2007-11-22, 21:04
Bannlyst
Rökte gräs för två veckor sen, ska in imorgon och pissa, 180 lång, 75 kilor, har inte utövad fysisk aktivitet, vad är oddsen?

Kan eventuellt skjuta upp pissandet till måndag, men det verkar misstänkt...
2007-11-22, 21:12
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Rökte gräs för två veckor sen, ska in imorgon och pissa, 180 lång, 75 kilor, har inte utövad fysisk aktivitet, vad är oddsen?

Kan eventuellt skjuta upp pissandet till måndag, men det verkar misstänkt...
Några siffror tänker jag inte ge dig, men det är med stor sannolikhet lungt. Jag antar att du inte har rökt ~veckan innan röktillfället. Vill du känna dig extra säker så kan du följa dessa råd:
Citat:
Dagen du ska lämna provet
Gå upp tidigt. Under natten har massa knark samlats i ditt urin, och därför är morgonurinen smutsigast. Urinera ett antal ggr innan du ska lämna provet alltså.

Drick en jävla massa vatten. Inte för mycket dock, drick tills du pissar några ggr i timmen och ditt urin är genomskinligt och fint.

Ät b-vitamin-tabletter tills ditt urin har en gulaktig färg igen. Detta gör att misstankarna om hydrering minskar, och chansen att ditt prov blir ogiltigt minskar. Kreatintestningen går till så
att provtagaren kör ner en teststicka i urinet och den talar om huruvida det är tillräckligt med kreatin i urinet eller inte. Efter som dessa stickor kostar pengar så används dom bara när det
finns misstanke om fusk.

Väl vid provtagningen så börjar du med att pissa i toaletten, pausar, pissar muggen halvfull, och pissar resten i toaletten. Anledningen till detta är för att det finns mest knark i det första
och sista urinet. Renast är alltså det du pissar "i mitten".

Om provtestaren tycker att ditt urin ser genomskinligt ut eller misstänker hydrering så behöver du bara förklara att du druckit lite extra vatten innan för att det ska gå lättare att kissa inför
publik så att säga. Detta brukar vanligtvis lugna dom.
Du kan skippa B-vitaminen om du inte har tillgång till det.
Må väl.
2007-11-22, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Några siffror tänker jag inte ge dig, men det är med stor sannolikhet lungt. Jag antar att du inte har rökt ~veckan innan röktillfället. Vill du känna dig extra säker så kan du följa dessa råd:

Du kan skippa B-vitaminen om du inte har tillgång till det.
Må väl.

Nej, det var första gånger på månader jag rökte. Grejen är att det inte är hos pliten undan hos ett läkemedelsföretag, om det gör någon skillnad... Kör mycket vatten ikväll och håller tummarna för imorgon. Tack för hjälpen.
2007-11-22, 21:20
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Nej, det var första gånger på månader jag rökte. Grejen är att det inte är hos pliten undan hos ett läkemedelsföretag, om det gör någon skillnad... Kör mycket vatten ikväll och håller tummarna för imorgon. Tack för hjälpen.
Skillnaden är väl att dom(antar jag) inte har någon misstanke om att du tar droger utan det bara är en rutinkoll, därför så borde dom inte bli misstänkssamma om ditt urin är genomskinligt.. Men jag tror inte att det är någon fara överhuvudtaget även om du inte skulle hydrera dig. Cannabis sitter oftast inte i längre en vecka vid ett enstaka röktillfälle.

Edit: En till skillnad är att polisen har lägre gränsvärden vid provet än hos vanliga stickor, så du har ännu större chans att klara dig undan nu.
2007-11-22, 21:27
Bannlyst
Citat:
Skillnaden är väl att dom(antar jag) inte har någon misstanke om att du tar droger utan det bara är en rutinkoll, därför så borde dom inte bli misstänkssamma om ditt urin är genomskinligt.. Men jag tror inte att det är någon fara överhuvudtaget även om du inte skulle hydrera dig. Cannabis sitter oftast inte i längre en vecka vid ett enstaka röktillfälle.

