2024-01-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Lika lite som de behöver bevis för att säga att han är fet eller ful. Ja, delstaterna har rätt att ställa såna krav också tack vare konstitutionen.

Nej de har bara den rätten om de kan belägga Trumps skuld. Det är fria val i USA och det kan inte en delstat ställa in hur som helst.
Citera
2024-01-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, du vet inte ens vem jag är och ridå
Dock med donalds så har vi vittne och bevis i överflöd....
Varför skriver du skärpet du skriver och med tanke hur irrelvant det är och helt saknar argumentation värde?(Lugnt, vet agenda.)

Spelar ingen roll, enligt dina argument så räcker vittnen och jag vittnar mot dig.
Citera
2024-01-25, 18:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej de har bara den rätten om de kan belägga Trumps skuld. Det är fria val i USA och det kan inte en delstat ställa in hur som helst.

Det är vad du tror.
Citera
2024-01-25, 18:10
Medlem
Citat:
Det är vad du tror.

Kan du styrka annat?
Citera
2024-01-25, 18:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Kan du styrka annat?

Det finns så mycket du inte vet utöver det här (du fattar inte ens skillnaden mellan federala lagar och delstatslagar). Utöver den här delstatslagen så finns det även ANDRA möjligheter att diskvalificera Trump som INTE kräver några fällande domar.
Citera
2024-01-25, 18:12
Medlem
M.Muratis avatar
Blir superintressant att se vad fan supreme court tänker göra. Att ändra i något som kränker delstaternas suveränitet är jättekänsligt politiskt och naturligtvis helt olämpligt för domstolsväsendets högsta instans att försöka göra. Något i vallagen eller röstningsreglerna kan eventuellt ha feltolkats, men vad i så fall? Konstitutionen är ju lättfattlig. Så pass lättförståelig faktiskt att till och med grundskolebarn med utvecklat språksinne kan förstå den.

Vad gäller de kvalifikationskrav som delstaten har beslutat om så är de inte bara nödvändiga, delstaten i fråga har i skrivningarna följt rimliga principer. Avviker man från bestämmelserna så välkomnar man också in landsförrädare, uppviglare, ekobrottslingar, sexförbrytare, bedragare, till valet. Alltså otänkbart. Så hur ska supreme court göra? Att möblera om i konstitutionen (som Trump vill ställa sig över (full immunitet)) är givetvis ingenting man verkställer lättvindigt utan för det krävs en stor majoritet i kongressen. Vilket saknas.

Vad missar jag? Förutom expat2021´s höga IQ?
Citera
2024-01-25, 18:14
Medlem
Citat:
Det finns så mycket du inte vet utöver det här (du fattar inte ens skillnaden mellan federala lagar och delstatslagar). Utöver den här delstatslagen så finns det även ANDRA möjligheter att diskvalificera Trump som INTE kräver några fällande domar.

Men du klarade inte av att redogöra för detta?
Med källor...
Citera
2024-01-25, 18:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men du klarade inte av att redogöra för detta?
Med källor...

Jag berättar vad jag fått förklarat från amerikanska jurister som arbetar med sånt här. Superenkelt deras ord: Trump behöver ingen fällande dom för att diskvalificeras i valet, det handlar bara om huruvida de jurister som sitter vid bordet väljer att diskvalifcera honom och hur det amerikanska folket reagerar isf. Men rent juridiskt behövs INGEN fällande dom öht.
Citera
2024-01-25, 18:19
Medlem
Citat:
Jag berättar vad jag fått förklarat från amerikanska jurister som arbetar med sånt här. Superenkelt deras ord: Trump behöver ingen fällande dom för att diskvalificeras i valet, det handlar bara om huruvida de jurister som sitter vid bordet väljer att diskvalifcera honom och hur det amerikanska folket reagerar isf. Men rent juridiskt behövs INGEN fällande dom öht.

Men inget som du kan redogöra för alltså, trust me bro typ?

Jag lade in en länk åt dig längst ned i min signatur, där kan du få lite mer info.
Citera
2024-01-25, 18:32
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Men inget som du kan redogöra för alltså, trust me bro typ?

Jag lade in en länk åt dig längst ned i min signatur, där kan du få lite mer info.
Fast den där länken är BS. Jag har redan tvistat med nazisten om det där, och han stod lika svarslös som dig. Haha.
Citera
2024-01-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Murati
Fast den där länken är BS. Jag har redan tvistat med nazisten om det där, och han stod lika svarslös som dig. Haha.

Nej nu projicerar du igen, det är du som är BS.
Citera
2024-01-25, 18:38
Medlem
M.Muratis avatar
Citat:
Nej nu projicerar du igen, det är du som är BS.
För din erfarenhet och expertis i lagfrågor kan avgöra om förintelseförnekaren har rätt?

Skulle inte tro det, "demokraten"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in