2024-01-09, 19:54
Medlem
Även om det är högst anmärkningsvärt att Brynäs kickade Lindbäck mitt under säsongen borde det tamigfan vara straffbart att komma med såna här befängda påståenden utan att backa upp det .

Faktum är att Lindbäcks bäst föredatum passerat för länge sen .
Citera
2024-01-09, 20:04
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Något speciellt lär hänt när de abrupt utan ersättare kickar honom för att ställa en 18 årig italienare i kassen med enbart juniorer som backup för närvarande.

Gissar TS tes kan stämma att han erkänt något brott men inte rättsprocessen inte kommit fram till något avgörande.
Med tanke på hur han bor lär ett liv utan körkort ställa till det en del.

Vid strafföreläggande finns en förundersökning, dock sannolikt en väldigt tunn sådan som enbart förvaras hos polis och åklagare istället för hos en domstol där de flesta begär ut en sådan ifrån.
Det går att begära ut den från polisen eller åklagarmyndigheten med, men är lite krångligare som att den enbart lämnas ut i pappersform.

Nu påstår väl TS att detta skulle skett direkt inpå "arbetsbefrielsen" så oavsett lär det väl inte finnas ngt dokument ang detta i nuläget
Citera
2024-01-09, 20:05
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Även om det är högst anmärkningsvärt att Brynäs kickade Lindbäck mitt under säsongen borde det tamigfan vara straffbart att komma med såna här befängda påståenden utan att backa upp det .

Faktum är att Lindbäcks bäst föredatum passerat för länge sen .

Ja TS har ju limmat ihop tangenterna som denne skrivit med innan.
Citera
2024-01-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoffecup
När de gäller Brynäs IF keepern Lindbäck så var inte det usla spelet det som fällde avgörande, vad få vet är att han enligt trovärdia källor åkte dit strax innan för drogratffylla i en Poliskontroll.. Därför valde förmodligen Brynäs IF ett snabbt avslut med honom. Ingen snygg sorti precis...
Har du några fler detaljer angående vad som ska ha hänt?
Senast redigerad av Cukoo 2024-01-09 kl. 21:58.
Citera
2024-01-09, 22:02
Avslutad
Finns inte en chans att detta stämmer. Snacka om ogrundad trådstart.
Citera
2024-01-09, 23:45
Medlem
Läste en kommentar på en artikel på Facebook där personen skrev, Hoppas Lindbäck kan ta tag i sina problem nu, eller nått liknande.
Så absolut kan det stämma det som TS skriver.
Citera
2024-01-10, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
En allvarlig anklagelse om du har fel, men en riktig scoop om du har rätt.
-Håller med dej till 100% och ställer mej bakom Ts. tycker att Ts. tar min rygg om du behöver stöttning.
Till Rt som fäller kommentarer som "Jävla idiot vad har du för källa det står inget i bytidningen", till
Er vill jag påminna om att i lilla lilla pyttelilla landet Sverige så är inte alla anställda inom media.
Vad som finns här är många med egen skalle egna ögon och egna öron. Så om någon tror att vistelsen i NHL kan vara en inkörsport till ett missbruk av kokain eller dylikt så tänker ni rätt. Därmed inte sagt att så är fallet, tids nog har alla alla svaren.
Citera
2024-01-10, 08:28
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Har inte Brynäs som arbetsgivare rehabiliteringsplikt?
Citera
2024-01-10, 08:30
Medlem
Det ryktet kom ut i stort sett dag 1 från att Brynäs arbetsbefriade Lindbäck. Bland annat från folk som har kontakter i spelartruppen.

Märk väl att Brynäs inte har sparkat Lindbäck utan bara har arbetsbefriat honom. Han är alltså fortsatt anställd av Brynäs. En tanke är att Brynäs har ett arbetsgivaransvar om en av deras anställda har drog-/alkoholproblem

Och jag vet inte om det är så mycket scoop om det är sant. Vore inte den första elitidrottaren som fyllekör och liknande.
Citera
2024-01-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Exakt.

Lindbäck är fortfarande anställd av Brynäs. Inte sparkad.
Senast redigerad av byggare bob 2024-01-10 kl. 08:41.
Citera
2024-01-10, 09:08
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Jo

Men han har inte blivit uppsagd. Bara arbetsbefriad. Han lyfter lön tills kontraktet går ut.

Om trådstarten stämmer eller ej vet jag inte. Finner det osannolikt.
Citera
2024-01-10, 09:09
Medlem
Kan bekräfta detta. Jag spelade J-hockey med en utav spelarna i Brynäs trupp och enligt honom vet hela omklädningsrummet om att detta är flalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in