2024-01-14, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast det är ju slut nu med att några kommer på saker eftersom uppfinnarrasen adeln försvann efter världskriget.
Oppfinnar-Jocke är man och det bevisar att kvinnor inte kan oppfinna.
Citera
2024-01-14, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Madonnas bra låtar är skapade av män, Beyonces låtar tror jag knappast kommer överleva. Men Taylor Swift är jäkligt duktig, det måste jag ge henne. Några manliga musikgenier på 2000-talet kan jag dessvärre inte komma på.
'

Men vad spelar det för roll? Madonnas framförande av låtarna visar på en synnerligen fin musikalitet och känslighet för musiken. Hon är rejält musikalisk. Även om "en man" har skrivit hennes låtar. Det är som med Frank Sinatra, rejält musikalisk man som vet precis hur han ska använda sin musikalitet för att det både ska låta vackert, svängigt och känslosamt. Även om många av hans låtar var skrivna av Paul Anka. Tex. den otroligt känslosamma och vackra låter "My Way". Både Madonna och Frankie-boy är/var musikaliska genier, i hur de förmedlar budskap i musik och gör det med perfekt tajming etc. Spelar det då roll att deras låtar är skrivna av andra?!

Och vad har detta med Melissas oönskade barnlöshet att göra? Det var väl inte en musikkarriär hon ville göra?
Citera
2024-01-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
'

Men vad spelar det för roll? Madonnas framförande av låtarna visar på en synnerligen fin musikalitet och känslighet för musiken. Hon är rejält musikalisk. Även om "en man" har skrivit hennes låtar. Det är som med Frank Sinatra, rejält musikalisk man som vet precis hur han ska använda sin musikalitet för att det både ska låta vackert, svängigt och känslosamt. Även om många av hans låtar var skrivna av Paul Anka. Tex. den otroligt känslosamma och vackra låter "My Way". Både Madonna och Frankie-boy är/var musikaliska genier, i hur de förmedlar budskap i musik och gör det med perfekt tajming etc. Spelar det då roll att deras låtar är skrivna av andra?!

Och vad har detta med Melissas oönskade barnlöshet att göra? Det var väl inte en musikkarriär hon ville göra?
Ett tips i all välmening. Följ tråden genom att läsa några inlägg tillbaka. Men visst, det är rejält off topic.
Jag håller med dig, Madonna är så musikalisk
https://www.youtube.com/watch?v=snOcVcFSCRI&ab_channel=Vocaldesigner-VERONICAWORSHIP

Madonna var snygg. Det var liksom hennes tillgång. Och därför fick hon bra låtar. Av män.
Whitney Houston, Mariah Carey och Celine Dion visste hur man fick det att låta vackert, svängigt och känslosamt.
Senast redigerad av censuria 2024-01-14 kl. 07:27.
Citera
2024-01-14, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Oppfinnar-Jocke är man och det bevisar att kvinnor inte kan oppfinna.
Ja och Professor Balthazar var ju faktiskt också man.
Citera
2024-01-14, 10:39
Medlem
Citat:
Samma sak. Karl Marx var en frimurare vars mentor var Moses Hess. En tokreligiös rasist.

Nej, det är inte "samma sak".

Citat:
Gör det.

"Ähh, jo. Alla uppfinningar. Alla upptäckter. Alla teorier (fysiska, kemiska, biologiska, rubb och stubb)."

Citat:
Det gör jag inte alls det. Jag säger att det är män som kommer på saker, kvinnor gör det sällan.

Citat:
Nej, jag ser ner på vänsterextrema, skrikiga och odrägliga feminister. Och det står jag för.

