2023-12-05, 15:18
  #97
Medlem
Låter som random lättkränkt blatte som har svårt att anpassa sig till ett västerländskt, civiliserat samhälle. Sverige av idag, grattis alla!
Citera
2023-12-05, 15:57
  #98
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Frågan är om det är den självgode mannen med halsduk på sina Facebookbilder? Den första killen som dyker upp, när man söker på namnet, inne på Facebook.

Det står att han bor i Zagreb, men det behöver ju inte betyda att han bor där.

Postar inte länken, om det nu mot all förmodan INTE är rätt kille.

Der findes en Facebook-profil med dette AH-navn, efterfulgt af et tilnavn: (Car), og denne mand har for 3 dage siden lavet et par opslag med Beyonce, hvor han selv har tilføjet tekst som fx. "RIP rasist Sweden" eller "RIP rasists. Soon I will issue my will."

Denne mand lyder til at have et lidt anstrengt forhold til Sverige, synes jeg nok!
__________________
Senast redigerad av Marielyst 2023-12-05 kl. 16:01.
Citera
2023-12-05, 16:09
  #99
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Det är han.

Bosnisk familj.

Bor med en Aida i Malmö. Det är dock inte hans fru eller flickvän.

Han har nog två olika profiler på Facebook. Den sista, som Marielyst under talar om, har killen dolt sitt ansikte med telefonen i spegelbilden. Men det verkar vara samma lirare.

Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Der findes en Facebook-profil med dette AH-navn, efterfulgt af et tilnavn: (Car), og denne mand har for 3 dage siden lavet et par opslag med Beyonce, hvor han selv har tilføjet tekst som fx. "RIP rasist Sweden" eller "RIP rasists. Soon I will issue my will."

Denne mand lyder til at have et lidt anstrengt forhold til Sverige, synes jeg nok!

Intressant. Det känns som att han har högst begränsade planer inför sin framtid. Som att han skulle ta sig själv av daga. Annars pratar man väl inte om sitt testamente som en 43-årig porrskadad och lättkränkt äckeltott.

Tröttsamt med det där eviga rasistkortet så fort man inte får sin vilja fram.
Citera
2023-12-05, 16:24
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Der findes en Facebook-profil med dette AH-navn, efterfulgt af et tilnavn: (Car), og denne mand har for 3 dage siden lavet et par opslag med Beyonce, hvor han selv har tilføjet tekst som fx. "RIP rasist Sweden" eller "RIP rasists. Soon I will issue my will."

Denne mand lyder til at have et lidt anstrengt forhold til Sverige, synes jeg nok!

Om har har flytt till Zagreb så saknar vi honom nått oerhört.
Citera
2023-12-05, 16:30
  #101
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Han har nog två olika profiler på Facebook. Den sista, som Marielyst under talar om, har killen dolt sitt ansikte med telefonen i spegelbilden. Men det verkar vara samma lirare.



Intressant. Det känns som att han har högst begränsade planer inför sin framtid. Som att han skulle ta sig själv av daga. Annars pratar man väl inte om sitt testamente som en 43-årig porrskadad och lättkränkt äckeltott.

Tröttsamt med det där eviga rasistkortet så fort man inte får sin vilja fram.

En anden interessant ting er denne persons baggrundsbillede: Klik på det og zoom ind, og det viser sig at være en elevator i en offentlig bygning. Der er ikke personnavne på etagerne, men navne på afdelinger, som i en offentlig bygning.

Nå, nu må jeg vist holde lidt igen med min "han passer som fod i hose"-person!
Citera
2023-12-05, 16:42
  #102
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Är väldigt nyfiken på vad det var för typ av porr. Även syftet hade varit intressant att veta, gissar dock på att det återigen är en krigsskadad blatte med noll impulskontroll
Get porr, araber gillar ju getter så inte helt uteslutet att han visade nån kusin ( eller sig själv ) när dom knullade en get.
Citera
2023-12-05, 17:56
  #103
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Der findes en Facebook-profil med dette AH-navn, efterfulgt af et tilnavn: (Car), og denne mand har for 3 dage siden lavet et par opslag med Beyonce, hvor han selv har tilføjet tekst som fx. "RIP rasist Sweden" eller "RIP rasists. Soon I will issue my will."

Får hoppas att Säpo har koll på den här människan, låter som potentiell terrorist.
Citera
2023-12-05, 19:38
  #104
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
En anden interessant ting er denne persons baggrundsbillede: Klik på det og zoom ind, og det viser sig at være en elevator i en offentlig bygning. Der er ikke personnavne på etagerne, men navne på afdelinger, som i en offentlig bygning.

Nå, nu må jeg vist holde lidt igen med min "han passer som fod i hose"-person!

Det är från Sjukhuset, ser ut att vara från röntgenavdelningen.
Citera
2023-12-05, 20:21
  #105
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
En anden interessant ting er denne persons baggrundsbillede: Klik på det og zoom ind, og det viser sig at være en elevator i en offentlig bygning. Der er ikke personnavne på etagerne, men navne på afdelinger, som i en offentlig bygning.

Nå, nu må jeg vist holde lidt igen med min "han passer som fod i hose"-person!

Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Får hoppas att Säpo har koll på den här människan, låter som potentiell terrorist.

Den här personen är mycket farlig.

Och jag skulle råda samtliga som kommit i kontakt med honom, både de stackare på kommunen. Men även andra som han uttryckt ett agg emot, att verkligen ta höjd för att han kan angripa dem fysiskt i någon form.

Han är i mina ögon kapabel att ta det här hur långt som helst. Och han är beredd att dö på kuppen. Hoppas att jag har helt fel.
Citera
2023-12-05, 21:05
  #106
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är själva inkonsekvensen i hatbrottslagstiftningen.
Hatbrott som brott finns inte mot svenskar.

Att uttrycka hat mot svenskar på grund av deras svenska ursprung är därför inte ett juridiskt hatbrott.
Det borde vara det enligt lagstiftarna, men det är inte så i praktiken.

Det där är faktiskt fel. Fast du har nästan rätt. Rasism mot svenskar är inte lika allvarligt som rasism mot invandrare. Sökte på det du pratar om för ett tag sedan och hittade ett prejudikat.

Det motiverades med att svenskar är majoritets-befolkning vilket förstås är helt sjukt.
Citera
2023-12-05, 22:10
  #107
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Borde inte det kvalificera som ett hatbrott?
Det kan man ju fundera på. Det går dock bara åt ett håll.
Citera
2023-12-05, 22:10
  #108
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Hur fick du det till att jag menade det?
Finns väl inga tvivel att han inte skulle avskedas.
Frågan var varför inte detta kommit fram förrän ett år senare.
1. Du nämnde just den månaden när avskedandet blev aktuellt.
Själva brottet låg ju långt senare.
2. Det tar ju lite tid innan processen kommer fram till rättegång.
Processen har nog tagit lite tid . Kanske är orsaken att det bara är SMS-bevis
och då har det inte kommit upp förrän nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in