2024-06-11, 10:20
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
37? Hon är 43 år. Sex år äldre men ser ut som 60+...
Det står åtminstone 37 år i artikeln. OffT, men jag håller med dig.
Citera
2024-06-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Som jag fattar det så va det 2 st småtjejer som hängde med offret, som bevittnade det hela och förmodligen de som filma, tror inte de kunde göra så mycket mer än att springa och ropa på hjälp.

Nä det kan jag förstå. Tack för info
Citera
2024-06-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Är de al*a d menar?
*b
Japp.

De verkar ha varit medlemmar i en Discord kanal om gore/bizarre, eller liknande. Dvs videon på riktiga mord?
Citera
2024-06-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Som jag fattar det så va det 2 st småtjejer som hängde med offret, som bevittnade det hela och förmodligen de som filma, tror inte de kunde göra så mycket mer än att springa och ropa på hjälp.
Angående filmen, det var inte offrets vänner som filmade.
Det var GM's vän, som filmade. Mer läsning i FUP.
Citera
2024-06-11, 13:52
Medlem
NordicNSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Angående filmen, det var inte offrets vänner som filmade.
Det var GM's vän, som filmade. Mer läsning i FUP.
Tycker skillnaden mellan vem som är vems vän är rätt diffus,
B*lla som ska vara Jakobs vän har sprungit runt och anklagat honom för att ha våldtagit henne enligt flera vittnes uppgifter och sedan dels hållit Gm uppdaterade om hur de rört sig och sedan varnat honom om att Al*x känt igen honom, hon är även fortsatt väldigt tydlig med att hon är jätte kär i Th*o fast han mördat hennes bästa vän.
*lba säger själv att hon egentligen är bättre kompis med Jakob.
A*di ska ha tyckt bra om Jakob.
Th*o verkar vara vän med alla.
Sixt*n verkar mest varit kompis med Th*o.
Jakob kände de flesta.
Al*x kände flera och valde dock att överge Jakob när han behövde honom som mest.
Så verkar funnits viss brist på lojalitet mot vänner bland dem
Det som är mest intressant hittils tycker jag är att åtminstone 3 personer på plats som varit delaktiga till åtminstone medhjälp helt sluppit åtal! 🤔
Verkar vara en bunt spelnördar osv som alla ville leka gangsters nästan så man blir förvånad att ingen sagt att de trodde Jakob skulle respawna eller hade extra liv kvar!
Senast redigerad av NordicNS 2024-06-11 kl. 14:22.
Citera
2024-06-11, 14:41
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNS
Det som är mest intressant hittils tycker jag är att åtminstone 3 personer på plats som varit delaktiga till åtminstone medhjälp helt sluppit åtal! 🤔

Jag undrade om det var uppdelat i två stämningsansökningar, om åtalet delades upp, när A**a och Bell* inte fanns med. Det står solklart att de två hjälpte till. Utan B hade inte mordet kunnat äga rum den natten. Stå och filma när hennes kompis blir mördad! Det är fan ondska hos båda tjejerna.

Al*x uppfattar jag som genuint livrädd. Han sprang och larmade 112. Det var bättre än att själv bli knivhuggen, vilket han kunde ha blivit om han började försöka stoppa två beväpnade killar. Bell* larmade också men varnade även Theo att Al*x känt igen honom. Jakob ska dessutom ha sagt, ungefär, "sluta nu, Theo!"
Alb* och Bell* ljuger som hästar travar.

Citat:
Verkar vara en bunt spelnördar osv som alla ville leka gangsters nästan så man blir förvånad att ingen sagt att de trodde Jakob skulle respawna eller hade extra liv kvar!

