2024-09-01, 11:24
Medlem
Vem0ths avatar
Många får låtsasjobb via föräldrarna som "kommunikatör" fast egentligen handlar jobbet om att skriva inlägg och ladda upp bilder på företagets sociala medier och kanske tömma diskmaskinen i lunchrummet. Då jag upptäckt att många säger sig jobba som "kommunikatör" och vet inte vad en kommunikatör gör. "Jo du vet sköter deras Instagram och Facebook" och man bara "aha..."

Även hört titeln "Digital manager" även där samma uppgifter.
Citera
2024-09-01, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Många får låtsasjobb via föräldrarna som "kommunikatör" fast egentligen handlar jobbet om att skriva inlägg och ladda upp bilder på företagets sociala medier och kanske tömma diskmaskinen i lunchrummet. Då jag upptäckt att många säger sig jobba som "kommunikatör" och vet inte vad en kommunikatör gör. "Jo du vet sköter deras Instagram och Facebook" och man bara "aha..."

Även hört titeln "Digital manager" även där samma uppgifter.

Haha ja,skönt ändå att det blev ett kvinnojobb att sköta hemsidorna och inte ett jobb för chefens finniga son som det var för 20 år sen.

Det finns slackers precis överallt i samhället. Östermalm är inget undantag, tvärtom finns det lika många brustna konstnärsdrömmar där som överallt annars.
Citera
2024-09-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Gissningsvis bor de på slutstationen av T-banan och pendlar in och låtsas leva hot shit.
Hårfrisörska med fake Rolex!
Citera
2024-09-01, 15:07
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Onlyfans och influencer är vanliga arbeten hos unga, framgångsrika kvinnor.
OnlyFans är inte alls "vanligt" bland unga Östermalms-tjejer. Dummaste jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in