Citat:
Ursprungligen postat av
Solawa
Gissningsvis för det är sonens egna ihopsparade pengar och vi inte haft en tanke på vad som skulle inträffa?
Vi lär våra barn pengars värde och har inte haft behov av att kolla varje dag hur mycket han gör av med eftersom han är ansvarsfull med att handla, därför tog det en vecka innan jag upptäckte det.
Jag tror inte vi är många föräldrar som tänker att "min son kommer bli rånad så han ska inte ha pengar på sitt konto"
Spelar ingen roll om det är gåvor från släkten, arv, sommarjobb eller annat. En 12-åring ska inte ha tillgång till så stora summor. Ska det köpas något speciellt för pengarna ska det ske i samspråk med föräldrar och vara noga genomtänkt. En 12-åring kan inte tänka klokt och genomtänkt utan enbart spontant. Gissar på att du är kvinna och på liknande sätt saknar konsekvenstänk. Du visade åtminstone klart med detta att du gjorde fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solawa
Efter denna händelsen så kommer det finnas två konton, ett jag och den andra föräldern för över pengar till sonen ifrån.
Vi har medvetet valt att låta sonen förfoga över sina egna pengar för att lära sig ansvar.
Huruvida vi har koll på vår sån eller ej har du inte en aning om, riktigt jävla hjärndöd kommentar.
Detta borde ni gjort från början. Låt i huvudsak månadspengen vara på kontot barnet har egen tillgång till. Ni utsatte även ert barn för fara genom att bli bankomat åt gangsters. Ni har säkert även röstat för att fylla det svenska samhället med ett folk med andra värderingar än traditionellt svenskar. Lägg sen inte din ilska på budbäraren utan på rånarna och att du själv utsatte ditt barn för fara.