2010-09-24, 16:01
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Trodde jag slutat lämna urinprov hos maria då jag inte varit där på flera månader. Nu igår skulle jag pissat egentligen men jag var (ärligt) sjuk och har varit det i någon vecka. Har varit ren i flera månader.

Så igår tänkte jag ta 3 xanor 1mgare, vilket nu i efterhand märker jag att det har lett till 7st 1mg xanor.
Proven skickas in på analys, spectro samt gas komografi och jag inte minns fel.

Vet någon vad gränsvärdet är för xanor på de proven?
Låt oss säga att gränsvärdet är 0,1ng per ml och enligt halveringstiden ligger jag på 0,01ng är det "lungt" då eller tar det längre tid då benzo är fettlösligt, för halveringstiden gäller endast blodet väl? Eftersom det är fettlösligt så kan det sitta kvar längre i systemet?

Vet inte när nästa prov är, men i värsta fall är det bara att hydrera.

Mvh.
Har du inte kollat på provresultaten från andra tester? Från mina resultat så står det 200ug/l alltså 200ng/ml för bensodiazepiner. Sen så vet jag inte riktigt hur du räknar. Om du halverar dosen varje gång ett intervall har gått och räknar sedan tills du har gått under gränsvärdet så är det fel i alla fall. Det är massan man har kvar i kroppen, inte koncentrationen som testen mäter.
Xanor går för övrigt ut på runt en halv vecka i normala fall.
2010-09-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Har du inte kollat på provresultaten från andra tester? Från mina resultat så står det 200ug/l alltså 200ng/ml för bensodiazepiner. Sen så vet jag inte riktigt hur du räknar. Om du halverar dosen varje gång ett intervall har gått och räknar sedan tills du har gått under gränsvärdet så är det fel i alla fall. Det är massan man har kvar i kroppen, inte koncentrationen som testen mäter.
Xanor går för övrigt ut på runt en halv vecka i normala fall.

Har inte fått se resultaten av mina prov på ställena där jag lämnar prov. bara ett av polisen och det var länge sedan.

Halveringstid xanor; 12h
T.ex. Jag äter 1 mg.
1/2/2=0,25gram efter ett dygn. Det går inte att räkna så altså? Hur lång tid tar 7mg ut ur kroppen "garanterat". Vet att man inte kan säga men när är det lungt att lämna prov utan att hydrera.

Ville bara passa på att tacka dig, du har hjälp så otroligt mycket flertalet gånger.
2010-09-24, 21:33
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Har inte fått se resultaten av mina prov på ställena där jag lämnar prov. bara ett av polisen och det var länge sedan.

Halveringstid xanor; 12h
T.ex. Jag äter 1 mg.
1/2/2gram e=0,25fter ett dygn. Det går inte att räkna så altså? Hur lång tid tar 7mg ut ur kroppen "garanterat". Vet att man inte kan säga men när är det lungt att lämna prov utan att hydrera.

Ville bara passa på att tacka dig, du har hjälp så otroligt mycket flertalet gånger.
Det kunde ju vara kul att kolla på provresultaten från SKL och se hur låga deras gränsvärden är.
Angående uträkningen av halveringstiden med hänsyn av tiden så fungerar den så, men det är inte lika simpelt att räkna ut när man blir ren. Man måste först och främst veta sin metabolism, alltså hur snabbt preparatet kommer att sönderdelas. Man måste också veta reaktionerna i kroppen, vilka metaboliter preparatet sönderdelas till och utbytet mellan dem, det är väldigt viktigt. Man måste också ta hänsyn till vätskan som man dricker förstås och det är denna punkten som man kan påverka resultatet mest, vilket du säkert kan det mesta om.
Hur mycket av biprodukterna utsöndras via urinen är en fördel om man kan så man kan ta med det i beräkningarna också.
7mg är rätt mycket ändå men det tar säkert inte mer än 1,5v om du vill vara "garanterat" ren, särskilt i detta fallet då du bara har kört en gång.
Tack för ryggdunken, får så få annars!
2010-09-24, 22:00
Medlem
Citat:
Det kunde ju vara kul att kolla på provresultaten från SKL och se hur låga deras gränsvärden är.
Angående uträkningen av halveringstiden med hänsyn av tiden så fungerar den så, men det är inte lika simpelt att räkna ut när man blir ren. Man måste först och främst veta sin metabolism, alltså hur snabbt preparatet kommer att sönderdelas. Man måste också veta reaktionerna i kroppen, vilka metaboliter preparatet sönderdelas till och utbytet mellan dem, det är väldigt viktigt. Man måste också ta hänsyn till vätskan som man dricker förstås och det är denna punkten som man kan påverka resultatet mest, vilket du säkert kan det mesta om.
Hur mycket av biprodukterna utsöndras via urinen är en fördel om man kan så man kan ta med det i beräkningarna också.
7mg är rätt mycket ändå men det tar säkert inte mer än 1,5v om du vill vara "garanterat" ren, särskilt i detta fallet då du bara har kört en gång.
Tack för ryggdunken, får så få annars!

