Citat:
Ursprungligen postat av
JajoNej666
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGgEqd/nytt-forsvarssamarbete-mellan-usa-och-sverige-klart
Sverige och USA har undertecknat ett nytt försvarssamarbete.
Avtalet ger amerikansk militär tillgång till svenska baser.
– Det är en historisk dag, säger försvarsminister Pål Jonsson (M) till TT i natt.
Det jag länge talat om men folk på FB skrattade åt mig. Haha Putin skrämmer skiten ur USA vänta bara tills vi har kärnvapen på vår mark.
Sverige behöver inte gå med i NATO enligt mig, står i artikeln som ni kan läsa att USA snabbt kan vara på plats vid en allvarlig kris i och med det här nya avtalet....
Haha svenskarna öppnar analen och är jätte glada just nu!
Vad tycker ni är det här goda nyheter haha?
Vad ska man tycka?
Är väldigt kluven, har inget emot en allians med USA, det trista är tillvägagångssättet som det genomförts, sedan funderar man på EU, s tankar kring detta. Verkar ohållbart i längden. Är Neutralitet ett minne blott nu?
Den 6 dec. i svt aktuellt kommenterade ( kd) Mikael Oscarsson på frågan hur rättssäkert det är att lita på usa, då svarade han att USA är ingen bananrepublik.
Det kan nog stämma, för i detta fallet känns det som Sverige är en bananrepublik.
Ursäkta ordvalet känns förlegat och nedsättande som N ordet faktiskt. Utan jag citerar bara Mikael Oscarsson.