Ja, fruktansvärt!
A*dis förhör var surrealistiska. Han lever i snap. Han kan inte säga en mening utan att mobilen är med som något slags filter mellan honom och omvärlden. Han fortsatt neka trots tekniska bevis i form av mobilpositioneringar.
Citera
2024-06-11, 14:55
Medlem
NordicNSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Jag undrade om det var uppdelat i två stämningsansökningar, om åtalet delades upp, när A**a och Bell* inte fanns med. Det står solklart att de två hjälpte till. Utan B hade inte mordet kunnat äga rum den natten. Stå och filma när hennes kompis blir mördad! Det är fan ondska hos båda tjejerna.
För att förtydliga så är A*di den 3e jag anser borde bli åtalad, kollar man förhören så är poliserna övertydliga till samtliga hela tiden om att de inte är misstänkta för brott vilket polisen är skyldiga att informera en om ifall man blir, vilket innebär att de inte någon gång under utredningens gång ens ansett det rimligt att utreda vilket känns helt sjukt.
Citera
2024-06-11, 16:07
Medlem
Citat:

Exakt min första tanke. Oavsett vad man tycker om diverse åldersskillnader så är en 16-årig grabb med en 13-årig tjej skevt. Det var glasklart hos både mig och alla mina vänner i den åldern, gick fetbort. De få jämnåriga snubbarna som umgicks med småtjejer såg man ner på något enormt, och de var utan undantag alltid knepiga jävlar.

3 år i den åldern är väldigt mycket. Fatta att då döda någon på grund av att man är kär i en 13-åring.

Hur som helst mycket tragiskt.
Citera
2024-06-11, 16:45
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Fy fan! Döm dom till livstid. Skräm dom unga busbarnen att så här får.man inte göra. Ta bort att man inte kan dömas under 15 också för grova brott.

Äckligt mord!
Citera
2024-06-11, 16:53
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
För att förtydliga så är A*di den 3e jag anser borde bli åtalad, kollar man förhören så är poliserna övertydliga till samtliga hela tiden om att de inte är misstänkta för brott vilket polisen är skyldiga att informera en om ifall man blir, vilket innebär att de inte någon gång under utredningens gång ens ansett det rimligt att utreda vilket känns helt sjukt.

Bell* är 13, A*di 17 och Alb*a 16. Bara den förstnämnda är icke straffmyndig men det är obegripligt att åklagaren inte har använt lagen med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare och överlämnat henne till socialtjänsten.

Det här är en av anledningarna till att offentlighetsprincipen är så bra - vi kan upptäcka missförhållanden. Det är bisarrt att de inte ens har varit misstänkta. Jämför med Farstamorden!
Citera
2024-06-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Bell* är 13, A*di 17 och Alb*a 16. Bara den förstnämnda är icke straffmyndig men det är obegripligt att åklagaren inte har använt lagen med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare och överlämnat henne till socialtjänsten.

Det här är en av anledningarna till att offentlighetsprincipen är så bra - vi kan upptäcka missförhållanden. Det är bisarrt att de inte ens har varit misstänkta. Jämför med Farstamorden!

Ja, dessa tre borde inte undgå någon form av åtgärd.

Sen är S*ixten en negativ produkt av pappa R*une Nilsson i Billeberga som var med bland HA-medlemmarna som utomordentligt grovt gav sig på en annan MC-klubbs famijefest utanför Kalmar. S*ixten är född i en uppförsbacke och den kommer vara.
Citera
2024-06-11, 18:30
Medlem
Alltså samtliga inblandade i denna FUP inkl föräldrar hade haft en plats vid galgen när den förlovade dagen kommer haha.

Det skär i mina ögon.
HUR kan nån låta sina barn prata så här... Som om de vore några jävla orten-gangsters. De våldtar ju det svenska språket. Det här är bara ett utmärkt exempel på vad som sker när man låter mördande, morallösa gangsters få en plattform som pop-idoler med en direkt förbindelse till barnen genom sociala medier.

Sånt här borde bekämpas med alla medel vi kan.
Det finns inte en enda person som nånsin gett NÅGOT till världen, blivit något av värde, eller gjort något bra för någon som uttalar sig med det språket dessa använder i bifogade konversationerna. Som " aah, brur, cok sne asså. Vi ska goish han huh vi ska knOlla hans mamma, schvääär asså. Vad fak gör du" Eller som stavar "INTE" som "Ante/Ente", trots sin pursvenskhet. Omfg. Jag skäms för utvecklingen.

Skulle min son bete sig, klä sig, tala så, ta till sig av den där underlägsna, iq-befirade kulturen skulle han få veta vad vrede och tråkigt innebar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in