Skulle jag se ner på alla som inte kommer på saker så skulle jag i princip se ner på alla, inklusive mig själv. Jag bara konstaterar att kvinnor som grupp inte ens är i närheten av att kommer på så många saker som män gör. Du motsätter dig detta. Det går inte så bra.
1. Det är inte ett skit "extremt" att vara vänster i Sverige idag, Sverige har varit "vänster" nu snart 100 år. Det extrema är snarare konservatism, extremnationalism och alla varianter av hat mot andra grupper än sin egna..rasister, homofober och misogynister och "elitister" människor som tycker vi ska lägga ner välfärdsstaten så att en liten elit kan roffa åt sig maximakt igen på alla andras bekostnad.
2. Av samma anledning är det inte vänstern i Sverige idag som är de "skrikiga".
3. Att anse att kvinnor och män har samma värde och därmed ska ha samma rättigheter och möjligheter är inte ett endaste skit "odrägligt". Odrägligt är dess motsatt, det som du står för här...att män ska värderas högre än kvinnor.

Citat:
Jag bryr mig inte heller.
nej du tror massa saker utan att ha en aning om eller minsta respekt för fakta.

Citat:
Varför inbillar ni vänsterextremister er att ni har rätten att bestämma vilka ord som är tillåtna respektive inte? Kulturbolsjevism är ett jättebra ord på en vedervärdig rörelse.

Vem hittade på ordet?
VAD exakt står detta ord för? Har du ens en susning över vad det är för något du sitter och "skriker" om här? eller plockar du bara ett ord som du tycker låter lite "ballt" från dina kompisar på nätet?

Kan du ens förklarar för dig själv vilken "rörelse" det är du avser? VAR befinner sig denna "rörelse"? Var är dess "huvudkontor"? Vem/ vilka är dess ledare? VAD exakt sysslar denna "rörelse" med enligt dig? OM du skulle kontakta denna "rörelse" Var ska du då posta ditt lilla mail? hmm?

Tycker du ska gräva lite i dina egna ordval.
Jag har redan länkat dig något du kan börja med.
Citera
2024-01-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ett tips i all välmening. Följ tråden genom att läsa några inlägg tillbaka. Men visst, det är rejält off topic.
Jag håller med dig, Madonna är så musikalisk
https://www.youtube.com/watch?v=snOcVcFSCRI&ab_channel=Vocaldesigner-VERONICAWORSHIP

Madonna var snygg. Det var liksom hennes tillgång. Och därför fick hon bra låtar. Av män.
Whitney Houston, Mariah Carey och Celine Dion visste hur man fick det att låta vackert, svängigt och känslosamt.

Jag tycker verkligen inte att Madonna är snygg. Och jag syftar på "Like A Prayer" och sådana låtar. Lyssna på den. Där har du musikaliteten. De andra du nämner är inte min kopp the´, visst, de vet hur de ska använda sina röster, det får jag ge dem, men trista låtar. Men iof. Mariah Careys "All I Want For..." är en härlig låt, men hon låter skrikig i den. Dock vacker och sexig som en sommardag, är hon i tillhörande video.

Frank Sinatra, finns ingen. Vare sig man eller kvinna som kommer upp i hans klass.

Men ja. Off topic.

Melissa kan fortfarande få barn, antar jag. Hon är 39 år. Inte 49 år. Sedan kanske hon inte kan få exakt saker i den ordning hon förmodligen skulle önska. Hon kanske får skaffa barn nu och man senare.
Citera
2024-01-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Det är inte ett skit "extremt" att vara vänster i Sverige idag, Sverige har varit "vänster" nu snart 100 år.

Sverige är ett extremt land i det mesta, och sticker ut i en internationell kontext. Det du står för är en liten parentes i historien och som självklart inte kan betraktas som något annat än extremt då det går emot så mycket av det naturliga. Femismen är helt besatt av att förvandla kvinnor till män och män till kvinnor, vilket går emot vår biologi. Resultatet är en katastrof med mängder av förvirrade kvinnor och män som mår sämre än någonsin och ett samhälle som är i total upplösning. Att försöka slåss mot sin natur leder alltid till katastrof och är självklart ett extremt beteende per definition. Ovanpå det har din ideologi lett till att svenska kvinnor förökar i så pass liten grad att vi går mot vår egen utrotning.

