2024-02-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det ena utesluter inte det andra. Därtill kan man inte styra vad samhället gör men väl se efter så ens barn inte råkar illa ut. Att ge ett stort ansvar åt en 12-åring är att utmana ödet lite väl mycket. Håller man lite koll på sina barn så kan man även ingripa tidigare om det behövs vilket det ofta gör.

Efter denna händelsen så kommer det finnas två konton, ett jag och den andra föräldern för över pengar till sonen ifrån.
Vi har medvetet valt att låta sonen förfoga över sina egna pengar för att lära sig ansvar.
Huruvida vi har koll på vår sån eller ej har du inte en aning om, riktigt jävla hjärndöd kommentar.
Citera
2024-02-01, 16:04
Medlem
Älskar vissas pekpinnar.
Vad sägs om att istället för att ifrågasätta oss vars son blir rånad, ifrågasätta huruvida folk lär sina barn vad mitt och ditt är, rätt och fel, vad som händer ifall man begår brott m.m?
Citera
2024-02-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solawa
Gissningsvis för det är sonens egna ihopsparade pengar och vi inte haft en tanke på vad som skulle inträffa?
Vi lär våra barn pengars värde och har inte haft behov av att kolla varje dag hur mycket han gör av med eftersom han är ansvarsfull med att handla, därför tog det en vecka innan jag upptäckte det.

Jag tror inte vi är många föräldrar som tänker att "min son kommer bli rånad så han ska inte ha pengar på sitt konto"
Spelar ingen roll om det är gåvor från släkten, arv, sommarjobb eller annat. En 12-åring ska inte ha tillgång till så stora summor. Ska det köpas något speciellt för pengarna ska det ske i samspråk med föräldrar och vara noga genomtänkt. En 12-åring kan inte tänka klokt och genomtänkt utan enbart spontant. Gissar på att du är kvinna och på liknande sätt saknar konsekvenstänk. Du visade åtminstone klart med detta att du gjorde fel.

Citat:
Efter denna händelsen så kommer det finnas två konton, ett jag och den andra föräldern för över pengar till sonen ifrån.
Vi har medvetet valt att låta sonen förfoga över sina egna pengar för att lära sig ansvar.
Huruvida vi har koll på vår sån eller ej har du inte en aning om, riktigt jävla hjärndöd kommentar.
Detta borde ni gjort från början. Låt i huvudsak månadspengen vara på kontot barnet har egen tillgång till. Ni utsatte även ert barn för fara genom att bli bankomat åt gangsters. Ni har säkert även röstat för att fylla det svenska samhället med ett folk med andra värderingar än traditionellt svenskar. Lägg sen inte din ilska på budbäraren utan på rånarna och att du själv utsatte ditt barn för fara.
Citera
2024-02-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Spelar ingen roll om det är gåvor från släkten, arv, sommarjobb eller annat. En 12-åring ska inte ha tillgång till så stora summor. Ska det köpas något speciellt för pengarna ska det ske i samspråk med föräldrar och vara noga genomtänkt. En 12-åring kan inte tänka klokt och genomtänkt utan enbart spontant. Gissar på att du är kvinna och på liknande sätt saknar konsekvenstänk. Du visade åtminstone klart med detta att du gjorde fel.

Detta borde ni gjort från början. Låt i huvudsak månadspengen vara på kontot barnet har egen tillgång till. Ni utsatte även ert barn för fara genom att bli bankomat åt gangsters. Ni har säkert även röstat för att fylla det svenska samhället med ett folk med andra värderingar än traditionellt svenskar. Lägg sen inte din ilska på budbäraren utan på rånarna och att du själv utsatte ditt barn för fara.

Han köper speciella saker med godkännande, just nu gäller diskussionen vilken summa som anses rimlig för ett bälte.

Gissar på att du är hjärndöd sett till så otroligt många felaktiga antagande du gör?
Citera
2024-02-01, 16:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Älskar vissas pekpinnar.
Vad sägs om att istället för att ifrågasätta oss vars son blir rånad, ifrågasätta huruvida folk lär sina barn vad mitt och ditt är, rätt och fel, vad som händer ifall man begår brott m.m?

Tja, lever man efter devisen att barn är en gåva från gud och det bara sprutar ut ungar som inte föräldrarna i slutänden mäktar med att försörja så blir det väl lätt så att ungarna är ute och så att säga inkomstutjämnar på egen hand?
Citera
2024-02-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, lever man efter devisen att barn är en gåva från gud och det bara sprutar ut ungar som inte föräldrarna i slutänden mäktar med att försörja så blir det väl lätt så att ungarna är ute och så att säga inkomstutjämnar på egen hand?

Så ensambarn blir inte rånare menar du?
För deras föräldrar är alltid ansvarsfulla och uppfostrar sina barn till att bli små änglar?
Citera
2024-02-01, 18:12
Medlem
Ostepopss avatar
Ja dom är jävligt modiga dom där araberna, måste vara 2 stycken mot en 12 åring!!
Citera
2024-02-01, 22:08
Medlem
Uncorruptables avatar
Vem pröjsar nu tillbaka 12-åringen sina 6000kr pengar? Försäkringsbolaget? Staten?
Citera
2024-02-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Vem pröjsar nu tillbaka 12-åringen sina 6000kr pengar? Försäkringsbolaget? Staten?

Det fick de som rånade honom göra.
Citera
2024-02-01, 22:42
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Det fick de som rånade honom göra.
Jasså hur vet du det? Och hur kan 14-åringar hosta upp 6k?
Citera
2024-02-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jasså hur vet du det? Och hur kan 14-åringar hosta upp 6k?

Om du läser längre upp så förstår du kanske ganska så enkelt hur jag vet det.
Citera
2024-02-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostepops
Ja dom är jävligt modiga dom där araberna, måste vara 2 stycken mot en 12 åring!!

Oj, vilken koll du har! 🤦‍♀️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in