2023-12-14, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
är väl "svenskar" som vanligt

I Danmark?
Citera
2023-12-14, 17:20
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Om Hamas har förgreningar in i Sverige,vad kan tänkas bli eventuella måltavlor? Nåt sofistikerat dåd eller random galningsdåd? Kärnkraftverk,gift i dricksvatten eller självmordsbombare i galleria eller bil in i folkmassa på gatan?

Jag skulle gissa på lite mer av "old-school-terrorism" riktad mot mål kopplade till Israel, USA och judar. IS ville döda oss alla. Hamas har lite mer av en ideologi och deras fiender är Israel och USA.
Citera
2023-12-14, 17:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Tyvärr är det nog väldigt svårt att stoppa. Jag skulle nog dessutom säga att den allra största faran för svensk del när det kommer till risken för terrordåd är att det svenska rättssamhället har havererat. Polisen funkar inte när problemen är så omfattande. Vi har mängder av människor som lever utanför samhället och mängder av kriminella med rötterna i mellanöstern. Vi klarar ju inte av att få stopp på gängkrigen så hur i helvete skulle vi kunna förhindra samma människor från att begå terrordåd?

Har väl förhindrats ett par ggr redan sedan sist? Nazisten med bombfabriken utanför Falköping t.e.x.
Citera
2023-12-14, 17:22
Avstängd
Citat:
Om Hamas har förgreningar in i Sverige,vad kan tänkas bli eventuella måltavlor? Nåt sofistikerat dåd eller random galningsdåd? Kärnkraftverk,gift i dricksvatten eller självmordsbombare i galleria eller bil in i folkmassa på gatan?

Jag tror att Synagogor och judar är primärt mål för dom. Dina fantasier kan du ju försöka sälja, men dom är knappast udda. Jag har ännu bättre planer om du vill skriva ett manus. Hör av dig i DM i så fall.
Citera
2023-12-14, 17:27
Medlem
På något sett magiskt komiskt när Muslimer och vänsterpack alltid dundrar in i början av trådar som denna och lägger kommentarer som Öööhhhh, inga snabba slutsatser nu jävla nassar, det kan lika gärna vara höööööger exxxxtrema juuueehhh.

När då bevisen hopas efter 30 minuter försvinner de som en avlöning, och tystnaden är total.
Citera
2023-12-14, 17:29
Medlem
Overminds avatar
Bra jobbat av Danmark! Känns som det kommer smälla utav helvete snart här i Norden!!
Citera
2023-12-14, 17:30
Medlem
Citat:

Det finns ju fullt av palestinier här i landet tack vare Reinfeldt och Löfven.
Citera
2023-12-14, 17:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Nej, enligt Israel. Läs mer än rubriker så slipper du framstå som ett arsel.

Kan ta tid, jag fattar, men för allt du läser blir du både smartare och mer läskunnig.
Enligt polisen i Danmark är det Hamas och enligt åklagare i Tyskland är de gripna där Hamas.

https://www.spiegel.de/politik/hamas-mitglieder-sollen-anschlaege-in-europa-geplant-haben-vier-festnahmen-a-bbcceea4-336f-46ae-8f2a -a21808c929fd
Citera
2023-12-14, 17:33
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Har väl förhindrats ett par ggr redan sedan sist? Nazisten med bombfabriken utanför Falköping t.e.x.

Fast han hade ju inte planerat nåt dåd och han friades för det i tingsrätten. Dessutom är organiserade högerextremister en helt annan femma, eftersom de är rätt få och lätta att ha koll på. Slå istället ihop gängkriminella och personer med islamistsympatier och vi pratar om tusentals och åter tusentals som dessutom bevisligen har tillgång till militära vapen som används varje vecka. Nazistfjanten utanför Falköping hade inga vapen alls utan hade försökt skriva ut ett vapen med 3D-skrivare. Det är lite svårt att ta såna individer på allvar..
Citera
2023-12-14, 17:41
Medlem
Hur kan dessa bli tagna hela tiden? Planerar dom terrordåden över facebook eller?
Citera
2023-12-14, 17:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Enligt polisen i Danmark är det Hamas och enligt åklagare i Tyskland är de gripna där Hamas.

https://www.spiegel.de/politik/hamas-mitglieder-sollen-anschlaege-in-europa-geplant-haben-vier-festnahmen-a-bbcceea4-336f-46ae-8f2a -a21808c929fd

Ja uppdaterat nu.

Citat:
Samtliga ska ha varit medlemmar i Hamas under en lång tid och ska ha kopplingar till nätverkets militära ledarskikt.

– De misstänkta planerade att föra in vapen till Berlin för att attackera judiska institutioner, säger den tyska riksåklagaren i ett uttalande.

Lite som det står skrivet i vår gamla plan om Ryssen anfaller. Då ska vi begå terrorattacker i St.Petersburgs tunnelbana.
Citera
2023-12-14, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast han hade ju inte planerat nåt dåd och han friades för det i tingsrätten. Dessutom är organiserade högerextremister en helt annan femma, eftersom de är rätt få och lätta att ha koll på. Slå istället ihop gängkriminella och personer med islamistsympatier och vi pratar om tusentals och åter tusentals som dessutom bevisligen har tillgång till militära vapen som används varje vecka. Nazistfjanten utanför Falköping hade inga vapen alls utan hade försökt skriva ut ett vapen med 3D-skrivare. Det är lite svårt att ta såna individer på allvar..

Förstår att du blev kränkt av att jag pekade ut en broder. Det har stoppats ett par jihadistiska dåd också. Nöjd så?

Min poäng är att det stoppats och inte skett särskilt många här sedan Drottninggatan va? Håller du med om att du kanske målar fan på väggen efter dina egna hjärnspöken ändå? Senaste terrordåd här i Norden som faktiskt utfördes var 2019 i Norge, Bærum. Hur GM såg ut låter jag vara osagt då du verkar ta illa upp när man påpekar det.

Och du spelar ner token i Falköping. Läs FUP. Kolla bilder. Han hade redan printat och stulit konstgödsel, var på väg att stjäla mer. Inspirerad av Breivik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in