Okej, känner mig relativt lugn, har ju inte tagit någon form av benzo sen innan jag torskade för narkotikabrott i februari eller när det nu var. Då var jag ren i urinet. Det var andra gången jag var "smutsig" men då var det blodprov och då åkte jag dit för valium( vilket hade brytits ner till nordazepam) så jag har ingen aning över hur det ser ut med urinproven. Jag tränar 2 gånger i veckan, Thai boxning 1,5 timme varje gång. Så jag rör på mig relativt mycket. Så jag känner att det är rätt lungt. Om möjligt ska jag skjuta fram det i 2 veckor då det omöjligen kan visas på provet.

Edit; "Har du inte kollat på provresultaten från andra tester? Från mina resultat så står det 200ug/l alltså 200ng/ml för bensodiazepiner."

Det där kan ju inte gälla alla benso? Tänker då på lågdos respektive högdos preparat. Verkar väldigt konstigt att 200ng/ml är ett fast värde för alla benso...

Du får verkligen för lite "props" för hur mycket du hjälper folk. Större delen av min kunskap gällande cannabis och urinprov kommer från dig! All heder åt SMD FB! Du förstår inte hur mycket du hjälpt mig.
Senast redigerad av iamugly 2010-09-24 kl. 22:04.
2010-09-25, 01:24
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Okej, känner mig relativt lugn, har ju inte tagit någon form av benzo sen innan jag torskade för narkotikabrott i februari eller när det nu var. Då var jag ren i urinet. Det var andra gången jag var "smutsig" men då var det blodprov och då åkte jag dit för valium( vilket hade brytits ner till nordazepam) så jag har ingen aning över hur det ser ut med urinproven. Jag tränar 2 gånger i veckan, Thai boxning 1,5 timme varje gång. Så jag rör på mig relativt mycket. Så jag känner att det är rätt lungt. Om möjligt ska jag skjuta fram det i 2 veckor då det omöjligen kan visas på provet.

Edit; "Har du inte kollat på provresultaten från andra tester? Från mina resultat så står det 200ug/l alltså 200ng/ml för bensodiazepiner."

Det där kan ju inte gälla alla benso? Tänker då på lågdos respektive högdos preparat. Verkar väldigt konstigt att 200ng/ml är ett fast värde för alla benso...

Du får verkligen för lite "props" för hur mycket du hjälper folk. Större delen av min kunskap gällande cannabis och urinprov kommer från dig! All heder åt SMD FB! Du förstår inte hur mycket du hjälpt mig.
Jag känner igen det där med att skjuta upp provet så långt som möjligt även om man är ren långt innan. Fast man vet man aldrig när man blir förens man har tagit provet och det är just den osäkerheten som gör att man har stor jävla marginal.
Ang. gränsvärdet för bensodiazepiner så har jag också ställt den frågan till mig själv. Svaret kan jag tyvärr inte men kan kanske fråga en lärare eller ringa till sjukhuset som analyserade proverna.
2010-09-25, 02:30
Medlem
Citat:
Jag känner igen det där med att skjuta upp provet så långt som möjligt även om man är ren långt innan. Fast man vet man aldrig när man blir förens man har tagit provet och det är just den osäkerheten som gör att man har stor jävla marginal.
Ang. gränsvärdet för bensodiazepiner så har jag också ställt den frågan till mig själv. Svaret kan jag tyvärr inte men kan kanske fråga en lärare eller ringa till sjukhuset som analyserade proverna.

