2024-02-03, 07:32
Medlem
Har haft lite BTC sen hundra år tillbaka, aldrig aktivt intresserad och almänt oinsatt, bara mottog som betalning för lite hemmagjord porr jag sålde en gång i tiden. Flyttade runt det bland lite olika ställen och hamnade på Bittrex för några år sen och bara lät det vara, orkade inte ta tag i det. Men nu har Bittrex sen ifjor upphört med "global operations" som jag förstår det och jag måste nu dra ut pengarna därifrån. Försökte begära utbetalning till bank men de vägrar konvertera kryptovalutan till fiat utan måste tydligen skicka mina pengar som är i USDT, ETH, BTC någon annan stans. Ärligt talat är jag bara trött på det här med krypto och vill bara casha in SEK så fort som möjligt. Vad är smidigast och kan snabbt konvertera dessa tre valutor till SEK och låta mig överföra till mitt svenska bankkonto?
Citera
2024-02-03, 09:18
Medlem
Jag brukar göra över det till CoinBase och därifrån till Paypal.
Vill du kan du i sin tur därifrån föra över till banken, men tänk då på skatten.
Citera
2024-02-04, 22:44
Medlem
Busenkelt.

1. Skapa konto på typ coinex eller nån annan exchange och få coinsen skickade dit.
2. Växla till monero.
3. SKickar monero till ditt konto på localmonero.com och sälj för swish, ofta till marknadspris eller just under.

Alternativet är ju att skapa konto på coinex och sen säljer du dom där och får dom direkt till bankkontot.
Nackdelen är att skatteverket kommer se det och kanske tvinga dig skatta 30%.
Däremot om du väljer swish på localmonero så kommer inte skatteverket kunna se vad det gäller.

Hur stora summor är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in