2024-01-27, 03:33
Medlem
Kort bakrundshistoria innan mina frågor:

För 15 månader sen va jag påväg att ge upp och kände att jag va likgiltig inför döden. Jag har aldrig dopat mig men tänkte att jag testar att köra Testo E 250 ed5. Efter 3 månader började livet förändras. Självförtroende kom automatiskt och likaså tjejerna. Jag har haft 0 koll egentligen på vad jag stoppat i mig, det får bära eller brista tänkte jag bara.

Livet blev otroligt mycket bättre och nu har jag en underbar flickvän och känner att livet är värt att leva.

Nu är det dags att kliva av tänkte jag och har några funderingar.

Jag ska ta en efterkur, men hur lång tid kan jag räkna med att vara låg?

Är ett alternativ att gå ner i dos och köra livet ut?

Funkar det att ta en paus på några månader och köra igång igen?

Ska tillägga att det enda testet jag gjort är blodtryck vilket va helt normalt, detta va för en månad sen. Inga andra bieffekter förutom någon enstaka finne.
Citera
2024-01-27, 07:46
Bannlyst
Jag har trappat ut lite och det här med att känna sig låg, det har jag aldrig upplevt.

Har jag stuckit mig i skinkan var 5:e dag så har jag gått över till en gång i veckan, för att sedan halverat dosen och till sist avslutat helt.

Då jag känner av testo efter 3 veckor, så har jag även jobbat med 3 veckor under utfasningen.

Jag har aldrig haft problem, mått dåligt eller känt av något speciellt när jag klivits, vi är väl alla olika
Citera
2024-01-27, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumledanne

För 15 månader sen va jag påväg att ge upp och kände att jag va likgiltig inför döden. Jag har aldrig dopat mig men tänkte att jag testar att köra Testo E 250 ed5. Efter 3 månader började livet förändras. Självförtroende kom automatiskt och likaså tjejerna. Jag har haft 0 koll egentligen på vad jag stoppat i mig, det får bära eller brista tänkte jag bara.

Livet blev otroligt mycket bättre och nu har jag en underbar flickvän och känner att livet är värt att leva.

Ska tillägga att det enda testet jag gjort är blodtryck vilket va helt normalt, detta va för en månad sen. Inga andra bieffekter förutom någon enstaka finne.

Sök på forumet. Förslagsvis på "pct" och läs om det.

Trappa ner testo funkar inte..
Du blir nerstängd så fort man tillsätter syntetiskt testo kvittar vilken dos man brukar.
Citera
2024-01-28, 13:04
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:

Egentligen skulle du testat dig - men, trots ev låga nivåer testo - aldrig fått något utskrivet.

Morsan fick östrogen på recept under klimakteriet, men i världens mest feministiska (och feminiserade) land gäller ingen sorts symmetri mellan könen här... ...i stället är vi fullt upptagna med att diskutera huruvida kön är en "social konstruktion".

Sorry för lite OT!

Inga egna erfarenheter, men bra TS att du håller koll på vad du gör! Som med alla hormonella tillstånd tenderar externa tillskott att hota kroppens egna produktion (farsan har hypotyreos, började på 25 mikrogram, ligger nu på 167,5 - lite under vad en normal sköldkörtel producerar själv... ...ganska talande.). Allt det bästa!
Citera
2024-01-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyTheBrottom
Egentligen skulle du testat dig - men, trots ev låga nivåer testo - aldrig fått något utskrivet.

Morsan fick östrogen på recept under klimakteriet, men i världens mest feministiska (och feminiserade) land gäller ingen sorts symmetri mellan könen här... ...i stället är vi fullt upptagna med att diskutera huruvida kön är en "social konstruktion".

Sorry för lite OT!

Inga egna erfarenheter, men bra TS att du håller koll på vad du gör! Som med alla hormonella tillstånd tenderar externa tillskott att hota kroppens egna produktion (farsan har hypotyreos, började på 25 mikrogram, ligger nu på 167,5 - lite under vad en normal sköldkörtel producerar själv... ...ganska talande.). Allt det bästa!

Kanske skulle identifierat mig som mycket mer man än jag är och på så vis fått trt utskrivet 😅
Citera
2024-01-28, 13:14
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Kanske skulle identifierat mig som mycket mer man än jag är och på så vis fått trt utskrivet 😅
Lär inte hända https://janusinfo.se/behandling/expertgruppsutlatanden/endokrinasjukdomar/endokrinasjukdomar/undvikrutinmassigtestosteronkontroll.5.78ae827d160 5526e94b60a06.html

Vården undviker medvetet såna behandlingar
Citera
2024-01-28, 19:47
Medlem
Legat off i en månad nu och jag känner mig långt ifrån låg överhuvudtaget, är snarare otroligt pigg och har stor känsla för träning precis som jag hade på kur.

Det enda jag fick nu när jag hoppade av var några fler finnar än vanligt, alltså jag fick mer finnar nu när jag låg off än vad jag fick när jag kurade. Resten är som vanligt, mår precis som jag gjorde under kur.

Återigen som jag sagt så många gånger, alla reagerar olika inom denna värld och det går inte att säga hur EXAKT du kommer att känna när du kliver av. PERSON TILL PERSON.
Citera
2024-01-31, 18:48
Medlem
Roidberts avatar
Kul att höra att det har gått bra för dig! Du kan förmodligen köra på 200-300mg per vecka långsiktigt, men det är omöjligt att säga helt säkert om du inte har tagit några blodprover. En del är känsliga och får problem även vid lägre doser.

Skall du kliva av är det PCT som gäller. De flesta brukar förespråka Tamoxifen (Nolvadex), men tycker själv att Klomifen (Clomid) är bättre. Hade själv rejäla potensproblem under 1.5 månad när jag körde 20mg Tamoxifen/dag under 30 dagar. Kanske inte så kul att drabbas av det när relationen fortfarande är ganska ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in