Jo, jag har inte blivit intagen på flera månader, kanske senast maj. Innan var det 1 gång i veckan/varannan. Skulle egentligen ha det igår, men jag var ärligt sjuk så jag kunde inte och det var inga problem för de då de inte har några större misstankar om att jag brukar. Så dumt(dumt och dumt, det var kul) nog valde jag att ta xanoren den kvällen.

Jag kommer ihåg att jag ringde SKL angående gränsvärdet för cannabis, de var inte riktigt medgörliga. Tillslut lirkade jag ut att det var 10ng/ml. De verkar väldigt suspekta.
Ska om jag har prov nästa vecka försöka skjuta upp det eller hydrera eller inte pissa. En gång kom jag undan med att jag itne kunde pissa efter att ha få försökt i typ 30 min. Ingen större fara.
2010-09-26, 19:48
Medlem
afugglass avatar
Hej,

Skulle behöva veta vad ni tror om detta.

Ska pissa på måndag/tisdag och har inte knarkat sedan 3 veckor och någon dag tillbaka. Då smällde jag i mig 0.2-0.5g tjack och en jolle med uppskattningsvis 0.5g brunt. Innan dess hade jag bara kört lite kola och tramadol. Vad är risken för att jag torkskar imorgon/tisdag?

Tack för svaren!
2010-09-27, 11:56
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afugglas
Hej,

Skulle behöva veta vad ni tror om detta.

Ska pissa på måndag/tisdag och har inte knarkat sedan 3 veckor och någon dag tillbaka. Då smällde jag i mig 0.2-0.5g tjack och en jolle med uppskattningsvis 0.5g brunt. Innan dess hade jag bara kört lite kola och tramadol. Vad är risken för att jag torkskar imorgon/tisdag?

Tack för svaren!
Amfetamin och kokain - ingen risk överhuvudtaget, så det behöver du inte ens fundera över. Haschet är endast möjligt att spåra så lång tid efteråt om du har rökt större mängder dagligen en längre period fram till för tre veckor sen, annars är även detta riskfritt. Tramadol vet jag ingenting om gällande spårtider, men du kan söka upp det här på forumet om du inte får något svar.
2010-09-28, 21:47
Medlem
afugglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Amfetamin och kokain - ingen risk överhuvudtaget, så det behöver du inte ens fundera över. Haschet är endast möjligt att spåra så lång tid efteråt om du har rökt större mängder dagligen en längre period fram till för tre veckor sen, annars är även detta riskfritt. Tramadol vet jag ingenting om gällande spårtider, men du kan söka upp det här på forumet om du inte får något svar.

Tjena!

Tack så väldigt för svaren. Vad anses vara en större mängd dagligen?

Edit; Gäller detta även när det skickas på analys, inte bara sticka?

Vänligen,
Afugglas
Senast redigerad av afugglas 2010-09-28 kl. 21:50.
2010-09-29, 14:20
Medlem
Voldos avatar
Pissade idag. Rökte för 12 dagar sen, och det var endast 5-6 lungor kanske. Är 1.80+ rätt smal och inget direkt kroppsfett. Pissar i regel jävligt ofta, och har gymmat en dag kombinerat med simning. Två dagar innan provet drack jag en hel drös med vatten.
Visst borde det vara tvärlugnt? Hoppas på det iallafall.
2010-09-29, 16:32
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Pissade idag. Rökte för 12 dagar sen, och det var endast 5-6 lungor kanske. Är 1.80+ rätt smal och inget direkt kroppsfett. Pissar i regel jävligt ofta, och har gymmat en dag kombinerat med simning. Två dagar innan provet drack jag en hel drös med vatten.
Visst borde det vara tvärlugnt? Hoppas på det iallafall.
Det borde absolut vara helt lugnt. Slappna av nu
2010-09-29, 20:40
Medlem
afugglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afugglas
Tjena!

Tack så väldigt för svaren. Vad anses vara en större mängd dagligen?

Edit; Gäller detta även när det skickas på analys, inte bara sticka?

Vänligen,
Afugglas

Bump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in