Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Har inte fått se resultaten av mina prov på ställena där jag lämnar prov. bara ett av polisen och det var länge sedan.
Halveringstid xanor; 12h
T.ex. Jag äter 1 mg.
1/2/2gram e=0,25fter ett dygn. Det går inte att räkna så altså? Hur lång tid tar 7mg ut ur kroppen "garanterat". Vet att man inte kan säga men när är det lungt att lämna prov utan att hydrera.
Ville bara passa på att tacka dig, du har hjälp så otroligt mycket flertalet gånger.
Det kunde ju vara kul att kolla på provresultaten från SKL och se hur låga deras gränsvärden är.
Angående uträkningen av halveringstiden med hänsyn av tiden så fungerar den så, men det är inte lika simpelt att räkna ut när man blir ren. Man måste först och främst veta sin metabolism, alltså hur snabbt preparatet kommer att sönderdelas. Man måste också veta reaktionerna i kroppen, vilka metaboliter preparatet sönderdelas till och utbytet mellan dem, det är väldigt viktigt. Man måste också ta hänsyn till vätskan som man dricker förstås och det är denna punkten som man kan påverka resultatet mest, vilket du säkert kan det mesta om.
Hur mycket av biprodukterna utsöndras via urinen är en fördel om man kan så man kan ta med det i beräkningarna också.
7mg är rätt mycket ändå men det tar säkert inte mer än 1,5v om du vill vara "garanterat" ren, särskilt i detta fallet då du bara har kört en gång.
Tack för ryggdunken, får så få annars!