Citat:
Ursprungligen postat av
Dumledanne
Kort bakrundshistoria innan mina frågor:
För 15 månader sen va jag påväg att ge upp och kände att jag va likgiltig inför döden. Jag har aldrig dopat mig men tänkte att jag testar att köra Testo E 250 ed5. Efter 3 månader började livet förändras. Självförtroende kom automatiskt och likaså tjejerna. Jag har haft 0 koll egentligen på vad jag stoppat i mig, det får bära eller brista tänkte jag bara.
Livet blev otroligt mycket bättre och nu har jag en underbar flickvän och känner att livet är värt att leva.
Nu är det dags att kliva av tänkte jag och har några funderingar.
Jag ska ta en efterkur, men hur lång tid kan jag räkna med att vara låg?
Är ett alternativ att gå ner i dos och köra livet ut?
Funkar det att ta en paus på några månader och köra igång igen?
Ska tillägga att det enda testet jag gjort är blodtryck vilket va helt normalt, detta va för en månad sen. Inga andra bieffekter förutom någon enstaka finne.
Egentligen skulle du testat dig - men, trots ev låga nivåer testo - aldrig fått något utskrivet.
Morsan fick östrogen på recept under klimakteriet, men i världens mest feministiska (och feminiserade) land gäller ingen sorts symmetri mellan könen här... ...i stället är vi fullt upptagna med att diskutera huruvida kön är en "social konstruktion".
Sorry för lite OT!
Inga egna erfarenheter, men bra TS att du håller koll på vad du gör! Som med alla hormonella tillstånd tenderar externa tillskott att hota kroppens egna produktion (farsan har hypotyreos, började på 25 mikrogram, ligger nu på 167,5 - lite under vad en normal sköldkörtel producerar själv... ...ganska talande.). Allt det bästa!