2024-11-21, 17:03
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag fattar inte hur Kalle K skulle vara ett attraktivt alternativ? Hade hellre sett Jens G än Kalle K, men Högmo vore drömmen för mig. Jag vill att vi ska ha ett säkrare kort!

Vad menar du med att vi behöver ett mer riskabelt alternativ? Utveckla!

Risk/reward.

Ett alternativ hade varit att köra med KoT även kommande säsonger och parkera runt 2:a till 4:e plats varje år. Eller så satsar vi på någon som kan leda oss till guld. Alternativ vi har tillgängliga med den potential som dessutom är safe bets är begränsade. Klopp är garanterat för dyr och säkert även Erling Moe eller Kjetil Knutsen. Vi kommer behöva riska.

Kanske går det åt helvete med en KK och då får det göra det. Trial and error > ingen titel.

Finnen låter annars intressant på pappret med de resultat han levererat. Högmo är Högmo men kommer även han med sina brister (ålder och entourage). Janne A eller Jensa G känns lika sexy som Jimmy Durmaz > Lucas Bergvall.

Låt oss plocka nästa Potter istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Finne-gnagare va?

Tror helt ärligt att Mellberg skulle passa Dif bäst men där känns det väl kört?

Hur då?

I listan över samtliga potentiella tränare hamnar Magnus Pehrsson någonstans i mitten. Absolut längst ner i den listan hittar jag muntergöken Mellberg i ovårdat skägg och vita strumpor i flip-flopps på jobbet.
Citera
2024-11-21, 17:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Risk/reward.

Ett alternativ hade varit att köra med KoT även kommande säsonger och parkera runt 2:a till 4:e plats varje år. Eller så satsar vi på någon som kan leda oss till guld. Alternativ vi har tillgängliga med den potential som dessutom är safe bets är begränsade. Klopp är garanterat för dyr och säkert även Erling Moe eller Kjetil Knutsen. Vi kommer behöva riska.

Kanske går det åt helvete med en KK och då får det göra det. Trial and error > ingen titel.

Finnen låter annars intressant på pappret med de resultat han levererat. Högmo är Högmo men kommer även han med sina brister (ålder och entourage). Janne A eller Jensa G känns lika sexy som Jimmy Durmaz > Lucas Bergvall.

Låt oss plocka nästa Potter istället.

Hur då?

I listan över samtliga potentiella tränare hamnar Magnus Pehrsson någonstans i mitten. Absolut längst ner i den listan hittar jag muntergöken Mellberg i ovårdat skägg och vita strumpor i flip-flopps på jobbet.
Ni har fått ordning på akademin och är på uppgång där (aik rejält akterseglade) men har förtvivlat svårt att få in spelare till a-laget (Niko och Elton gick till oss) och utifrån den aspekten är väl KK ett klokt val? Kanske kan stötta Bosse också? Tror att om ni vågar hålla fast vid KK även om det kanske blir en vår ā la oss så kommer det tyvärr bli mkt bra.

Fick mejl precis, måste svida att man kan skjuta in pengar i DIF hockey kanske inte för dig men för alla som wajnar på oss gällande aeg.

Kanske ska satsa 10k och äga DIF hockey!
Citera
2024-11-21, 17:33
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ni har fått ordning på akademin och är på uppgång där (aik rejält akterseglade) men har förtvivlat svårt att få in spelare till a-laget (Niko och Elton gick till oss) och utifrån den aspekten är väl KK ett klokt val? Kanske kan stötta Bosse också? Tror att om ni vågar hålla fast vid KK även om det kanske blir en vår ā la oss så kommer det tyvärr bli mkt bra.

Fick mejl precis, måste svida att man kan skjuta in pengar i DIF hockey kanske inte för dig men för alla som wajnar på oss gällande aeg.

Kanske ska satsa 10k och äga DIF hockey!

Det gäller inte bara egna talanger utan även skolgårdsspelande individer som Ademi. Hoppas att den tiden är förbi. Tror som du (som jag läser det utan att lägga ord i din mun) att KK i kombo med Kissen/Bosse vore spännande. Engelmark i den konfigurationen ska vi såklart också ha råd med, bara att kapa från den påstådda gnagetdialogen.

