2023-11-24, 09:00
Medlem
Nihennas avatar
Jobbar som projektledare/key account manager på en översättningsfirma.

Något jag märkt av är att vissa av mina kunder är otroligt dåliga på att bekräfta att de mottagit leveranser jag skickat till dem, eller ens svara på frågor.

Jag vet inte hur många leveranser man undrat "har den verkligen kommit fram...?", eller där översättarna haft frågor som bara kund kan svara på, och man får inga svar alls

Ni som sitter i andra änden och beställer tjänster av andra företag, oavsett vad det är, varför är ni så många gånger dåliga på att kommunicera? Vad är grejen?
Citera
2023-11-24, 09:02
Avslutad
Har du sagt att du vill han leveransen bekräftad?
Citera
2023-11-24, 09:06
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du sagt att du vill han leveransen bekräftad?
Nej, men de flesta brukar ändå skicka ett "Tack så mycket!"-mejl. Tycker själv att det är rätt standard. Jag svarar på mer eller mindre alla mail jag får.
Citera
2023-11-24, 09:29
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nej, men de flesta brukar ändå skicka ett "Tack så mycket!"-mejl. Tycker själv att det är rätt standard. Jag svarar på mer eller mindre alla mail jag får.
Haha isåfall är det ju du som är den onormala. Det vanliga är att om leveransen gått bra så hör man inte av sig. Man räknar med att allt gått bra om man inte hör något. Är du en sån där som tackar ja till möten men också underrättar samordnaren att du minsann kommer på mätet?
Citera
2023-11-24, 09:39
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Haha isåfall är det ju du som är den onormala. Det vanliga är att om leveransen gått bra så hör man inte av sig. Man räknar med att allt gått bra om man inte hör något. Är du en sån där som tackar ja till möten men också underrättar samordnaren att du minsann kommer på mätet?
Japp! I alla fall om det är möten specifikt med mig. Vi har ju gruppmöten, som projektledarmöten, där inbjudan skickas ut till alla PLare varje vecka. Den svarar jag inte på.
Citera
2023-11-24, 10:06
Medlem
Eponumoss avatar
På ett av mina mindre företag har vi relativt få leverantörer som vi har en nära kontakt med och då besvaras alla beställningar och det görs en rudimentär kvalitetskontroll när vi får dem som det i princip alltid återkopplas på.

På ett annat är det helt annorlunda. Betydligt högre tempo och många olika leverantörer beroende på projekt och syfte. Där hör vi bara av oss om det finns något att reklamera.
Citera
2023-11-24, 10:25
Medlem
GregerMedeltids avatar
Självklart svarar man inte på varenda mail som kommer in. Då skulle man ju inte göra annat än att läsa och skriva email.
Citera
2023-11-24, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jobbar som projektledare/key account manager på en översättningsfirma.

Något jag märkt av är att vissa av mina kunder är otroligt dåliga på att bekräfta att de mottagit leveranser jag skickat till dem, eller ens svara på frågor.

Jag vet inte hur många leveranser man undrat "har den verkligen kommit fram...?", eller där översättarna haft frågor som bara kund kan svara på, och man får inga svar alls

Ni som sitter i andra änden och beställer tjänster av andra företag, oavsett vad det är, varför är ni så många gånger dåliga på att kommunicera? Vad är grejen?
Body to body?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in