2024-02-15, 19:31
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Statlig_inkomstgaranti_för_konstnärer

Där framgår att inkomstgarantin till författare och konstnärer avvecklades 2010.
Dom som redan hade stödet fick behålla det, men som synes är dom på utdöende.
Nordfronts kulturkrigare och andra konsthatare kan sova lugnt.
Fatima Moallim kommer aldrig att få den
Citera
2024-06-24, 05:29
Medlem
Q-Trons avatar
Det hade varit skojigt att rama in ett alster av godtycklig femåring, gå till ett galleri där Fatimas dagiskonst ställs ut och hänga upp teckningen där, och att givetvis försöka få den att smälta in i utställningen så väl som möjligt. Sen frågar man galleribesökarna vad de tycker om verket. De skitnödiga tolkningarna skulle givetvis hagla:

"Ångestladdat."

"Vuxet ämne klätt i infantil skrud. Briljant!"

"Jag riktigt känner i hela min själ vad konstnären vill förmedla. Allt är konst. Till och med bruna bromsspår i ett par vita Sloggi-kalsonger. Bajskorvspensel på underklädeskanvas, kan det bli mer mänskligt? Det säger något om vår samtid."

"Storartat. Konstnären har valt ett infantilt uttryckssätt, trots att hon troligtvis kan måla och teckna bättre än självaste Rembrandt, eller Monet. Det är ett modigt konstnärsskap. Kom hon från Eritrea, sa du?"
Citera
2024-06-24, 05:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av davelol
Min fyraåring ritar bättre. Seriöst alltså. Blir så jävla sne.

Man ritade till och med bättre på stenåldern när dom ristade in en massa skit på stenar.
Citera
2024-07-07, 08:04
Medlem
Leffe020s avatar
Vad menas med att rita som en lågstadielev?.
Är det när man saknar erfarenhet av måleri och konst när man aldrig har innan sett någon vuxen rita som man själv associerar med barns teckningar.

Det här posten fick mig och tänka på utställning Entartete Kunst. Nazister intelligens slutar när man inte avbildar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in