Edit: En till skillnad är att polisen har lägre gränsvärden vid provet än hos vanliga stickor, så du har ännu större chans att klara dig undan nu.

De kör ingen sticka, tror de skickar det på analys... Nåväl, vi håller tummarna, berättar när jag fått svar på hur det gick.
2007-11-22, 21:48
Medlem
Corvs avatar
Citat:
De kör ingen sticka, tror de skickar det på analys... Nåväl, vi håller tummarna, berättar när jag fått svar på hur det gick.
Okej, ja då är det lite högre gränsvärden, men jag tror inte att det finns nån som helst chans att du åker på det ändå.. Men hör av dig här eller vi PM i vilket fall som helst.
Må väl och lycka till!
2007-11-22, 23:36
Medlem
interassists avatar
Svara FORT!

Tjabba, ingen som svarade på min förra post

Ändrade planer... ska röka brunt i helgen. Väger 65-67 kg, 1,75 lång och tränar 5-7 gånger i veckan. Vårat lag kanske kommer åka på doping test någon gång framöver.. Någon som vet hur lång tid det kommer ta att bli ren ? Ska röka ca. 1g kanske... Och btw, kollar dom efter hash eller andra droger när dem kollar efter doping?

Snälla svara!!!!
2007-11-23, 07:18
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interassist
Tjabba, ingen som svarade på min förra post

Ändrade planer... ska röka brunt i helgen. Väger 65-67 kg, 1,75 lång och tränar 5-7 gånger i veckan. Vårat lag kanske kommer åka på doping test någon gång framöver.. Någon som vet hur lång tid det kommer ta att bli ren ? Ska röka ca. 1g kanske... Och btw, kollar dom efter hash eller andra droger när dem kollar efter doping?

Snälla svara!!!!
Dom letar efter cannabis i dopingtester, ja. Svårt att säga nån exakt tid, men 1g är rätt mycket att röka, men eftersom att du tränar såpass mycket så tror jag att det kommer ta runt en vecka, troligen kortare tid. 3-7 dagar..
2007-11-23, 19:07
Medlem
Kafes avatar
Ska dra till en polare och tända holken för första gången på ett tag, men ska också lämna ett drogtest i början utav nästa vecka. Jag vet att jag får skylla mig själv om jag åker dit, men någonting jag ska tänka på imorgon för att man ska fort bli ren?
Något speciellt man ska dricka?
2007-11-23, 19:49
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Ska dra till en polare och tända holken för första gången på ett tag, men ska också lämna ett drogtest i början utav nästa vecka. Jag vet att jag får skylla mig själv om jag åker dit, men någonting jag ska tänka på imorgon för att man ska fort bli ren?
Något speciellt man ska dricka?
Vatten.
Té är ju vätskedrivande, så det är bra. Eller missförstår jag dig?
2007-11-24, 01:28
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Vatten.
Té är ju vätskedrivande, så det är bra. Eller missförstår jag dig?

Nej nej helt rätt uppfattat!

Mycket vattendrickande imorgon alltså, funderar på att gå en sväng på krogen också, det bör driva på det lite grann.

Är kaffe vätskedrivande? Samt någon juice som är bra att dricka kanske?
2007-11-24, 06:02
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Nej nej helt rätt uppfattat!

Mycket vattendrickande imorgon alltså, funderar på att gå en sväng på krogen också, det bör driva på det lite grann.

Är kaffe vätskedrivande? Samt någon juice som är bra att dricka kanske?
Ja, koffein är vätskedrickande(det är koffein i té också, man brukar dock kalla det för tein istället..
Av någon anledning så dök tranbärsjuice upp i huvudet när du nämnde juicer i samband med urintest.. Jag vet dock inte varför..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in