2023-12-11, 14:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag har jävligt svårt att se dem som jobbar i kundtjänst verkligen brinner för att prata med människor eller lastbilschaufförer gillar att stå ute i kylan och skall lasta av gods 06.43 på morgonen i Luleå.

Trivs ni helt ärligt på erat jobb?

Våra farföräldrar som jobbade under 50/60-talet fick minsann bita ihop.

Eftersom jag har ett flashback-jobb med 2 mille i årslön och ytterligare 2 mille i bonus så kan jag säga att...ja, jag trivs med mitt jobb. 😛
Citera
2023-12-11, 14:49
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Eftersom jag har ett flashback-jobb med 2 mille i årslön och ytterligare 2 mille i bonus så kan jag säga att...ja, jag trivs med mitt jobb. 😛

Jag har faktiskt 2,3 mille i årslön IRL men det betyder inte att jag tycker om att jobba. Svintråkigt.
Men jag anser det är en ok transaktion. Jag går till jobbet, gör tillräckligt för att folk ska vara nöjda och får 200000 i månaden i gengäld. Men hade hellre slappat hela dagarna. Ingen som vill betala mig för det tyvärr.
Citera
2023-12-11, 14:53
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Jag har faktiskt 2,3 mille i årslön IRL men det betyder inte att jag tycker om att jobba. Svintråkigt.
Men jag anser det är en ok transaktion. Jag går till jobbet, gör tillräckligt för att folk ska vara nöjda och får 200000 i månaden i gengäld. Men hade hellre slappat hela dagarna. Ingen som vill betala mig för det tyvärr.

Så ribban för flashback-lön har höjts till 2,3 mille? Intressant. Jag hoppas verkligen att du är ironisk för du är väl inte så korkad att du tror att någon går på det där skitsnacket?
Citera
2023-12-11, 14:54
Medlem
Vitiss avatar
Jag tycker verkligen om mitt arbete.
Jag träffar en mängd olika människor, och jag får lösa deras (byggtekniska) problem.
Är konstruktivt, lärorikt och tacksamt.
Citera
2023-12-11, 14:55
Medlem
over9ks avatar
Att ha haft riktiga skitjobb innan mitt nuvarande ordentliga jobb gör att jag uppskattar det ännu mer. Dock kommer man nog aldrig ifrån vissa störiga moment oavsett jobb, och i synnerhet idioter till kollegor har jag lärt mig finns överallt.
Citera
2023-12-11, 15:02
Medlem
Kottkompotts avatar
Mjo, typ egentligen.

Personlig assistent, snittar 26 netto, får typ 10% löneökning efter nyår p.g.a. ny anordnare och nepotism, samt att frun äntligen ska börja jobba på samma ställe, så det blir bra tillskott.

Väldigt lättsamt jobb, men jag hade väldigt gärna velat jobba med något inom teknisk industri där jag kunde utvecklas och klättra karriärsmässigt.
Visserligen sliter jag inte ihjäl mig här, verkligen inte. Tvärtom.
Men vissa dagar så är det svårt att släppa telefonen om kvällen på passet och sluta ångestscrolla Reddit eller dylikt. Känner mig ibland så göralös att jag istället helt maniskt sitter uppe hela natten (när vi egentligen har sovande jour) och läser om Azure eller nåt.
Citera
2023-12-11, 15:05
Medlem
Finns bra och dåliga dagar så klart men har varierade arbetsuppgifter och kul kollegor, så oftast flyger dagarna förbi.

Hade jag gått hit om jag inte behövde lönen? Knappast...
Citera
2023-12-11, 15:15
Medlem
Har både gillat och inte gillat mitt jobb i kundtjänst. Själva arbetsuppgiften, att lösa folks problem och svara på frågor, älskade jag och saknar än i dag. Hade inte heller något emot arga kunder och tog ofta emot samtal från upprörda kunder från kollegor som inte orkade.
Det som var mindre kul var det runtomkring, det är typiskt ett jobb för yngre med kanske lite mindre disciplin och erfarenhet och var därför rätt detajstyrt med exakt hur man skulle ställa in telefonen om man gick på toa osv. Efter ett tag kände jag att jag var för gammal för sådant så jag bytte till en annan tjänst med förtroendetid men mindre kundkontakt.
Runtomkringet nu är perfekt men arbetsuppgifterna inte lika roliga haha.
Citera
2023-12-11, 15:15
Medlem
Bassplays avatar
Jag tänker ofta att jag hade kunnat ha det värre och det hjälper.

Jag slipper åtminstone slita sönder mig i tex hemtjänst eller städ, eller på någon svettig fabrik , men visst skulle min arbetssituation kunna vara bättre.
Citera
2023-12-11, 15:23
Medlem
Hade ett jobb som tråkade ut mig och gav mig ständiga migränattacker. Sa upp mig och hittade till slut ett jobb som är det bästa jag haft.
Citera
2023-12-11, 15:36
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Sverige har haft förutsättningar att korta ner arbetstiden men nu har det tåget gått. Förhoppningsvis vill människor hellre vara lediga än att jobba.

Går inte när du som jobbar skall försörja så många som inte jobbar. Den verkliga arbetslösheten i Sverige är hög. Andel sysselsatta är inte samma sak som de som arbetar på riktigt.

För att svara på TS fråga så, nej jag trivs ej med mitt nuvarande arbete. Det är inte roligt att vara den löneslav jag är. Hade hellre haft ett intresse som arbete.
Citera
2023-12-11, 15:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Mjo, typ egentligen.

Personlig assistent, snittar 26 netto, får typ 10% löneökning efter nyår p.g.a. ny anordnare och nepotism, samt att frun äntligen ska börja jobba på samma ställe, så det blir bra tillskott.

Väldigt lättsamt jobb, men jag hade väldigt gärna velat jobba med något inom teknisk industri där jag kunde utvecklas och klättra karriärsmässigt.
Visserligen sliter jag inte ihjäl mig här, verkligen inte. Tvärtom.
Men vissa dagar så är det svårt att släppa telefonen om kvällen på passet och sluta ångestscrolla Reddit eller dylikt. Känner mig ibland så göralös att jag istället helt maniskt sitter uppe hela natten (när vi egentligen har sovande jour) och läser om Azure eller nåt.

Patetiskt att du måste ljuga om ditt skitjobb. Snittlönen för pa är 26618 kr brutto:

https://assistanskoll.se/Guider-om-personliga-assistenters-loner.html#SCB:s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in