Bra att tyska bönder enas. Tillsammans är vi ostoppbara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Jag förstår ärligt talat inte hur Europeiska politiker tänker. Om inte bönderna här producerar vår mat, då måste vi få den någon annanstans ifrån. Vi ska importera från Sydamerika och Ukraina i allt högre grad? Där går ju traktorerna också på diesel. Det blir långa transporter. Så att göra så är inte bra för miljön.
Dessutom är det osolidariskt av Europa att inte producera egen mat och istället suga ut fattigare länder, vars befolkningar då blir utan eller får dyrare mat.
Det är vansinne. Att se till att man har så hög självförsörjandegrad som möjligt på mat borde vara ett självklart mål för alla politiker som vill sitt land väl. Politiker som istället försöker slå ut den inhemska matproduktionen genom svindyrt drivmedel och skatter, men samtidigt tillåter import av varor utan samma krav på sig, de politikerna verkar inte för sin befolknings bästa.
Du har rätt i allt. Politikerna vill inte folket det bästa utan de vill sig själv det bästa, vad gäller karriär och förmåner. Det blir som cancerceller, de bryr sig inte om andra celler i kroppen och förökar sig okontrollerat. Nästan alla politiker i modern tid är därför att likna vid cancerceller i samhället. Bäst vore förstås om man likt en kirurg kunde operera bort dem, så att samhällena i västvärlden får bli frisk igen.
Därför är politiker i höga maktpositioner nästan uteslutande korrupta, för annars får jag inte ihop det, vad de sysslar med hela tiden. Så de som ger toppolitiker deras karriär och förmåner är samma personer som är deras hemliga uppdragsgivare, den hyperrika globala eliten.
Och vi ser ju att många politiker bara i Sverige är med i world economic forum. De går på bilderbergmöten od. Det är som en endast gigantisk korruptionshärva.
Målet med att ta bort maten i Europa är väl att orsaka kaos, misär, krig, fattigdom, massdöd hos folket. Ur askan tänkte den självutnämnda eliten kanske bygga upp de nya transhumanistiska samhällena. Inte vet jag, men jag vet att de är komplett galna inom den globala eliten och att de har storhetsvansinne.