2024-02-01, 06:23
Medlem
Muppetys avatar
Det har länge varit debatt om huruvida transor ska läsa sagor för barn eller inte. Jag fick lära mig i skolan att (manliga) transvestiter går igång (alltså blir upphetsade) av att klä sig i kvinnokläder. Varför dom då ska sitta bland barn o läsa sagor har jag funderat på varför?

Ofta har Sverigedemokraterna, som verkligen ser problemet, pekats ut som något dåligt när de kritiserar trans-sagostunderna. Se t.ex denna artikel, och de rekommenderade artiklarna under; https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/sd-politiker-vill-stoppa-sagostund-for-smabarn-med-dragqueens

För ett tag sedan förnekade transorna att de skulle rikta sig mot förskolebarn med böcker innehållandes erotiskt material.

Men nu skulle alltså teatersällskapet "Bland drakar och dragqueens" återigen "lära barn att läsa", men flera föräldrar har nu uttryckt sin kritik mot showen, och den har därför flyttats från förskolan till stadshuset.
https://www.mitti.se/nyheter/foraldrar-pa-lidingo-satte-stopp-for-dragqueens-pa-forskolan-6.3.200082.33eaa57ba1

Börjar föräldrar vakna nu mot dessa perversioner som tagit sig in på förskolorna? SD har ju alltid fått skulden eftersom de ser det olämpliga i det hela.
Citera
2024-02-01, 06:33
Medlem
Klart som fan det är olämpligt för barn att se män i kvinnokläder. De sk ha rätt till en normal uppväxt inte bli psykiskt misshandlade.
Citera
2024-02-01, 06:37
Medlem
NFCs avatar
SD var först med att kritisera det här, så därför sympatiserar man åtminstone till viss del med SD ifall man själv har problem med att pedofiler vill ha ditt barn i sitt knä.
Citera
2024-02-01, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det har länge varit debatt om huruvida transor ska läsa sagor för barn eller inte. Jag fick lära mig i skolan att (manliga) transvestiter går igång (alltså blir upphetsade) av att klä sig i kvinnokläder. Varför dom då ska sitta bland barn o läsa sagor har jag funderat på varför?

Ofta har Sverigedemokraterna, som verkligen ser problemet, pekats ut som något dåligt när de kritiserar trans-sagostunderna. Se t.ex denna artikel, och de rekommenderade artiklarna under; https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/sd-politiker-vill-stoppa-sagostund-for-smabarn-med-dragqueens

För ett tag sedan förnekade transorna att de skulle rikta sig mot förskolebarn med böcker innehållandes erotiskt material.

Men nu skulle alltså teatersällskapet "Bland drakar och dragqueens" återigen "lära barn att läsa", men flera föräldrar har nu uttryckt sin kritik mot showen, och den har därför flyttats från förskolan till stadshuset.
https://www.mitti.se/nyheter/foraldrar-pa-lidingo-satte-stopp-for-dragqueens-pa-forskolan-6.3.200082.33eaa57ba1

Börjar föräldrar vakna nu mot dessa perversioner som tagit sig in på förskolorna? SD har ju alltid fått skulden eftersom de ser det olämpliga i det hela.

Att normalisering sker i olika tidsepoker genom historien är inget nytt. Det udda och märkliga för vissa är för andra normalt. Men när det gäller just att vända sig till barn med sitt udda beteende verkar vara nytt? Varför kan man undra? Varför ska barn se vuxna män utklädda och sminkade till kvinnor? Om det nu inte har någon betydelse så kan vem som helst läsa en bok och då kan det lika gärna vara en neutralt människa! Tycker man ska undvika blanda in barn i vuxnas sjuka värld så länge det går!
Citera
2024-02-01, 07:36
Medlem
Citat:

Jag undrar varför du gör detta till en fråga om SD.
Det är tydligen mest viktigt att "SD hade rätt" i stället för att lägga koncentrationen på sakfrågan. Vilket är ett stort problem som leder till raka motsatsen och har så gjort i 15 års tid.
Detta handlar om nyfeminism och att normalisera idiotier.
Citera
2024-02-01, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
SD var först med att kritisera det här, så därför sympatiserar man åtminstone till viss del med SD ifall man själv har problem med att pedofiler vill ha ditt barn i sitt knä.

Jag personligen har kritiserat dragshow och liknande sedan jag var i tidig tonår, ca 1984 då SD inte fanns och jag var ointresserad och helt okunnig i politik.
Citera
2024-02-01, 07:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Klart som fan det är olämpligt för barn att se män i kvinnokläder. De sk ha rätt till en normal uppväxt inte bli psykiskt misshandlade.
Kvinnor klär sig i byxor. Ett tradionellt mansplagg. Är det lämpligt att barn ser sånt?

Så lät det för 100 år sedan. Nu är det bytta roller och moraltanterna är åter i full sving.

Män har i alla kulturer genom alla tider av olika personliga anledningar emellanåt klätt sig feminint. Ibland är det överdrivet (dragshow är en gammal tradition) och är genom det underhållning. Andra gånger sker det i smyg och ingen som kan säga varför de gör det. I vissa fall finns det en sexuell komponent, precis som med allt annat som människor gör.

Du kallar detta mångfacetterade fenomen för psykisk misshandel av barn. Jag tycker att du överdriver.
Citera
2024-02-01, 08:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jag personligen har kritiserat dragshow och liknande sedan jag var i tidig tonår, ca 1984 då SD inte fanns och jag var ointresserad och helt okunnig i politik.

Varför har du gjort det? Är du trångsynt
Citera
2024-02-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är du trångsynt

Ja
Citera
2024-02-01, 08:23
Medlem
Äntligen börjar förnuftet vakna
Citera
2024-02-01, 09:00
Avslutad
Citat:

Sagoläsning för barn med utklädda och sminkade personer är ju som vilken teaterföreställning som helst. Utspökade häxor i Hans och Greta, utklädda drakar i Astrid Lindgrens sagovärld och flygande Peter Pan. Förstår inte riktigt sexualiseringstankenm Peter Pan är t.ex asexuell och det skulle då kunna vara "skadligt" för barn att se på (kanske vuxna också).
Citera
2024-02-01, 11:06
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Kvinnor klär sig i byxor. Ett tradionellt mansplagg. Är det lämpligt att barn ser sånt?

Så lät det för 100 år sedan. Nu är det bytta roller och moraltanterna är åter i full sving.

Män har i alla kulturer genom alla tider av olika personliga anledningar emellanåt klätt sig feminint. Ibland är det överdrivet (dragshow är en gammal tradition) och är genom det underhållning. Andra gånger sker det i smyg och ingen som kan säga varför de gör det. I vissa fall finns det en sexuell komponent, precis som med allt annat som människor gör.

Du kallar detta mångfacetterade fenomen för psykisk misshandel av barn. Jag tycker att du överdriver.
Kvinnor idag använder byxor, för att det är praktiskt.
Inte för att få ett sug i kissemurran!

Tycker för övrigt att det är konstigt att idag ska allt vara så jädra fritt, men folk fattar inte skillnaderna mellan grupperna.
Exempelvis så är det stor skillnad på att vara övertygad om att man är det andra könet och gör allt för att likna det, och att vara transexuell då man tänder på att klä ut sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in