2023-12-30, 17:29
Medlem
pazeras avatar
Någon som vet något mer om dessa herrarna, de har en jargong och ett plastigt beteende, alla är +20 år, påminner om killar i åk. 8, ca 14 år gamla, lite orten-attityd. Gör de vanliga Challenges som är trendiga, dricka arboga, bla bla.
senaste videon köper de kött och handlar raketer?! https://www.youtube.com/watch?v=Pvv4Uid8pYU&t=679s

-vem är herrarna?
- borde youtube blockera innehåll från vuxna som tydligt riktar sig åt minderåriga när de vuxna gör saker som minderåriga ej får göra (smälla smällare tex), efterblivna och pojkar mellan 8-12 år lär väl vara deras målgrupp?
Citera
2024-02-04, 12:45
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Någon som vet något mer om dessa herrarna, de har en jargong och ett plastigt beteende, alla är +20 år, påminner om killar i åk. 8, ca 14 år gamla, lite orten-attityd. Gör de vanliga Challenges som är trendiga, dricka arboga, bla bla.
senaste videon köper de kött och handlar raketer?! https://www.youtube.com/watch?v=Pvv4Uid8pYU&t=679s

-vem är herrarna?
- borde youtube blockera innehåll från vuxna som tydligt riktar sig åt minderåriga när de vuxna gör saker som minderåriga ej får göra (smälla smällare tex), efterblivna och pojkar mellan 8-12 år lär väl vara deras målgrupp?
Riktigt störiga, speciellt den rödhåriga skrikiga. 100% "Ni är kungar" i kommentarerna, de ser seriöst fake ut eller är 12-åringar så blåsta nuförtiden? Oklart allting, känns som pappa betalar fake-konton ungefär.
Citera
2024-02-04, 15:54
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazera

-vem är herrarna?

För att vara typ 23 eller något så är de inte alltid speciellt mogna, nej.
Såg någon video där de var på resa med Sampe, som väl är typ jämnårig med dem, och vilken skillnad i attityd jämte mot dessa smått omogna herrarna...
Tycker mig förövrigt hört att någon av grabbarna (vet inte vem, för jag blandar alltid ihop vem som är vem och två heter väl dessutom samma sak) ska spela eller ha spelat fotboll på halvhög nivå, men vet inte om det finns någon substans i det påståendet.
Citera
2024-02-09, 20:15
Medlem
Lillarapunzels avatar
Efter att ha läst tråden blev jag nyfiken på hur det gått för grabbgänget och kollade på deras nya video från Idre. Absolut, de är fortfarande inte världens mest mogna, men tycker ändå nivån höjts betänkligt från det senaste jag såg för något halvår-år sedan.
Citera
2024-04-29, 22:50
Medlem
Forsokskanins avatar
Jag tycker dom är sorgliga att titta på , ett par väldigt bortskämda rikemansungar som leker någon jävla orten invandrar stil?! Dom är ju fan svenskar från fina områden i Stockholm. (ja förutom en då marockanen , men han verkar ju ha den rikaste familjen av dom alla ändå)

Tragiskt att dom kommer få ännu mer unga att bete sig sådär pinsamt som dom via deras sociala medier.

r.i.p sverige
Citera
2024-07-28, 13:22
Medlem
MT8624s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
För att vara typ 23 eller något så är de inte alltid speciellt mogna, nej.
Såg någon video där de var på resa med Sampe, som väl är typ jämnårig med dem, och vilken skillnad i attityd jämte mot dessa smått omogna herrarna...
Tycker mig förövrigt hört att någon av grabbarna (vet inte vem, för jag blandar alltid ihop vem som är vem och två heter väl dessutom samma sak) ska spela eller ha spelat fotboll på halvhög nivå, men vet inte om det finns någon substans i det påståendet.

Om du inte har sett deras TikTok-kanal förstår jag varför du inte känner till deras attityd. De har avsiktligt antagit orten-beteendet och den attityd du pratar om, vilket framgår tydligt i deras sketcher på TikTok där de porträtterar olika personligheter i olika situationer. Bakom kameran är de tveklöst mycket mognare, men de väljer att framstå på detta sätt för att underhålla sina tittare.
Senast redigerad av MT8624 2024-07-28 kl. 13:25.
Citera
2024-07-28, 13:53
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MT8624
Om du inte har sett deras TikTok-kanal förstår jag varför du inte känner till deras attityd. De har avsiktligt antagit orten-beteendet och den attityd du pratar om, vilket framgår tydligt i deras sketcher på TikTok där de porträtterar olika personligheter i olika situationer. Bakom kameran är de tveklöst mycket mognare, men de väljer att framstå på detta sätt för att underhålla sina tittare.

Skulle aldrig falla mig in att använda TikTok, så nej det hade jag således ingen koll på.
Har däremot råkat på dessa herrar bakom kameran en gång som hastigast, på ett event. De var absolut betydligt mycket mognare och trevligare än vad de framstår i somliga videos, men det fanns nyansskillnader IRL också upplevde jag. Flera av de verkade supertrevliga IRL, men framförallt en av de kändes på något sätt lite "överdriven" eller "hade något av en fasad" (verkar osäker innerst inne?) även IRL.
Citera
2025-06-13, 10:15
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Riktigt störiga, speciellt den rödhåriga skrikiga. 100% "Ni är kungar" i kommentarerna, de ser seriöst fake ut eller är 12-åringar så blåsta nuförtiden? Oklart allting, känns som pappa betalar fake-konton ungefär.
Ja för fan, vilken nolla.
Citera
2026-01-02, 21:25
Medlem
Dr.mjaos avatar
Dessa dök upp i mitt flöde.
Dåliga på filma och konstiga snubbar.
Rödtotten är otroligt konstig och pinsam.

Såg deras video om fyrverkerier för 50k.
Summan var inte i närheten ens av 50k, dom är lika dåliga på räkna som ekobrott-baronen Rask.

Man kan bara hoppas dom mognar.
Citera
2026-01-22, 14:03
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Dessa dök upp i mitt flöde.
Dåliga på filma och konstiga snubbar.
Rödtotten är otroligt konstig och pinsam.

Såg deras video om fyrverkerier för 50k.
Summan var inte i närheten ens av 50k, dom är lika dåliga på räkna som ekobrott-baronen Rask.

Man kan bara hoppas dom mognar.
Har du sett när dom öppnar borttappade paket och bara får skit och klagar på att det är acam. Sen helt plötsligt får dom ett paket med ett armband och en klocka i guld som dom säljer för 60k. Och sånt här tror tittarna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in