Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-04, 21:47
Medlem
Hej,

jag är 35 år gammal man som små tränat på gym i hela mitt vuxna liv. Ni vet, tre månader on, tre månader off etc.

Jag väger 90kg är 186cm med runt 20% kroppsfett.

Jag tänker att jag vill testa att ta något som hjälper mig komma ner snabbt på 10% och samtidigt bygga en respektabel fysik. Inget bodybuilding nivå utan tillräckligt för att ha magrutor och att det syns att man är aktiv och tränar.
Jag reserverar mig och undanber om kommentar om "Testa träna ett år vanligt först" etc jag har 12ng/mol (eller vilken enhet man nu mäter testo efter) och har aldrig haft lätt eller möjlighet att lägga på mig muskler och jag kan villigt erkänna att jag vill snabbt hamna i rätt form som jag sedan kan fortsätta på när jag väl hamnat rätt mentalt. För det är mycket vad det handlar om, att om man får lite draghjälp och hamnar rätt med sin träning och sitt utseende och sin självbild så tror jag det är enklare att dra tåget och faktiskt motivera sig själv till att inte äta onyttigt och faktiskt ta sig till träningen även om det regnar ute.
Det är lite som att tåget är enklare att dra när det väl är satt i rullning.

Jag vill liksom höja mitt egna testo från 12 till 35-40?? Alltså MAXIMERA den biologiska möjligheten - absolut inte mer än så...om någon fattar hoppas jag..

Vad skulle ni tipsa för preparat och tillvägagångsätt?
Citera
2024-01-04, 22:38
Medlem
Minimuchers avatar
Kommer följa tråden lite.
Vet vilket upplägg jag tänkte köra 250 testo E i vecka, men är själv nyfiken på vad för råd du får när du hoppar av kuren.
För att då igång sin egna produktion igen och inte må skit.
Citera
2024-01-04, 22:58
Medlem
ttnkpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Kommer följa tråden lite.
Vet vilket upplägg jag tänkte köra 250 testo E i vecka, men är själv nyfiken på vad för råd du får när du hoppar av kuren.
För att då igång sin egna produktion igen och inte må skit.

Efter mina två kurer har jag kört Nolvadex i fyra veckor. 40mg de första två veckorna och 20mg de sista två. Nolvadex börjar du äta 21 dagar (3 veckor) efter sista sticket. Har funkat fint båda gångerna.
Citera
2024-01-04, 23:09
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttnkpf
Efter mina två kurer har jag kört Nolvadex i fyra veckor. 40mg de första två veckorna och 20mg de sista två. Nolvadex börjar du äta 21 dagar (3 veckor) efter sista sticket. Har funkat fint båda gångerna.

Så som sin första kur skulle 6-8v på 250 Testo E i veckan, med Nolvadex efter din rekommendation vara en bra kur?
Något mer som är nödvändigt att tänka på?
Citera
2024-01-04, 23:16
Medlem
ttnkpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Så som sin första kur skulle 6-8v på 250 Testo E i veckan, med Nolvadex efter din rekommendation vara en bra kur?
Något mer som är nödvändigt att tänka på?

Jag skulle öka längden på kuren till minst 8 veckor, och hålla den mellan 8 till 12 veckor. Testo E tar ju en 3-4 veckor på sig att kicka in och stabiliseras. Men ja, en bra första kur.
Citera
2024-01-05, 11:09
Medlem
tram123s avatar
Du vill alltså ligga på 35-40 nmol i några månader och tror att det kommer ge dig en bättre fysik?
Jag har dåliga nyheter, det kommer inte ge nått alls att göra så då du kommer vara nedstängd sen efter kuren och 35-40 nmol bygger du fan knappt något på.
Citera
2024-01-05, 11:40
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Hej,

jag är 35 år gammal man som små tränat på gym i hela mitt vuxna liv. Ni vet, tre månader on, tre månader off etc.

Jag väger 90kg är 186cm med runt 20% kroppsfett.

Jag tänker att jag vill testa att ta något som hjälper mig komma ner snabbt på 10% och samtidigt bygga en respektabel fysik. Inget bodybuilding nivå utan tillräckligt för att ha magrutor och att det syns att man är aktiv och tränar.
Jag reserverar mig och undanber om kommentar om "Testa träna ett år vanligt först" etc jag har 12ng/mol (eller vilken enhet man nu mäter testo efter) och har aldrig haft lätt eller möjlighet att lägga på mig muskler och jag kan villigt erkänna att jag vill snabbt hamna i rätt form som jag sedan kan fortsätta på när jag väl hamnat rätt mentalt. För det är mycket vad det handlar om, att om man får lite draghjälp och hamnar rätt med sin träning och sitt utseende och sin självbild så tror jag det är enklare att dra tåget och faktiskt motivera sig själv till att inte äta onyttigt och faktiskt ta sig till träningen även om det regnar ute.
Det är lite som att tåget är enklare att dra när det väl är satt i rullning.

Jag vill liksom höja mitt egna testo från 12 till 35-40?? Alltså MAXIMERA den biologiska möjligheten - absolut inte mer än så...om någon fattar hoppas jag..

Vad skulle ni tipsa för preparat och tillvägagångsätt?

Kör bara på vanligt testosteron, antingen Test Enanthate eller Test Cypionate. 200-250mg i veckan är en rimlig dos. Det kommer förmodligen att ge mer än 35-40nmol, men eftersom det finns en risk att du får hem underdoserat testo, kan det vara en bra idé att ligga lite högre. Dessutom är den dosen så pass låg att den med allra största sannolikhet inte medför några risker.

Sedan rekommenderar jag dig att göra omfattande blodprov innan du börjar, t.ex. Werlabs XL. Du vet redan ditt naturliga testosteron, men det är ännu viktigare att hålla koll på dina blodvärden (bl.a. HB och EVF). För en del känsliga män kan dessa värden skena iväg när man trycker testo, men vi får hålla tummarna att du inte hör till den skaran.

Lycka till!
Citera
2024-01-05, 13:27
Medlem
Fenjal888s avatar
AAS bidrar inte speciellt mycket till att få en grym form, utan kosten. Klart det hjälper, men kosten måste vara minst lika bra som den behöver vara när man är ren.

Men om du prompt har bestämt det är testo only det enda valet. 500 mg testo e typ 16 veckor. Men eftersom du verkar ha deciplin och tålamod som ett barn så behöver du ge dig en spark i röven, du måste sköta kost och träning efter du går av, under och efter PCT, annars är det helt i onödan.
Citera
2024-01-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Du vill alltså ligga på 35-40 nmol i några månader och tror att det kommer ge dig en bättre fysik?
Jag har dåliga nyheter, det kommer inte ge nått alls att göra så då du kommer vara nedstängd sen efter kuren och 35-40 nmol bygger du fan knappt något på.
Detta stämmer.
Senast redigerad av DrL0c 2024-01-06 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in