2024-04-02, 11:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
VSK var betydligt vassare i första halvlek än andra, är värt att väga in.

Jo, jag förstår det. Men en match spelas i två halvlekar, för att vara klyschig.
Citera
2024-04-02, 11:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jo, jag förstår det. Men en match spelas i två halvlekar, för att vara klyschig.

Så är det verkligen, aningen förhastat av Niva men matchen hade definitivt kunnat sluta annorlunda. Jag kan vara färgad av hur bedrövligt vi spelade mot dem i gruppspelet men lutar mer åt vsk kring tiondeplats än botten. Kan förstås förändras till hösten när lilldiffen lägger sina smutsiga labbar på Åslund.
Citera
2024-04-02, 11:22
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag blir inte klok på Coulibaly(-lånet). Har det förekommit klausuler i låneavtal typ. Om spelare får speltid så är han gratis, men om han sitter på bänken så står lånande klubb för kostnaden?

I så fall är gränsen 20 minuter i hans fall.
😎
Blir inte heller klok på den jäveln. Själva upplägget är ju att han ska visa upp sig i AIK. När kontraktet går ut i sommar så kan Sheffield United antingen förlänga eller så kritar han på i typ Turkiet. Men spelar han så här uselt så kan ju ingen vara intresserad. Vi får kanske se en Coulibaly i form i någon match om vi har tur.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
För 18 månader sedan spelade Patric Åslund, 21, för Motala i Norrettan.

För ett halvår sedan spelade Marcus Linday, 20, för Assyriska i Division 2.

Att gå ut och äga ett mittfält på det här sättet i en allsvensk debutanthalvlek mot AIK på Friends är såklart exceptionellt.

- Erik Niva
Det var en bra halvlek de gjorde, samtidigt som vi stod för en usel och oinspirerad halvlek. Sen tappade de flåset i andra och efter Modestos mål så hade de en del fina lägen men sätter man inte dem så vinner man inte. Kul att en av nykomlingarna kunde stå upp och inte få premiärstryk iaf.
Citera
2024-04-02, 11:51
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Så är det verkligen, aningen förhastat av Niva men matchen hade definitivt kunnat sluta annorlunda. Jag kan vara färgad av hur bedrövligt vi spelade mot dem i gruppspelet men lutar mer åt vsk kring tiondeplats än botten. Kan förstås förändras till hösten när lilldiffen lägger sina smutsiga labbar på Åslund.

Haha

Såg inte matchen men kul såklart att läsa att han verkar leva upp till hypen!
Citera
2024-04-02, 11:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Hur orolig är man som AIK-supporter? Får ni fart på det tror du eller kommer det inte bli bättre under Berg?
Om vi jämför med derbymatchen, och övriga matcher i cupen så saknades det en tydlig vilja i första halvlek att pressat och återerövra bollen. Att nöja sig med att spela så passivt som vi gjorde i första är aldrig okej för min del i Allsvenskan. Hade vi mött nått europeiskt storlag, sure, men VSK hemma? Aldrig. Det ska dock påpekas att VSK inte orkade att hålla uppe pressen i mer än en halvlek och att det var vi som dominerade andra.

Med detta sagt är jag kanske inte orolig. Jag är övertygad om att Berg ruskade till spelarna redan i halvtid. Om du ser honom och hans temperament vid sidlinjen när han gestikulerar kan du vara säker på att han är ännu mindre återhållsam bortom kamerorna. Om det upprepas i fler matcher, däremot, då jävlar kommer jag vara först med att skrika "Avgå Alla".

Vidare, VSK öppnade matchen riktigt bra, och fortsätter dom spela sådär kommer dom knappast spela Superettan nästa säsong om vi säger så. Det är bara att tippa på hatten och vara glada över att vi vann.
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
VSKs väldigt låga truppvärde avgjorde matchen. Vet inte när jag sett så risiga anfallare senast. Ert mittfält är otroligt ihåligt trots starka spelare på pappret. Ni får nog stora problem mot BP i nästa omgång.
Läskigt hur ihåligt ert mittfält är!

De får absolut inte fart på det och man bör vara väldigt orolig som Solna-supporter. Det kan inte spela 2-mannamittfält utan Sebastian Larsson och Milosevic i högform.
Kan nästan lova att BP är sämre än VSK iaf. var i just denna matchen. I övrigt trams från dig som vanligt
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Typiskt Erik Niva. Jag såg endast andra halvlek och av den kan jag inte begripa VSK-hypen. Tyckte AIK hade okej koll. Hade man haft lite kvalitet i omställningarna kunde man straffat dem ännu mer.
Dom spelade som ett allsvenskt topplag i första halvlek.
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Blir inte heller klok på den jäveln. Själva upplägget är ju att han ska visa upp sig i AIK. När kontraktet går ut i sommar så kan Sheffield United antingen förlänga eller så kritar han på i typ Turkiet. Men spelar han så här uselt så kan ju ingen vara intresserad. Vi får kanske se en Coulibaly i form i någon match om vi har tur.