Konservativa värden är däremot det normala och hälsosamma: kärnfamiljen, äktenskap, meningsfulla relationer, ansvar och gemenskap. Att som du, förespråka en ideologi och samhälle, där män och kvinnor är i ständig konflikt och ska tävla mot varandra är givetvis extremt. Det normala och hälsosamma är att inse att män och kvinnor är olika, har olika styrkor som kompletterar varandra och därav har olika roller i ett fungerade samhälle.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-14 kl. 15:48.
Citera
2024-01-14, 16:02
Avslutad
Citat:

"Ähh, jo. Alla uppfinningar. Alla upptäckter. Alla teorier (fysiska, kemiska, biologiska, rubb och stubb)."

1. Det är inte ett skit "extremt" att vara vänster i Sverige idag, Sverige har varit "vänster" nu snart 100 år. Det extrema är snarare konservatism, extremnationalism och alla varianter av hat mot andra grupper än sin egna..rasister, homofober och misogynister och "elitister" människor som tycker vi ska lägga ner välfärdsstaten så att en liten elit kan roffa åt sig maximakt igen på alla andras bekostnad.
3. Att anse att kvinnor och män har samma värde och därmed ska ha samma rättigheter och möjligheter är inte ett endaste skit "odrägligt". Odrägligt är dess motsatt, det som du står för här...att män ska värderas högre än kvinnor.

nej du tror massa saker utan att ha en aning om eller minsta respekt för fakta.

Vem hittade på ordet?
VAD exakt står detta ord för? Har du ens en susning över vad det är för något du sitter och "skriker" om här? eller plockar du bara ett ord som du tycker låter lite "ballt" från dina kompisar på nätet?

Kan du ens förklarar för dig själv vilken "rörelse" det är du avser? VAR befinner sig denna "rörelse"? Var är dess "huvudkontor"? Vem/ vilka är dess ledare? VAD exakt sysslar denna "rörelse" med enligt dig? OM du skulle kontakta denna "rörelse" Var ska du då posta ditt lilla mail? hmm?

Människor har inte samma värde, det är tveklöst. Att påstå att kvinnor och män har samma värde visar bara att man inte förstår någonting.

Kvinnor och män har olika roller. Det betyder inte att kvinnans roll är mindre värd, bara att den är något annat. Ni tror att gräset är grönare på andra sidan, men det är det inte. Ni får acceptera att ni är svagare och mindre framgångsrika i de fält i samhället som män har skapat. Det betyder inte att en kvinnlig individ alltid är sämre i dessa områden än en manlig individ, men generellt så är ni absolut svagare. Och ni blir allt sämre på att utnyttja era kvinnliga fördelar eftersom ni tror att ni måste vara som män. Eftersom ni inte är män så misslyckas ni konsekvent att vara som män.

Det har inget mer människovärde att göra. Du förväxlar penningvärde med människovärde. Ta tex damidrott, eller ska vi kalla det handikappidrott, där tjänar ni så lite pengar för att ni är så kass. 15-åriga pojkar kan slå ett damlandslag i fotboll. Det säger allt.

Men detta kan ni inte skylla på män, att ni får lite betalt i idrott. För det är ni kvinnor som sviker damidrotten. Det finns lika många kvinnor som män i befolkningen. Om kvinnor hade slutit upp i samma publikantal för damidrott som män gör i herridrott så hade ni tjänar lika mycket pengar. Men ni vill inte heller titta på skiten, eftersom det är så låg nivå. Istället försöker ni få till att damidrotten ska få högre betalt på bekostnad av männens intäkter. Patetiskt.

Det behöver inte ligga någon värdering i att kvinnor saknar förmåga på många av de områden som män har skapat i samhället, bara ett konstaterande. När vissa av er har så svårt att acceptera det så blir det svårt att respektera er.

Skapa ert eget utrymme i samhället istället för att försöka kvotera in er på bekostnad av män. Frågan är varför ni inte redan gjort det?

