2024-01-29, 08:44
Medlem
Hej,

Drog på en riktig kanonvurpa i lördags utanför mitt hyreshus. Fick åka plingplongtaxi till plåsterhuset och sy. Det är väl hyresvärden som bär ansvar för att det är halkfritt? Vad göra, ska jag bara ringa dom?
Citera
2024-01-29, 08:49
Medlem
mdlbs avatar
Hittade det här. https://www.hyresgastforeningen.se/stod-och-rad/huset/jag-halkade-pa-is-utanfor-porten-och-brot-armen.-har-hyresvarden-nagot-ansvar/
Citera
2024-01-29, 08:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskfara
Hej,

Drog på en riktig kanonvurpa i lördags utanför mitt hyreshus. Fick åka plingplongtaxi till plåsterhuset och sy. Det är väl hyresvärden som bär ansvar för att det är halkfritt? Vad göra, ska jag bara ringa dom?

Börja med att begära ersättning av ditt försäkringsbolag. Om de beviljar dig ersättning kan försäkringsbolaget regressvis kräva din hyresvärd (om de vill och bedömer det som en framkomlig väg). Det är betydligt smidigare för dig än att börja tvista med hyresvärden.

Tänk på att detta inte är USA direkt, dvs det är inte tal om några monsterersättningar från hyresvärden.
Citera
2024-01-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Börja med att begära ersättning av ditt försäkringsbolag. Om de beviljar dig ersättning kan försäkringsbolaget regressvis kräva din hyresvärd (om de vill och bedömer det som en framkomlig väg). Det är betydligt smidigare för dig än att börja tvista med hyresvärden.

Tänk på att detta inte är USA direkt, dvs det är inte tal om några monsterersättningar från hyresvärden.

Okej, då går jag den vägen helt enkelt. Tack!
Citera
2024-01-30, 09:19
Medlem
RostigHinks avatar
Detta är i huvudsak en juridisk fråga och knappast privatekonomisk så en trådflytt blir det.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in