2026-04-23, 13:12
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Någon som vet något mer om dessa herrarna, de har en jargong och ett plastigt beteende, alla är +20 år, påminner om killar i åk. 8, ca 14 år gamla, lite orten-attityd. Gör de vanliga Challenges som är trendiga, dricka arboga, bla bla.
senaste videon köper de kött och handlar raketer?! https://www.youtube.com/watch?v=Pvv4Uid8pYU&t=679s

-vem är herrarna?
- borde youtube blockera innehåll från vuxna som tydligt riktar sig åt minderåriga när de vuxna gör saker som minderåriga ej får göra (smälla smällare tex), efterblivna och pojkar mellan 8-12 år lär väl vara deras målgrupp?

Vad specifikt är det som får dig att tycka att deras målgrupp är minderåriga? Jag tycker att det mesta content som de producerar tycks vara riktat till vuxna och t.o.m. barnföräldrar - ungdomar och barn tittar verkligen inte på sånt där, då har du ingen koll om du tror det. Det är alltså damer 30+ som tittar på sånt Hermanos gör: komiska utmaningar, öppnar mystery boxes, köper förråd och sånt.
Citera
2026-04-23, 19:21
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Några av dom, rinkebysvenskan till trots, har rika föräldrar. Helt otroligt hur 5 vuxna människor väljer att göra youtube tillsammans, det kommer aldrig bli något som kan försörja dom. De är inte JLC direkt.

Någon/några av de jobbade väl på Posten i Spånga, iaf förr om åren, har jag för mig att de sa i någon gammal Q&A. Men ja, flera av de kommer från väldigt välbärgade hem.
Citera
2026-04-23, 19:22
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Vad specifikt är det som får dig att tycka att deras målgrupp är minderåriga? Jag tycker att det mesta content som de producerar tycks vara riktat till vuxna och t.o.m. barnföräldrar - ungdomar och barn tittar verkligen inte på sånt där, då har du ingen koll om du tror det. Det är alltså damer 30+ som tittar på sånt Hermanos gör: komiska utmaningar, öppnar mystery boxes, köper förråd och sånt.

Nja, deras content är absolut mer vuxentillriktat nu än för något år sedan, men jag skulle ändå säga att deras målgrupp är relativt ung fortfarande. Typ folk i deras åldersspann, dvs. 20-30 åringar, de är väl 25-26 år gamla. Företrädesvis män, om en ser i kommentarsfältet.
Citera
2026-04-23, 19:47
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nja, deras content är absolut mer vuxentillriktat nu än för något år sedan, men jag skulle ändå säga att deras målgrupp är relativt ung fortfarande. Typ folk i deras åldersspann, dvs. 20-30 åringar, de är väl 25-26 år gamla. Företrädesvis män, om en ser i kommentarsfältet.

Vet inte vilken åldersgrupp som är mest aktiva i kommentarsfält, men sett till innehållet så är det vuxna som kollar på sånt där. Tycker dock att de har en lite mer barn-/ungdomsinriktad vinkling i andra sociala medier plattformar, men inte på Youtube.
Citera
2026-04-23, 20:05
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpata
Vet inte vilken åldersgrupp som är mest aktiva i kommentarsfält, men sett till innehållet så är det vuxna som kollar på sånt där. Tycker dock att de har en lite mer barn-/ungdomsinriktad vinkling i andra sociala medier plattformar, men inte på Youtube.
Unga män...
Ja, håller absolut med om att det är mer barninriktat i deras andra SoMe, men vill ändå vidhålla att även deras videos på YT främst vänder sig till iaf yngre vuxna.
Citera
2026-05-18, 01:30
Medlem
Googlat upp grabbarna. Alla verkar ha dold adress samt registrerade i Spånga. Känns väldigt suspekt.
Varför ha hemlig adress, har de folk efter sig eller lider de av hybris? Inte ens ”riktiga” kändisar kör med dold adress.
Citera
2026-05-18, 02:31
Medlem
Skapligt fejkad deras senaste var. Pinsamt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in