Fint att se dig här

Vad beträffar hockeyn… finns en orsak till att jag är med i Djurgårdshjärtat i en sport men inte i den andra. Vill dock ändå påstå att jakten i hockeyallsvenskan väckt ett litet, litet intresse som annars försvann någonstans på nittiotalet. Kanske bör man skjuta in något symboliskt för sakens och kapitalismens skull
Citera
2024-11-21, 17:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det gäller inte bara egna talanger utan även skolgårdsspelande individer som Ademi. Hoppas att den tiden är förbi. Tror som du (som jag läser det utan att lägga ord i din mun) att KK i kombo med Kissen/Bosse vore spännande. Engelmark i den konfigurationen ska vi såklart också ha råd med, bara att kapa från den påstådda gnagetdialogen.

Fint att se dig här

Vad beträffar hockeyn… finns en orsak till att jag är med i Djurgårdshjärtat i en sport men inte i den andra. Vill dock ändå påstå att jakten i hockeyallsvenskan väckt ett litet, litet intresse som annars försvann någonstans på nittiotalet. Kanske bör man skjuta in något symboliskt för sakens och kapitalismens skull
Tror du tyvärr är helt rätt på det. Blir spännande att se. Blev lurad av en kollega (DIF) att Engelmark och Pelle skulle dela på det. Han visste hur gärna man som antagonist ville ha Pelle så den gick man ju på.

Du borde stötta hockeyn. Som modern förälder får man ju ta ansvaret för sporten och tyvärr har sonen snöat in sig på 1) dif och 2) hockey. Antagligen finns det synergier mellan att du inte går och att jag kan ta en kväll på Hovet utan att gå upp i affekt. Var på Brodins 500 match eller vad det var. Väldigt väsensskilt vilka som går på hockeyn men ändå en rolig aktivitet med en sjuåring. Unnar er inget guld men ni och gnaget borde ligga i shl.
Citera
2024-11-21, 18:04
Medlem
Petterrors avatar
Citat:

Hur då?

Svarade Salorm på det högre upp. Dessutom är Mellberg en bra matchcoach.

Varför inte gå Aik all the way? https://x.com/betongprod/status/1859637729577009326?s=46

Var ett jävla tjat om flip flops. Hade Kim Bergstrand haft flip flops så på hade det kunnat vara det enda jag gillat med honom.
Citera
2024-11-21, 19:02
Medlem
snillet_1s avatar
Teknisk direktör Ola Larsson ryktas få lämna Blåvitt enligt uppgifter till GP, tyvärr låst artikel men Fotbollskanalen pysslar med en re-write i skrivande stund:

https://www.gp.se/sport/fotboll/uppgifter-ola-larsson-pa-vag-bort-fran-ifk-goteborg.90e26145-9a2e-4b60-ac44-ac892bad429a
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-ola-larsson-pa-vag-bort-fran-ifk-goteborg/
Citera
2024-11-21, 20:50
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Teknisk direktör Ola Larsson ryktas få lämna Blåvitt enligt uppgifter till GP, tyvärr låst artikel men Fotbollskanalen pysslar med en re-write i skrivande stund:

https://www.gp.se/sport/fotboll/uppgifter-ola-larsson-pa-vag-bort-fran-ifk-goteborg.90e26145-9a2e-4b60-ac44-ac892bad429a
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-ola-larsson-pa-vag-bort-fran-ifk-goteborg/
Men Mild blir kvar i "rensningen". IFK Göteborg verkar göra allt i sin makt för att slippa vara allsvenskt.
Citera
2024-11-21, 20:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Men Mild blir kvar i "rensningen". IFK Göteborg verkar göra allt i sin makt för att slippa vara allsvenskt.
Ja. Det är ju Mild som leder och tagit initiativ till den. Han lär ju inte sparka sig själv. Däremot läste jag att han ska tillsätta en oberoende granskning av klubben och allmän genomsyning av verksamheten. Kanske den skulle komma fram till honom själv.
Citera
2024-11-21, 22:26
Medlem
Nu verkar det ju vara Askou snarare än Ola som gjorde bra grejer hos Blåvitt men förstår verkligen inte hur medlemmarna bara ser på när Mild tar massa beslut. De borde kallat till extra årsmöte direkt när kontraktet var säkrat.
Citera
2024-11-21, 22:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Åkte Ola Larsson ut från IFK?
Den enda människan med någon form kompetens i den klubben?
Citera
2024-11-22, 08:40
Medlem
Petterrors avatar
Blåvitt gör verkligen alla rätt inför Superettan 2026.
Citera
2024-11-22, 09:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Blåvitt gör verkligen alla rätt inför Superettan 2026.
Har en känsla av att dom är långt ifrån färdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in