2024-01-24, 17:17
Medlem
Tjafset mellan brudarna Busch och Skyttedal har tagit det politiska spelet inom KD till en helt ny nivå.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kd-om-skyttedals-version-har-gjort-sig-okontaktbar/
Citera
2024-01-24, 17:24
Medlem
Vad lite fart det är i tråden, hade det vart Strandhäll och Mona hade vi sett 300 sidor redan?
Citera
2024-01-24, 17:29
Medlem
Citat:
Är det någon som sett de där 30 minuterna?
Jag har precis sett hela intervjun.
Det har gjorts en liknelse att Ebba kastat henne under bussen, man kan väl säga att i så fall gör Skyttedal sitt bästa för att få med sig resten av partiet under samma buss.

Det är en märklig tillställning i sin helhet.
När hon på slutet får frågan om hon velat ge igen , svarar hon nej hon vill bara tala om sanningen.
Hon måste väl ändå förstå att hon skadar KD något enormt med den här intervjun.
Inte för att det gör mig något .

Sedan är det också så att det inre livet i de olika partierna ofta är en ganska sjaskig historia.
Men det är sällan det blir offentligt på det sätt som vi ser här.

Sedan kan man också konstatera att hon inte har någon framtid i politiken.
Vart skall hon vända sig.
Det finns bara 2 möjliga partier M och SD.
SD kan inte vara aktuellt längre , efter att Jimmy hjälpte Ebba att knuffa henne framför bussen, om man skall hålla fast vid den liknelsen.
Och M har jag svårt att tro, är intresserade av hennes tjänster.

Hon kanske kan ta över som kolumnist i DN efter Alice .
Senast redigerad av garozzo 2024-01-24 kl. 17:41.
Citera
2024-01-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Folk hatar på Sara till stor del för att hon var ihop med en människa med annan ras, löjligt.

Sara får skit för att hon har betett sig som ett svin. Ärligt talat tror jag de flesta struntar i vem eller vilka hon varit tillsammans med så länge det varit lagliga förbindelser.
Citera
2024-01-24, 18:05
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vad lite fart det är i tråden, hade det vart Strandhäll och Mona hade vi sett 300 sidor redan?
Lite skillnad i storlek på partierna...

Skyttedal måste vara tämligen pantad, hur har hon tagit sig såhär långt inom politiken? Hon bränner ju alla broar för sig själv, vem kommer att våga jobba eller anställa henne nu?

Hämnd serveras bäst kall, visst hon skadar KD men lika mycket spiller tillbaka på henne.
Citera
2024-01-24, 18:09
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Lite skillnad i storlek på partierna...

Skyttedal måste vara tämligen pantad, hur har hon tagit sig såhär långt inom politiken?

På samma sätt som Bianca Ingrosso? Genom att vara flitig (och i Skyttedals fall tidig) användare av sociala medier. Om hon är bra på något annat är relativt oviktigt för partiet. Det viktiga är att synas.
Citera
2024-01-24, 18:37
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Sara får skit för att hon har betett sig som ett svin. Ärligt talat tror jag de flesta struntar i vem eller vilka hon varit tillsammans med så länge det varit lagliga förbindelser.
Nej,Kd verkar ha ett dåligt informationsnätverk,viket stänker på tidigare ledarskap.
Citera
2024-01-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Jag kan ta och skriva en bibel och hävda att det är MIN version som är den riktiga och det är Guds ord, det betyder inte att det är så. Hur vet du att x tusen års gamla skriften är den rätta och inte någon annan religion?
Förmodligen så har ingen religion skrifter som är 100% korrekta, förmodligen långt ifrån 100% dessutom. Det betyder inte att det inte finns någon Gud. Det är så dom flesta kristna och även andra troende tänker idag

Du har redan svarat vad du tycker. Men jag vill ändå passa på att ställa den retoriska frågan: Om du nu inte tror att bibeln är guds ord är den då värd att följa? Du har redan svarat att du lämnat kyrkan men varför är du inte ärlig mot dig själv och säger som det är, att du inte tror och att du därmed inte kan kalla dig Kristen. Min definition på dig och din tro är att du är en sökare. Du känner dig fram och vill bara hitta en tro som passar din verklighetsbild. Det är vad många brukar kalla "new age" som definierar din tro, du vill anpassa bibeln efter det du själv tycker. Så funkar inte Gud. För Gud är din existens som ett ögonblick ändå är han alltid med dig men han ändrar inte på sig bara för att du lever på 2020-talet och inte vid Jesus födelse. Om Gud är allsmäktig kan han också skapa en bok som beskriver hans väsen med eller utan mänsklig hjälp.
Citera
2024-01-24, 19:03
Medlem
Varför är det så obegripliga processer som leder fram till den där listan med namn som finns på valsedeln?

Varför kan inte något parti göra så här:

* Om man vill vara kandidat till EU-parlamentet så hör man av sig till partiet senast dag X.

* Dag Z får alla som är medlemmar rösta på vem de vill av de som anmält sig i tid.

* Om man vill bli medlem i partiet för att rösta så måste man vara registrerad medlem dag Y

* De kandidater som anmält sig till partiet får själva välja hur de ska marknadsföra sig själva.

* Resultatet av valet dag Z utgör listan på valsedeln, rakt av.
Citera
2024-01-24, 19:08
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Hennes utspel mot Johan Ingerö tyckte jag verkade feminism/offerroll. Fan vad hon skadade KD.

Ja det gjorde hon. Man undrar ju om detta var ett led i att få henne mer populär eller nått i den stilen. Fröken Skyttedahl är väl som andra politiker är mest, kliver över lik när de börjar inse att de faktiskt måste leverera ibland och då leverera på riktigt och inte bara sitta i en TV studio och svamla.
Citera
2024-01-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfatandhappy
Ja det gjorde hon. Man undrar ju om detta var ett led i att få henne mer populär eller nått i den stilen. Fröken Skyttedahl är väl som andra politiker är mest, kliver över lik när de börjar inse att de faktiskt måste leverera ibland och då leverera på riktigt och inte bara sitta i en TV studio och svamla.

Skyttedal skrev under sin avskedsansökan i samma veva som hon gick ut med sin drogliberala politik i media. Förtroendet var redan där och då förbrukat hos väljarna och det visste Ebba. Resten är bara ett logiskt efterspel. Personen som ville varna henne sköt hon och sen fick hon som hon ville. Att hon var så naiv trodde nog ingen innan hon sabbade sitt eget förtroende. Det var inte många som ville ha henne kvar i EU efter den skada som hon stälłde till med.
Citera
2024-01-24, 21:21
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
I min bok så är Sara Skyttedal alltid den bästa och främsta politikern i hela Sverige! Just eftersom hon talar sanning och klarspråk om narkotikafrågan. Hon säger att 1+1=2 medan alla de andra uslingarna, mähäna och dumskallarna i riksdagen stolt står och skanderar att 1+1 minsann är 5, och att alla som påstår något annat är en smutsig dödsknarkare!

Hon må ha andra brister, fast hon ser i alla fall verkligheten som den ser ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in