2024-01-02, 07:54
Medlem
AttansNedranss avatar
"Nothing sucks like Electrolux*
Citera
2024-01-08, 20:33
Moderator
Tystnads avatar
ta fram en sopborste med lång träskaft och tryck in träskaftet i slangen och se om det är stopp
Citera
2024-01-08, 21:06
Medlem
killawifes avatar
För att en dammsugare ska kunna suga så måste det vara fritt flöde från öppningen av slangen till utblåset på baksidan. Kontrollera om det är detta. Det troligaste är väl att det sitter nånting i slangen, vilket är otroligt vanligt. När jag jobbade på biltema så hade varenda dammsugare jag reparerade detta felet utom EN, som nåt stolpskott hade sugit upp en massa blött papper eller nåt annat skit med som sen hade blött igenom påsen och satt igen filtret inuti vilket brände motorn tämligen kvickt.
Citera
2024-01-09, 04:11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
ta fram en sopborste med lång träskaft och tryck in träskaftet i slangen och se om det är stopp

Citat:
Ursprungligen postat av killawife
För att en dammsugare ska kunna suga så måste det vara fritt flöde från öppningen av slangen till utblåset på baksidan. Kontrollera om det är detta. Det troligaste är väl att det sitter nånting i slangen, vilket är otroligt vanligt. När jag jobbade på biltema så hade varenda dammsugare jag reparerade detta felet utom EN, som nåt stolpskott hade sugit upp en massa blött papper eller nåt annat skit med som sen hade blött igenom påsen och satt igen filtret inuti vilket brände motorn tämligen kvickt.
TS säger ju att han får samma problem även när han kopplar bort slangen och tar ur dammsugarpåsen, det suger inte från hålet heller, då lär det ju inte vara stopp i slangen som är problemet, snarare motorn.
Citera
2024-01-09, 04:17
Medlem
Det låter ju som på beskrivningen som en gammal flickvän. Låter mer och suger mindre. Är den ny så lämna in den på garantin. Men kolla först med ny påse och att inget sitter i röret.
Citera
2024-01-10, 22:28
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
TS säger ju att han får samma problem även när han kopplar bort slangen och tar ur dammsugarpåsen, det suger inte från hålet heller, då lär det ju inte vara stopp i slangen som är problemet, snarare motorn.

Ts ljuger förmodligen. Om jag fick fem spänn varje gång en kund säger något om produkten den lämnat in som sen visar sig inte stämma hade jag fan haft flera hundra vid det här laget. Många personer förstår inte hur saker funkar men försöker ändå få det att framstå som att de provat det ena och det andra. Som reparatör får man lära sig att i princip skita i vad kunden sagt då det sällan har någon som helst relevans, man gör sin egen felsökning istället. Det var därför jag förklarade hur HELA apparaten fungerar så man själv kan räkan ut hur gå vidare om man nu faktist redan har kollat slangen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in