Er avundsjuka är sjukt osnygg. Väx upp!
Citera
2024-01-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Människor har inte samma värde, det är tveklöst. Att påstå att kvinnor och män har samma värde visar bara att man inte förstår någonting.

Lär dig vad begreppet "lika värde" står för tack.
Och jo män och kvinnor har självklart samma värde.

Citat:
Kvinnor och män har olika roller. Det betyder inte att kvinnans roll är mindre värd
,
bestäm dig tack, har kvinnor och män olika värden eller har de inte?

Citat:
Bara att den är något annat. Ni tror att gräset är grönare på andra sidan, men det är det inte. Ni får acceptera att ni är svagare och mindre framgångsrika i de fält i samhället som män har skapat. Det betyder inte att en kvinnlig individ alltid är sämre i dessa områden än en manlig individ, men generellt så är ni absolut svagare. Och ni blir allt sämre på att utnyttja era kvinnliga fördelar eftersom ni tror att ni måste vara som män. Eftersom ni inte är män så misslyckas ni konsekvent att vara som män.
Det har inget mer människovärde att göra. Du förväxlar penningvärde med människovärde. Ta tex damidrott, eller ska vi kalla det handikappidrott, där tjänar ni så lite pengar för att ni är så kass. 15-åriga pojkar kan slå ett damlandslag i fotboll. Det säger allt.

Kvinnor är inte "svagare". Fatta att styrka kan man ha på en mängd områden. Fysiskt, mentalt, hälsomässigt, kreativt, biologiskt, intellektuellt, socialt, arbetsmässigt etc etc etc.

Det är trams på extrem låg nivå att kläcka ut sig att män skulle vara "starkare" än kvinnor på alla områden, baserat på att ni är X% större, det är ni alltså inte.

Citat:
Men detta kan ni inte skylla på män, att ni får lite betalt i idrott. För det är ni kvinnor som sviker damidrotten. Det finns lika många kvinnor som män i befolkningen. Om kvinnor hade slutit upp i samma publikantal för damidrott som män gör i herridrott så hade ni tjänar lika mycket pengar. Men ni vill inte heller titta på skiten, eftersom det är så låg nivå. Istället försöker ni få till att damidrotten ska få högre betalt på bekostnad av männens intäkter. Patetiskt.

Att kvinnor får mindre betalt i idrott än män beror på att vi kommer från en lång historia av att förbjuda och underprioritera kvinnoidrott. Detta håller på att ändras och i en framtid så kommer lönerna högst troligt ligga ungefär samma.
Och din föreställning av att alla sportintresserade enkom sitter och tittar på sitt eget köns idrott är ju nonsens. Massa kvinnor har genom tiderna hejat på manliga sportutövare och betalt via skatt och biljettintäkter för manlig idrott. Vår gemensamma skatt ska självklart fördelas lika mellan könen.

Citat:
Det behöver inte ligga någon värdering i att kvinnor saknar förmåga på många av de områden som män har skapat i samhället, bara ett konstaterande. När vissa av er har så svårt att acceptera det så blir det svårt att respektera er.

Nä, bara det att det är en ren lögn.
Kvinnor saknar inte något av mänskliga förmågor förutom en enda, mäns förmåga att producera och ejakulera spermier, det klarar inte biologiska kvinnor, på samma sätt som biologiska män inte klarar producera ägg, bära och utveckla ett foster, föda samt amma, i vart fall ammar ni rätt kasst.
Och män har inte "skapat" alla områden i samhället.

Kivnnor kan springa, lyfta, tänka, kommunicera, äta, lära sig saker, arbeta, planera behöver jag fortsätta?

Citat:
Skapa ert eget utrymme i samhället istället för att försöka kvotera in er på bekostnad av män. Frågan är varför ni inte redan gjort det?

Er avundsjuka är sjukt osnygg. Väx upp!

