Citat:
Eller också tar AI över och antingen utrotar oss eller hindrar oss från att utrota varandra.
Det där med "skurkstater" är en så meningslös term. USA har agerat mer som skurkstat än någon av de länder de anklagar för att vara det. USA var även aktiv i regionen långt innan 2001. Hade de och UK inte gått ihop om att störta Mosaddegh hade Iran kanske varit en demokrati idag. Stödet till de extrema wahhabiterna i Saudiarabien eller islamisterna i Afghanistan var heller ingen höjdare.
De är visst lite sura på Israels folkmord i Gaza och att Väst stödjer/blundar för det. Är du förvånad? Vi väljer bara att inte kalla terroristerna i Israel för terrorister. Inte heller brydde vi oss om när Saudiarabien med amerikanske bomber begick systematiska krigsbrott i Jemen.
Det där med "skurkstater" är en så meningslös term. USA har agerat mer som skurkstat än någon av de länder de anklagar för att vara det. USA var även aktiv i regionen långt innan 2001. Hade de och UK inte gått ihop om att störta Mosaddegh hade Iran kanske varit en demokrati idag. Stödet till de extrema wahhabiterna i Saudiarabien eller islamisterna i Afghanistan var heller ingen höjdare.
De är visst lite sura på Israels folkmord i Gaza och att Väst stödjer/blundar för det. Är du förvånad? Vi väljer bara att inte kalla terroristerna i Israel för terrorister. Inte heller brydde vi oss om när Saudiarabien med amerikanske bomber begick systematiska krigsbrott i Jemen.
Inte orolig alls för AI. Det är bara ytterligare en uppfinning som vi kommer använda.
USA skall inte gå fria från skuld. Skiten de ställt till med påverkar ju och har påverkat Europa horribelt mycket. Afghanerna skulle kanske ha kommit ändå men USA lär ju ha påskyndat det. Men jag antar att USA har rätt att försvara sig. Jag tror jag tycker det så det blev som det blev. Lite som Israel. Tar du kål på ett par tusen amerikanska medborgare så kommer de att använda hela sin militära makt (nåja, en bråkdel av den).
Lika i Israel. Israel har rätt att försvara sig efter terrorattentatet. Det blir som det blir. Det blir INTE saft och bulle.
Diskursen kring religiöst krig tycker jag är intressant. På ett högre plan.
Vad händer nu. Ingenting tror jag. Det här kommer fortsätta om de inte får in en fullträff. Då kommer Jemen att go poff.