Det var en bra halvlek de gjorde, samtidigt som vi stod för en usel och oinspirerad halvlek. Sen tappade de flåset i andra och efter Modestos mål så hade de en del fina lägen men sätter man inte dem så vinner man inte. Kul att en av nykomlingarna kunde stå upp och inte få premiärstryk iaf.
Instämmer i allt ovan. Jag förstår att Coulibaly en gång i tiden varit en duktig fotbollsspelare, kanske till och med för bra för Allsvenskan, men den tiden är tveklöst förbi, och om han får spela fler minuter utan att något extraordinärt hänt på träningen kommer jag bli både förvånad och upprörd.
Citera
2024-04-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vad jag hört på ryktesvägen var Berg inte nöjd med hans inställning och attityd på planen vilket ledde till att han blev utbytt. Det ska alltså inte varit något planerat, men när Coulibaly klev på och trodde att han kunde jogga runt á AIK 2023 fick det alltså räcka med 20 minuter.
https://x.com/joachimwernerss/status/1774855364627898605?s=46&t=_3zDCcS3iSI5lWsRuz-PrQ

Bagdad-Bob här hävdar annorlunda, men han är också känd för att tycka att allt som den som råkar vara ansvarig i klubben för tillfället gör eller tycker är helt rätt precis hela tiden.

Han är ju exempelvis odelat positiv till värvningen av just Coulibaly. Säger ju allt egentligen.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-04-02 kl. 12:10.
Citera
2024-04-02, 12:09
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha

Såg inte matchen men kul såklart att läsa att han verkar leva upp till hypen!
Han var riktigt fin framförallt i första. 10 mkr ser ut som en rimlig prislapp för honom. Man kanske kan önska lite mer i avgörande moment.
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Instämmer i allt ovan. Jag förstår att Coulibaly en gång i tiden varit en duktig fotbollsspelare, kanske till och med för bra för Allsvenskan, men den tiden är tveklöst förbi, och om han får spela fler minuter utan att något extraordinärt hänt på träningen kommer jag bli både förvånad och upprörd.
Läskigaste är att han bara är 23 år ung. Inget mentalitetsmonster direkt. Om han ska peta Omar eller Taha så ska han upp x antal nivåer först. Kan vara en nyttig läxa för Berntsen. Allt som är från Norge är inte guld.
Citera
2024-04-02, 12:41
Medlem
gofigurs avatar
Äckliga Hamasby har Krister Karlsson på sin sida.
Kommer Hamasby ha alla domarna på sin sida hela säsongen?

Fräcka jäveln Nahir Besara ljuger efter matchen ”Han kastar bort mig” när alla kan se att han drar Arash Motaraghebjafarpour i armen och sedan kastar sig på marken för frispark!

https://www.svt.se/sport/fotboll/se-kalmar-ffs-bortdomda-mal-mot-hammarby-han-kastar-bort-mig

Domarna är så jävla fega. Om de gynnar filmningar så blir det fler filmningar. Ond spiral.
Vill du se film, gå på Hamasby!
Citera
2024-04-02, 12:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Fräcka jäveln Nahir Besara ljuger efter matchen ”Han kastar bort mig” när alla kan se att han drar Arash Motaraghebjafarpour i armen och sedan kastar sig på marken för frispark!

https://www.svt.se/sport/fotboll/se-kalmar-ffs-bortdomda-mal-mot-hammarby-han-kastar-bort-mig

Domarna är så jävla fega. Om de gynnar filmningar så blir det fler filmningar. Ond spiral.
Du menar Kristoffer?

Fyndigt med Hamasby, verkligen....

Vad ska Nahir göra, Magashy kommer ju som en ångvält: https://x.com/dplus_sportSE/status/1774445023314034951?s=20

Surt sa räven om rönnbären
Citera
2024-04-02, 13:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du menar Kristoffer?

Fyndigt med Hamasby, verkligen....

Vad ska Nahir göra, Magashy kommer ju som en ångvält: https://x.com/dplus_sportSE/status/1774445023314034951?s=20

Vilket ointelligent beteende av en högst begränsad Magashy. Springa ner motståndaren och skylla i från sig.

Filma för mig är att ramla när inget brott begåtts. Detta var inte ens en förstärkning av en solklar regelöverträdelse.
Citera
2024-04-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Skriv aldrig i den här tråden igen.
Citera
2024-04-02, 13:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Haha. Den känns rätt svår att snacka bort. Båda armarna i princip utsträckta med händerna i bröstet på Besara. Ser mer ut som att han försöker knuffa igång en gammal Volvo 245 än spela fotboll.

Och så undrar jag lite hur det funkar. Finns det nån lag som säger att skribenter som är nya här i forumet och håller på nån av storklubbarna allra först måste bevisa att dom är gigantiska idioter? Känns som ett klart mönster..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in