2024-01-13, 17:12
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Märkligt, 4 av 5 dagliga självmord än ju män….. tror du får börja ta fram din statistik. Mycket pekar på tvärt emot.
Har typ svarat om detta nu flera gånger. JA män begår självmord oftare men kvinnor försöker oftare. Kvinnor söker också hjälp pga psykisk ohälsa oftare än män.
Citera
2024-01-13, 17:13
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tjejer är mer benägna att prata om sin psykiska ohälsa än killar så statistiken är missvisande.
Statistiken är korrekt. Män begår självmord oftare. Kvinnor försöker oftare. Kvinnor söker mer hjälp för psykisk ohälsa. Siffrorna ljuger inte. Om män sen mår sämre än kvinnor bara att de inte vågar söka hjälp. Det är en annan sak.
Citera
2024-01-13, 17:31
Medlem
WhatsYourNames avatar
Alla kanske inte mår för dåligt för att jag göra lumpen men de flesta kommer må för dåligt för att orka lyfta ett finger för att försvara Sverige. Både män och kvinnor. Svenskar skiter ner sig sen badar vi i bajs.
Citera
2024-01-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Alla kanske inte mår för dåligt för att jag göra lumpen men de flesta kommer må för dåligt för att orka lyfta ett finger för att försvara Sverige. Både män och kvinnor. Svenskar skiter ner sig sen badar vi i bajs.
Man kanske skulle djupa lite i vad psykisk ohälsa är; är jag inkapabel att försvara landet om jag ''lider'' av könsdysfori?
Citera
2024-01-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Statistiken är korrekt. Män begår självmord oftare. Kvinnor försöker oftare. Kvinnor söker mer hjälp för psykisk ohälsa. Siffrorna ljuger inte. Om män sen mår sämre än kvinnor bara att de inte vågar söka hjälp. Det är en annan sak.

Fel svar. Statistiken är fortfarande missvisande då fler män mår dåligt och inte vågar söka hjälp för det. Män är uppfostrade att bita ihop medans kvinnor är uppfostrade till att gråta och prata ut för vad de än må vara.
Citera
2024-01-13, 19:51
Medlem
Det är ungdomar idag som är helt befriade från verkligheten. Ser ju hur mycket videor som helst nu med unga som ska börja jobba första gången och dom bryter ihop då ett vanligt 8 - 5 jobb är för jobbigt.
Att dom skulle göra lumpen känns ju sällan troligt.

Tog själv inte lumpen, var hemlös vid 17 - 18åldern så fick aldrig en chans.

Kondis kan man jobba på även om den är dålig just nu. Det är ingen bra förklaring, sätt dom på träning innan.
Psykisk hälsa bör man inte gå på då alla är psykiskt störda idag.
Citera
2024-01-13, 19:56
Medlem
Jag tycker kan man skall man ge allt för att bli en jägarsoldat helst kustjägare som är det tuffaste man kan bli .
Citera
2024-01-13, 20:03
Medlem
Vad jag kan snabbt läsa mig till är det frivillig värnplikt i Sverige, så av de kvinnor och män som Vill är det 50%av killarna och 30%av tjejerna som accepteras...

Det kan vara typ 50 000 killar och 3000 tjejer....

Det går ju inte qtt dra någon som helst slutsats då. Efter bara de första google-svaren.

Av 100k killar och 10k rjejer... nu är bara siffrorna dragna ur röven men ändå...
Citera
2024-01-13, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName

Hehe, typ

Tänk dessa kukkarusell donnor i försvaret, fruktansvärda säkerhetsrisker till att börja med. Om Linnea 18 ser en Love Island Muhammed (med micropenis) så kommer Linnea sälja ut vårt land för en avslickning alla dagar i veckan.

Sen så är ju 75 procent av alla urbana/unga pojkar light-homosexuella..

Om det skulle komma flat out krig till Sverige så skulle jag söka mig mot extremt ödsliga ställen i Lappland och be till gud.

Finns ingen som kommer slåss för ett av världens mest depraverade länder som Sverige.

Edit: Sverige är så klart mest depraverat av alla länder i världen.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2024-01-13 kl. 20:47.
Citera
2024-01-13, 23:13
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Alla har olika förutsättningar, men kan man göra lumpen, skall man göra den. Man så som kvinna. De som inte kan ligga ute i det gröna, få kompensera med civil tjänstgöring av något slag.

/AI
Det ska inte vara valfritt! ALLA ska göra lumpen precis som förr!
Citera
2024-01-13, 23:14
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Jag tycker kan man skall man ge allt för att bli en jägarsoldat helst kustjägare som är det tuffaste man kan bli .
Trodde det tuffaste var fjälljägare. Så var det i alla fall på 70talet.
Citera
2024-01-13, 23:34
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Man kanske skulle djupa lite i vad psykisk ohälsa är; är jag inkapabel att försvara landet om jag ''lider'' av könsdysfori?
Blir de krig. Ge mig ett maskingevär. Jag skjuter på vad vad fan som helst. Jag har skitzoaffektiv sjukdom. Tror inte det gör saken varken värre eller sämre. Är jag sämre soldat för jag har den sjukdomen? Det tror inte jag.
Senast redigerad av WhatsYourName 2024-01-13 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in