Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Jag fattar inte hur Kalle K skulle vara ett attraktivt alternativ? Hade hellre sett Jens G än Kalle K, men Högmo vore drömmen för mig. Jag vill att vi ska ha ett säkrare kort!
Vad menar du med att vi behöver ett mer riskabelt alternativ? Utveckla!
Risk/reward.
Ett alternativ hade varit att köra med KoT även kommande säsonger och parkera runt 2:a till 4:e plats varje år. Eller så satsar vi på någon som kan leda oss till guld. Alternativ vi har tillgängliga med den potential som dessutom är safe bets är begränsade. Klopp är garanterat för dyr och säkert även Erling Moe eller Kjetil Knutsen. Vi kommer behöva riska.
Kanske går det åt helvete med en KK och då får det göra det. Trial and error > ingen titel.
Finnen låter annars intressant på pappret med de resultat han levererat. Högmo är Högmo men kommer även han med sina brister (ålder och entourage). Janne A eller Jensa G känns lika sexy som Jimmy Durmaz > Lucas Bergvall.
Låt oss plocka nästa Potter istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petterror
Finne-gnagare va?
Tror helt ärligt att Mellberg skulle passa Dif bäst men där känns det väl kört?
Hur då?
I listan över samtliga potentiella tränare hamnar Magnus Pehrsson någonstans i mitten. Absolut längst ner i den listan hittar jag muntergöken Mellberg i ovårdat skägg och vita strumpor i flip-flopps på jobbet.