionen så använder man sökfunktionen här på FLABA.
Finner man, mot förmodan, ingen sådan, ja då startar man en sådan diskussion där man sen kan ordpissa, slänga ur sig okvädningsord och efter sisådär 5 inlägg så handlar tråden om något helt annat, ofta era helt oskyldiga mammor och deras egentliga yrke etc etc.
Citera
2024-02-05, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke

Femtekolnare finns alltid, se på alla V politiker som är Kamrater med Putin och Hamas. Vi får hoppas att dessa vidigra straffabatterna försvinner snart, så det får ett straffs som biter på dem.
Citera
2024-02-05, 09:13
Medlem
Xeliouss avatar
10 bombdåd på 10 dagar. Hur ska fb hålla isär dessa? Organiserad brottslighet som spränger = 3 ggr så långt straff. 20 år rakt av, oavsett storlek på skada.
De ska bort från gatorna.
Citera
2024-02-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xilalo
Kraftig jävla smäll, vaknade mitt i natten av den. Kan sticka dit och försöka få lite bilder.

Var nyss förbi, det är inte så mycket att se. Ett gäng trasiga fönsterrutor, en port som inte existerar och en ensam tv4-reporter med kameraman utanför.
Citera
2024-02-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras

Alla fönster och balkongdörrar är trasiga i hela den porten, tre våningar upp. Porten är borta och närliggande ståldörrar till soprum och cykelrum är också kraftigt påverkade/trasiga av smällen. Omkringliggande portar har också påverkade fönster. En kraftig smäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in