Citat:
Ursprungligen postat av
Virihavrre
Psykologisk problematik men även psykologi och missförhållanden. Jag har fått rätt mot myndigheter men aldrig fått ursäkt. Tjänstemän har bytt arbeten, flyttat, haft skyddade identiteter och dött men myndigheterna finns kvar. Det har egentligen desto värre gått lång tid. Personerna som utsatte mig för kränkningar och övergrepp finns inte längre men det gör myndigheterna. De låtas som ingenting men jag har inte glömt och förlåtit. Hur skulle jag kunna göra det när ingen bett om ursäkt.
Kanske resonerar de som arbetar nu att det inte är vårt problem men då glömmer de mig, mitt mående och vad jag har fått utstå. Jag kan inte kräva att de ska minnas, be om ursäkt eller ge förklaringar för då hade det inte känts äkta och genuint.
Varför ber myndigheterna aldrig om ursäkt? Hur tänker tjänstemän som struntar i övergrepp och som som inte förstår hur kränkt man blivit och som inte tar ansvar för det även om det inte längre är deras personliga ansvar att göra det? Varför glömmer myndigheter hur illa de behandlat människor och vad gör man åt det?
Det går inte helt lita på myndigheter som någon som löser alla problem, tyvärr är det den bistra sanningen.
Jag kan tänka mig att situationen förvärrats avsevärt med massinvandring som belastar ytterligare på våra myndigheter och institutioner.
Själv skulle jag aldrig förvänta mig en ursäkt, då jag inte ens tror att de tar sig tid till mina ärenden eller problem fullt ut.
Utan försöka le och vara vänlig brukar underlätta, dock inte alltid, då tar man nästa handläggare.