Citat:
En gnutta sanning i form av lite planerat åldrande och en stor svätt med KungPungPat.
Då tål det att tänkas på att för flera tusen år fanns det kanske batterier som var bättre än de vi har tillgång till idag. Det är kanske är troligt att våra förfäder fick hjälp kanske? Hjälp utifrån... Eh? Tåls att tänkas på.
Är det inte vettigare att experimentera med bilbatterier istället? De finns ju i princip gratis överallt. Jag har ett bilbatteri, laddas via en liten 80W-panel och ger lite 12V DC vid ett eventuellt strömavbrott samt laddar alla mina prylar året runt.
Då tål det att tänkas på att för flera tusen år fanns det kanske batterier som var bättre än de vi har tillgång till idag. Det är kanske är troligt att våra förfäder fick hjälp kanske? Hjälp utifrån... Eh? Tåls att tänkas på.Är det inte vettigare att experimentera med bilbatterier istället? De finns ju i princip gratis överallt. Jag har ett bilbatteri, laddas via en liten 80W-panel och ger lite 12V DC vid ett eventuellt strömavbrott samt laddar alla mina prylar året runt.
Jag såg en äkta nörd som en gång förklarade hur man skapar ett batteri som aldrig tar slut.
Han gick runt och samlade specifika stenar som stoppades i en cylinder tillsammans med något pulver .. sen skickade han in ström i batteriet, sen höll han upp det och förklara att batteriet tar inte slut.
Det var nån sällsynt videointervju med en man som måste veta hur allt fungerar vilket gjorde han till ett geni som verkade privat eftersom batterier som aldrig tar slut får han ju inte sälja utan att batteriindustrierna sätter pris på huvut hans.
Bra ide det där med solcell. Ska också köpa solcell även om små vindkraftsverk hade varit bättre när solen inte lyser fast vinden blåser. Att kombinera vind och solkrAft är nog optimalt.. men självklart har jag batterier och vill även ha ättika eller vinäger nu för att testa vilka fördelar det kan finnas med ett krukbatteri jämfört med butiksbatterier.