2024-07-14, 12:12
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
HIV i mina hjärna? Fan jag diggar ändå den diagnosen! Det kanske iofs bekräftar att du är rätt ute? 🤔

Men gällande vadet med Free sitter jag tyst, lugnt och ödmjukt och bidar min tid med vetskapen om att vi inte ens kommit halvvägs ännu. Hetsen lämnar jag till er och jag förstår att ni känner att ni måste passa på innan det är kört.

Haha, sitta tyst, lugnt och och ödmjukt är allt annat än vad du gör

Helt ok att hata DIF som vilken annan klubb som helst. Det jag undrar över är din analys eftersom du är allt annat än ointelligent. Jobbigt spelschema väntar? Ja. Samma som i inledande fem. Guldhoppet lever dock än i omgång 13 🥳
Citera
2024-07-14, 12:23
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, sitta tyst, lugnt och och ödmjukt är allt annat än vad du gör

Helt ok att hata DIF som vilken annan klubb som helst. Det jag undrar över är din analys eftersom du är allt annat än ointelligent. Jobbigt spelschema väntar? Ja. Samma som i inledande fem. Guldhoppet lever dock än i omgång 13 🥳
Min analys är inte så jäkla avancerad egentligen. Den grundar sig mest på att Bosse är trött. Rätt störande bara när trötta värvningar som tex Hummet snubblar in ett gäng drömmål från långt avstånd..

Men som i sagan med haren och sköldpaddan lär det visa sig att loppet inte är över ännu. Ni må springa i cirklar kring sköldpaddan för tillfället men när hybrisen får er att slappna av och lägger er för att vila kommer sköldpaddan fram och sliter halsen av er precis som i sagan. Sedan kan vi defilera hela vägen in i mål!
Citera
2024-07-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Tråkigt att Heier inte får det att fungera i mitten, hade varit perfekt nu. Men skadar inte heller att ha en Milleskog eller Persson som inhoppare.

Få in alla fyra är väl bara möjligt om Persson/Milleskog kan bilda ett traditionellt anfallspar med Salech.

Precis, det hänger på att Heier löser sin roll för jag har svårt att se att Jocke och Noel inte ska spela kant. Med tanke på hur mycket bättre alla dom fyra är jämfört med Lindberg är det dock svårt att tro att vi inte kommer testa. Är öppen för att testa Olsson också som jag tycker börjar se bra ut.
Citera
2024-07-14, 13:53
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
HAHAHA

Värnamo känns som en ganska trygg seger ändå. KoT har fått igång offensiven i år.

Måste kännas skönt att kunna heja på bägge klubbarna idag som den smålänning du är
Citera
2024-07-14, 14:10
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Måste kännas skönt att kunna heja på bägge klubbarna idag som den smålänning du är

Sexpoängsmatch?
Citera
2024-07-14, 16:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Min analys är inte så jäkla avancerad egentligen. Den grundar sig mest på att Bosse är trött. Rätt störande bara när trötta värvningar som tex Hummet snubblar in ett gäng drömmål från långt avstånd..

Men som i sagan med haren och sköldpaddan lär det visa sig att loppet inte är över ännu. Ni må springa i cirklar kring sköldpaddan för tillfället men när hybrisen får er att slappna av och lägger er för att vila kommer sköldpaddan fram och sliter halsen av er precis som i sagan. Sedan kan vi defilera hela vägen in i mål!

Precis som i sagan. Hisingen style.
Citera
2024-07-14, 16:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Fan är du synsk du Trazke?
Citera
2024-07-14, 17:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om den sagan är tysk i grunden så lär väl originalet var nått sånt. Där slutade alla sagor med att alla dog på olika sätt..
Citera
2024-07-14, 17:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Om den sagan är tysk i grunden så lär väl originalet var nått sånt. Där slutade alla sagor med att alla dog på olika sätt..

Ja, tankarna gick till bröderna Grimm/Grym. Där dör folk på de mest groteska sätt.

Men den gode trazke är ju beläst som få och har så klart stenkoll på att "Haren och sköldpaddan" är en av Aisopos fabler och följaktligen har grekiskt ursprung

Finns gott om sköldpaddor i Allsvenskan och alla kan ju inte vinna loppet ... Men Sirius kan nog ta en plats på övre halvan åtminstone.
Citera
2024-07-14, 17:34
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Finns säkert lite olika versioner. Men jag går på den min mamma berättade för mig när jag var liten.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fan är du synsk du Trazke?
Äh! Det verkar ju vara standard att han snubblar in mål från 30m i år så du behöver inte kalla mig Saida ännu.
Citera
2024-07-14, 17:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ja, tankarna gick till bröderna Grimm/Grym. Där dör folk på de mest groteska sätt.

Men den gode trazke är ju beläst som få och har så klart stenkoll på att "Haren och sköldpaddan" är en av Aisopos fabler och följaktligen har grekiskt ursprung

Finns gott om sköldpaddor i Allsvenskan och alla kan ju inte vinna loppet ... Men Sirius kan nog ta en plats på övre halvan åtminstone.
Ah. Det låter bekant ja. Men då hade han fel i så fall. Då skulle det vara att haren och sköldpaddan har sex med varandra och så visar det sig att dom är syskon istället...
Citera
2024-07-14, 18:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Häcken tappade alltså 3-2 till 3-5 på övertid skört….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in