Vadå "eget utrymme"? Ska vi skapa en egen planet eller vad hade du tänkt dig?
Kvinnor har exakt samma rätt som män att verka och kräva rättigheter på denna planet och i dess samhällen som män.

Väx upp själv istället!
Citera
2024-01-14, 18:00
Medlem
Citat:
Jo, det är det. Att du inte kan se det är inte mitt fel.

Citat:
Och du bara råkade glömma min mening som följde härefter. Hur löd den nu igen? Jag har förklarat dessa ord för dig.

Citat:
[b][i]1. Det är inte ett skit "extremt" att vara vänster i Sverige idag, Sverige har varit "vänster" nu snart 100 år. Det extrema är snarare konservatism, extremnationalism och alla varianter av hat mot andra grupper än sin egna..rasister, homofober och misogynister och "elitister" människor som tycker vi ska lägga ner välfärdsstaten så att en liten elit kan roffa åt sig maximakt igen på alla andras bekostnad.
Den svenska vänstern innan 68-rörelsen var inte extrem, den blev det sedan. Succesivt.

"Att föra en tanke eller idé till sin yttersta spets utan att ge utrymme för kompromisser" är självaste definitionen på extremism. Det säger sig självt att konservatismen inte kan vara extremistisk då den vill skynda långsamt med förändringarna. Nej, progrresiva ideologier är allt som oftast extremistiska, och dessa idéer bärs av kommunister, liberaler och fascister. Konservatism är antidefinitionen på extremism. Stalin tyckte också att alla människor skulle ha samma rättigheter och möjligheter. Om du tänker efter; Det är ideologier som kämpar för rättvisa som blir extremistiska. Ju mer kamp för rättvisa, desto mer extremistiska. Att lägga ner välfärdsstaten vill liberaler, inte konservativa.

Citat:
[b][i]nej du tror massa saker utan att ha en aning om eller minsta respekt för fakta.
Ok då, jag var orättvis. Berätta vad du har för jobb.

Citat:
[b][i]Vem hittade på ordet?

Jag vet exakt vad kulturmarxism handlar om, och efter alla dina år här vet du också detta. Annars finns denna tråd:
(FB) Vad är kulturmarxism?
Senast redigerad av censuria 2024-01-14 kl. 18:31.
Citera
2024-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag tycker verkligen inte att Madonna är snygg. Och jag syftar på "Like A Prayer" och sådana låtar. Lyssna på den. Där har du musikaliteten. De andra du nämner är inte min kopp the´, visst, de vet hur de ska använda sina röster, det får jag ge dem, men trista låtar. Men iof. Mariah Careys "All I Want For..." är en härlig låt, men hon låter skrikig i den. Dock vacker och sexig som en sommardag, är hon i tillhörande video.

Frank Sinatra, finns ingen. Vare sig man eller kvinna som kommer upp i hans klass.

Men ja. Off topic.

Melissa kan fortfarande få barn, antar jag. Hon är 39 år. Inte 49 år. Sedan kanske hon inte kan få exakt saker i den ordning hon förmodligen skulle önska. Hon kanske får skaffa barn nu och man senare.
Jag avskyr Madonna (personligheten), men jag måste ändå säga att jag tyckte hon var förbannat vacker i sin ungdom.
Jag vet att hennes gamla låtar var bra, men de sjöngs av henne för att hon var vacker och inte främst för att hon hade en vacker sångröst. Inget fel på rösten, men trots allt ganska medioker i de kretsarna hon tillhör.
Gällande Mariah Carey så ja, jag gillar inte heller den sortens röst med weilande och så, men jag hör ju att hon är extremt skicklig på att använda den.
Senast redigerad av censuria 2024-01-14 kl. 18:50.
Citera
2024-01-14, 19:56
Medlem
Citat:
Vadå "eget utrymme"? Ska vi skapa en egen planet eller vad hade du tänkt dig?
Tja, en bra början vore ju om ni skapade era egna företag tex. Då kan ni anställa hur många kvinnliga chefer som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in